donderdag 13 oktober 2022

Kerstkaart ('22-45)

Vandaag laat ik weer een kerstkaart zien:

Ik zag de mooie sketch van De Egel en besloot om daar meteen een kaart mee te maken. 
Mooi dp opgezocht, mijn oog viel op het papier met de kansen voor de achtergrond. 
De witte boogjes randjes gesneden met een randstans met mijn BigShot.
Van al het dp de randjes geïnkt.
Stempel van een krans met strik, met behulp van de masking techniek, op roze gestempeld. 
Ingekleurd met distress inkt. 
Nog een toefje hulst met wat takjes in de linker hoek en wat plak pareltjes als besjes.
De tekst was ook zo gevonden, deze gestempeld en daarna netjes, volgens sketch, op de kaart. 
Het ging allemaal héél voorspoedig, ik werd helemaal blij en zeer tevreden van deze kaart. 
Maar toen....... keek ik nog even bij De Egel......en ja hoor........ het zal ook eens niet.........lezen is ook een vak...... Daphne Daphne Daphne toch.......

De opdracht is Sketch EN Herfst en ja, je kan van alles zeggen van deze kaart, maar dit is toch echt geen Herfst (alhoewel ik wel altijd aan mijn voordeur een krans heb hangen als het Herfst is,  maar dat telt vast niet😂)

Goed, Kerstkaart 45 is een feit, maar voor de Egel moet ik toch echt een nieuw kaart maken.
Challenges :
52 WTC, Weekelijkse kerstkaart. 
Carlin's kaartenparadijs,  #51, Krans en Strik.
ABC Christmas,  U and V, (I use U for Unusual colour)
CHNC, #615, Alles Mag.




27 opmerkingen:

  1. Er zijn zo van die dagen Daphne..... Maar jij hebt me toch een schitterende kaart gemaakt, alles is perfect de kleur het kransje. Je avatar is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahahahaha ja deze actie past perfect bij jou,ik zie het voor me terwijl jij je kaart aan het bedenken bent….ja dat dp papier past perfect bij die krans en ja die stempel erop en voila….kaart klaar en dan blijkt het een ander thema te zijn hihi….maar jij hebt er nu een schitterende kerstkaart bij en mag in de herkansing….ben benieuwd of je deze nog in herfstthema gaat maken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart, maar duidelijk geen herfstkaart. Je gaat hierna vast ook een mooie herfstkaart maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaha, dat had ik ook gisteren. De kerstkaart voor vandaag heeft een label en die wilde ik bij 2 sisters on the blog linken maar dat moest dus ook herfst zijn LOL.
    Het is wel een prachtige kerstkaart in mooie kleuren geworden en de sketch is goed uitgevoerd dus..
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel en gezellig je weer te zien bij 52 WTC .
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig papier met elkaar gecombineerd, waardoor een leuke kerstkaart. Groeten, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whhaa gewedlig , ach dan maak je nog zo.n mooie kaart in herfst kleuren.
    Gezellig dat je er vandaag weer bij bent met een kerstkaart.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ha, ha, ha, ha je zegt het zelf al DAPHNE, DAPHNE TOCH.
    maar het is wel een mooie kaart hoor.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi kaartje met prachtig DP.
    Dan maak je er toch nog eentje met een herfstkrans erop 😊
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat 'n verhaal weer Daphne. Soms is het allemaal te mooi om waar te zijn. Maar je hebt hierdoor wel weer een hele mooie Kerstkaart erbij!
    Nog een fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daphne,
    Wat een mooie kerstkaart. Leuke sketch. Jammer dat je verkeerd gelezen had, maar je hebt er wel een mooie kerstkaart bij. haha. Nu nog een herfstkaart maken ;-)
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha ha, ik moet even lachen, maar het is zo herkenbaar ! Gisteren ik nog bij Craft Sensation, schets voor een langwerpige kaart, en wat dacht je ik maakte een vierkante, dacht nog boeien, de schets is toch herkenbaar ? Maar nee hoor, waren ze allemaal maar net zo makkelijk als wij....Je hebt in ieder geval weer een heel gaaf kerstkaartje gemaakt met een mooie krans...Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kerstkaart ziet er supermooi uit.
    Mooi gemaakt met de schets.
    Heel knap gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja en bedankt voor je deelname aan onze lopende challenges bij Carlin's Kaartenparadijs.
      Succes !
      Groetjes,
      Carla

      Verwijderen
  13. Tja, Christmas op een herfstkaart kan echt niet...:)
    Maar je hebt wel een heel sfeervol kaartje gemaakt.
    Heb je de andere inmiddels al klaar voor de challenge?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie, sfeervolle kaart met al die kransen. Jammer dat je niet gelezen had dat het ook herfst moest zijn. Moest lachen om je avatar met de hark.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh.... jij bent echt zo grappig! Je kaart is echt geweldig en ik herkende de sketch uiteraard meteen, maar dacht al; komt er en tweede of schrijft ze nog dat ze zich vergist heeft in het thema??? En jawel..... zoiets overkomt mij ook wel eens. EN dan heb je er gewoon weer een heel mooie kaart bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat moest ik gniffelen bij het zien van je plaatje met de hark! Hoe kom je erbij.... Je kerstkaart is heel mooi geworden met het leuke dp als achtergrond en de mooie gestempelde krans en het strikje. Nu je weet hoe het moet is je herfstkaart vast snel gemaakt.
    Succes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeps! Nou ja, je bent wel een mooie kerstkaart rijker. En je hebt alvast geoefend voor de herfstkaart 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha ... maar wel weer een leuke kerstkaart rijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, leuk gedaan met de sketch! Al een goede oefening voor de herfstkaart :) Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, ik moest zo lachen om je signatuur plaatje. Je hebt in elk geval een prachtige kerstkaart met heel mooi dp. Wat een schitterende sterkte-kaart, prachtige herfst toef maakte je erop.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hihi, had ik in eerste instantie ook, hoor Daphne: wat een toffe sketch, zat al klaar om er een kaart mee te maken, toen ik las dat het herfst moest zijn... dus hoop er nog aan toe te komen. Maar de sketch blijft tof, ook als kerstkaart.
    Dat plaatje van je avatar, geweldig!
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, ik was jouw bericht aan het lezen en dacht gelijk van oei het is geen herfstthema. Sorry ik moet dan altijd even lachen in mijzelf, je schrijft ook zo leuk. Maar desondanks is de kaart met sketch echt leuk geworden voor een kerstkaart. Jou vorige kaart vind ik echt heel erg gaaf al is de aanleiding minder. Prachtige schikking en kleuren heb je gebruikt. Geniet lekker van de vrije dagen komende week. Het weer wil ook wel meewerken geloof ik.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha,ha, foutje bedankt. Geen herfstkaart maar wel een mooie kerstkaart erbij. Die heb je vast ook nog nodig.
    En we zien de herfstversie vast nog voorbijkomen.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha...leuk getypt. Ik moest er even van glimlachen. Zo herkenbaar. Hihi. Mooie kerstkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hele mooie roze kaart met de sketch ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen