zondag 9 oktober 2022

Mike (en een vraagje)

Mike, onze kater, is bijna 15 en heeft in zijn leven al héél wat meegemaakt. 

We hebben hem, samen met zijn broer en zus, gevonden in onze schuur toen ze ongeveer 3 weken oud waren. Mike was er slechts aan toe, om eerlijk te zijn dachten we dat hij dood was. Maar niks bleek minder waar, Mike heeft gevochten voor zijn leven en kwam er bovenop. Dus vonden we Mike, vernoemd naar Mike Tyson (die ook regelmatig vocht voor zijn leven) het beste bij hem passen. 

Later moest onze dierenarts Mike zijn staart amputeren, er zat ineens en "knik" in en de staart was aan het afsterven, we waren er net op tijd bij, anders had Mike het niet geredt.

Nog weer later is Mike en paar dagen "kwijt" geweest. We hebben gezocht, geroepen en oproepjes geplaatst in de buurt, maar hij was verdwenen en niemand wist waar hij was (Mike is beroemd bij ons in de buurt, want iedereen kent "de kat zonder staart"). 
Na een paar dagen zat ik op de wc die naast onze voordeur zit en hoorde ineens een heel hard gemiauw....... en daar stond Mike,  voor de deur, helemaal vies, stonk een uur in de wind en zijn nageltjes en een stuk van zijn teentjes van zijn voorpootjes waren afgesleten. We denken dat hij opgesloten heeft gezeten ergens in een stal of schuur en dat hij zich heeft uitgegraven. 

Kortom, met Mike in huis is het nooit saai en we houden van hem met héél ons hart. 

Als wij een paar dagen weg zijn verzorgen onze buren Mike. Ze geven hem eten en knuffelen stiekem heel wat af. 
Om ze hiervoor te bedanken maakte ik deze kaart:
Met natuurlijk onze Mike erop😉.
De basis is Kraft, daarop dp met bubbels, gemat op wit. 
Op het dp stempelde ik wat opgegeten visjes. 
De kater gestempeld en licht ingekleurd met oranje inkt.
Bedankt is ook een stempel. 
Omdat ik het dp op maat aan het snijden was en een stuk over hielt wat precies op en kaart paste maakte ik meteen nóg een kaart. 
Voor deze kaart gebruikte ik een andere katten stempel en een andre tekst......
Maar verder zijn de kaarten hetzelfde.

Buren waren er bij mee en wij zijn blij dat ze Mike liefdevol verzorgen als wij er niet zijn. 

Dan heb ik nog een vraagje:
Wat voor een schaartje gebruiken jullie om je stempel afdrukjes uit te knippen?
Ik heb een klein schaartje, maar dat knipt toch nog te grof. 
Lang geleden kreeg ik van mijn moeder en "pincet" schaartje, maar daarvan is de punt schreef, dus nu ben ik op zoek naar iets nieuws maar zie door de bomen het bos niet meer. 
Challenge:
4SCB, #61, Huisdieren. 
Crafty Animals,  #66, Alles mag. 




22 opmerkingen:

  1. Hoi Daphne, wat een knokkertje is Mike en wat fijn dat hij nog steeds zo goed op zijn pootjes terecht is gekomen bij jullie. Je hebt twee hele leuke kaarten gemaakt met die bolletjes achtergrond en leuke stempels. Ik gebruik het 3d hobbyschaartje van het Hobbyjournaal, verkrijgbaar bij de Egel voor €.2,50/€3,00. Het is roze, zit in een houdertje, heeft hele scherpe puntjes en knipbladen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow....wat een gave kaart....prachtig!
    Stunning!!!!

    Voor mijn stempels of knipvellen te knippen gebruik ik de kleine schaar van Tim Holtz die 5 inch ofwel de kleinste schaar van X cut. Dit heeft een fijne punt. Maar ik knip nooit met de punt ik knip - hoe zal ik het zeggen - achter mijn schaar en dan kleine hapjes. en ik draai mijn papier en niet mijn schaar voor te knippen. Ik weet niet of je hier veel aan hebt..... Suc6 met het zoeken naar een goede schaar, daar heb je veel aan, hoor

    Claudia

    grtjs Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach die Mike, ik hou ook van hem hoor, we hebben vaak poot in hand op de bank gezeten bij jullie (of was dat Frits, kan ook nog) .
    Je hebt weer hele leuke kaartjes gemaakt, zo leuk die kattenstempeltjes, inspirerend, ik heb ze ook en nog nooit gebruikt.
    Fijne dag verder en dikke kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Daphne,
    ik zie je berichtje verschijnen en zo leuk om te lezen, het levensverhaal van Mike! Je kunt mooie en ook minder mooie dingen meemaken met huisdieren... En zeker heel fijn als je buren hebt die ervoor willen zorgen als je weg bent. Je kaart is superleuk voor de verzorgers van Mike en ok de tweede is erg leuk. Het zijn gave stempeltjes. En je vraag: ik gebruik hetzelfde schaartje als Miranda. Je kunt hem inderdaad bij de Egel bestellen voor weinig, of op een beurs kopen. Ik vond die van Tim Holtz toen gewoon te duur in vergelijking met die van Hobbyjournaal.
    En je vraag op mijn blog: het was pompoensoep! Yummie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt superleuke kaarten gemaakt, Daphne. Je buren verdienen ook wel zo'n vrolijke kaart voor hun inzet, fijn dat ze dat doen voor jullie.
    Ik heb van die heel goedkope schaartjes van de Action, die knippen voor mij uitstekend. Ik gebruik ze voor zowel kaartenmaken als handwerken (natuurlijk niet door elkaar,iedere hobby zijn eigen schaartje(s)).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Daphne,
    Och, wat een lieve Mike. Schatje zeg. Wat lief dat je een kaart maakte om de buren te bedanken. Erg mooie kaarten weer. Ik gebruik een schaartje van geloof ik de action en ik heb mijn mesje, die ik al eens deelde op mijn blog, daar kan ik ook fijn mee snijden. heb hem al zoveel gebruikt dat ie een beetje bot begint te worden haha.
    Succes met zoeken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk bedankkaartje voor de buren, de andere voor een feestje mag er ook zijn. Wat betreft de schaar; Het maakt weinig uit wat voor schaar je gebruikt, als je maar je papier draait ipv je schaar, zoals Claudia schrijft.
    Kijk maar eens naar De Urkers Jantje de Knipper en Henk Kapitein, zij gebruik(t)en een vrij grote schaar en knippen hele fijne figuren Wel een scherpe schaar natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt weer 2 gave kaarten gemaakt Daphne. Huisdieren kunnen zo'n belangrijke rol spelen in het leven. Jullie Mike is inderdaad een doorzetter zo te lezen! Voor het knippen (en ik knip toch wel veel en ook hele fijne dingetjes), gebruik ik een nagelschaartje met een krom bekje. Daar kun je heel goed 'bochtjes' mee knippen. Zowel linksom als rechtsom. En voor de rechte stukjes een gewoon recht schaartje. Misschien heb je hier iets aan.
    Nog een fijne zondag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke poezenkaartjes Daphne.
    Ik gebruik ook een hobbyschaartje wat ooit eens bij een pakketje voor 3d plaatjes zat. Zo duur zijn die niet.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve kat is dat !! Mooi kaartje !!!! 🎟
    Ik heb een schaartje van Westcott, titanium.
    Ben geen knipper....maar knipt top !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk verhaal over jullie Mike. Ik kan me voorstellen dat je heel gehecht aan hem geraakt bent. Wat een enige kaart heb je gemaakt voor je buren (handig om er meteen maar 2 te maken).
    Ik gebruik diverse scharen, net hoe mijn pet staat. Maar ik zag dat je al best bruikbare antwoorden hebt gekregen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kattenkaartjes heb je gemaakt. Zo leuk met dat dp. Past er helemaal bij. Fijn dat jullie buren zo goed op Mike passen als jullie weg zijn.
    ik heb een klein schaartje van de Action voor het grovere werk en roze van Hobbyjournaal voor het fijne knipwerk.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk verhaal over jullie kat Mike, Daphne
    Met diertjes kun je altijd lol beleven!
    Wat een leuk bedankkaartje heb je gemaakt, heel leuk die stempeltjes,
    Wat je vraag betreft, ik knip graag met zo'n pergamano schaartje, die heeft een krom en scherp uiteinde en verder is het belangrijk dat je het papier draait ipv de schaar, ik heb diverse scharen voor het grote en groffe werk heb ik die van Tim Holtz
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kaartjes met stoere Mike. Ik gebruik altijd een schaartje van Prym. Pincetschaartjes is niets voor mij. Ik doe je een link erbij. Dat is HV, daar hoef je niets mee maar daar vond ik het schaartje op beeld 😘 https://www.hobbyvision.nl/nl/detail/2750223/prym-proffesional-borduurschaar-fijn-4-10-cm.htm
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aaaaaaw die beestjes komen bij jullie toch in een gouden mandje terecht, wat heeft die lieve Mike geboft! En wat een fijne buren heb jij zeg, ze hebben zo’n mooi kaartje dikverdiend, leuk gemaakt en zeg maar nee…….dan maak je er twee hihi.
    Ik heb ook het rose hobbyschaartje zoals al meerdere keren voorbij komt maar meestal knip ik met een pincetschaartje (al jaren oud) is even aanleren maar als je het eenmaal gewend bent werkt het geweldig xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die Mike, wat een sterke bink is dat!
    Je maakte een grappig kaartje, Daphne.
    Helaas kan ik je geen tip geven voor een schaartje...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk kaartje voor de buren!
    Jullie Mike heeft al heel wat meegemaakt. Wat een doorzetter.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een belevenissen met jullie kat. De kaarten zijn echt geslaagd. Wat het schaartje betreft: ik kocht op een kaartenbeurs een speciaal schaartje dat geschikt is voor het knippen van papierkunst. Het zit in een speciaal beschermhoesje en ik gebruik het echt alleen voor het uitknippen van kleine papieren dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi verhaal van de moedige Mike en leuke poezenkaartjes ! Ik gebruik het kleine hobbyschaartje uit de Action, met hele fijne scherpe punt. Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke kaartjes met jullie kat Mike erop! Wat een levensverhaal heeft dat beest, mooi om te lezen. Wij hadden ook zo'n avonturier: Johneke (officieel heette hij Johny Lee Middleton) en die is 22 geworden. Haalde van alles uit en bezorgde ons soms kopzorgen met al zijn vangsten (lees: hazen uit de polder die groter waren dan hijzelf of cavia's uit de kooi bij de achterburen... oeps..) En we hadden ook een spierwitte kat Sproggle die had kanker op zijn ene oor. Dat moest ook geamputeerd worden en toen was ons neefje Bart nog klein en die vertelde tegen mijn moeder: Sproggle is kapot (kinderlogica), dus mijn moeder dacht dat de kat was overleden. Maar niks was minder waar, want hij hield het nog lang vol!
    Het knippen doe ik met een gewone schaar. Met kleine schaartjes kan ik niet overweg. Dus al die Bella Lulu plaatjes knip ik met een simpele huis, tuin en keukenschaar...
    grtz Colien
    Oh, Bedankt voor je deelname aan onze huisdieren-challenge op het 4 Season blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kaart heb je gemaakt voor onze challenge huisdieren bij 4-SCB.Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen