zaterdag 29 oktober 2022

Uitdaging met mijn moeder, #21.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op mijn vorige bericht. Soms heb ik gewoon zin om een gezellig berichtje te schrijven en Floor is dan een dankbaar onderwerp. We hebben zoveel lol met haar. 

Vandaag is het de laatste zaterdag van de maand en laten Mijn Moeder en ik onze uitdaging aan erkaar zien. 

Deze maand koos mijn moeder: "Maak een kaart in zwart, wit en rood". Eventueel mocht ik een klein beetje groen gebruiken voor blaadjes. 

Gelukkig (!!!!!) kreeg in begin Oktober meteen een leuk idee en maakte 2 kaarten,  ook 1 voor mijn zus. Ik zeg gelukkig, want na het maken van deze kaarten heb ik al mijn knutsel spullen ingepakt om ze te verhuizen naar een kamer boven. Daar zit alles nog in dozen, dus van knutselen kwam de rest van de maand niks meer:

Deze kaart maakte ik voor mijn moeder.
Ik gebruikte washi-tape voor de schuine stroken.
De kleine koeien stempeltjes zijn natuurlijk perfect voor deze uitdaging, want koeien zijn vaak zwart wit (alhoewel ik mij nu bedenk dat ik ook rood bonte koeien had kunnen maken)
De tekst maakte ik in Word.

Zoals ik al zei,  ik maakte ook weer een kaart voor mijn zus:
Ook hier washi-tape gebruikt. 
Heb nog even getwijfeld of ik deze kaart niet beter naar mijn moeder kon sturen, want de auto en de tekst stempel kreeg ik vorig jaar van haar. 
Maar het zat zo in mijn hoofd,  deze kaart maakte ik voor mijn zus.

Al die tijd lagen de kaarten klaar om verstuurd te worden. Ik was héél bang dat ik ze in de chaos van de "interne verhuizing" kwijt zou raken. 
Gebeurde nog bijna, want Andy liep er op een gegeven moment mee in zijn handen......."waar laat ik dit" vroeg hij (gelukkig) aan mij. 
"Hierrrrrrrrkomen, want die moeten nog op de foto en dan kan ik ze versturen"
Hij keek, met zijn wenkbrouwen hoog opgetrokken, van mij naar de ingepakte dozen en zuchtte eens diep. 

Zelf ben ik zó blij met mijn hobby!!
Gaan jullie ook nog even mee kijken bij Mijn Moeder wat zij deze kaart gemaakt heeft.

Ik zie net dat ik bij Alphabet challenge met deze sterkte kaart in de top 4 zit. Wat een eer!



15 opmerkingen:

  1. Wat 'n gave kaarten heb je gemaakt Daphne, deze zien er heel leuk uit. Mooi gedaan en nog net op tijd dus... wat goed dat je ze nog hebt kunnen redden! 😉
    Succes en goed weekend gewenst.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook 'gewone' gezellige berichtjes worden erg gewaardeerd hoor!
    Wat gaat de tijd toch snel; alweer aan het einde van een maand... Toen ik de 'items' voor deze opdracht las, moest ik meteen aan een lieveheersbeestje op een blad denken!
    Het is maar goed dat jullie al een tijdje van tevoren weten wat je moet maken, want nu zou je je knutselspullen vast niet allemaal meer kunnen vinden die je nodig had.
    Tja, mannen en knutsels... vertel mij wat!
    Je kaart vind ik leuk geworden; washi-tape is zo heerlijk om mee te werken.
    Ik hoop dat de interne verhuizing snel ten einde is en dat alles weer een vast plekje kan krijgen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een hele leuke kaart Daph. Leuk dat je washi tape hebt gebruikt, ik kan daar nog steeds niet zo goed mee overweg. En ik vind die kleine stempeltjes zo grappig.
    En, (natuurlijk zou ik bijna zeggen) sta je in die top 4 bij die Alphabet challenge, het is ook een prachtige kaart.
    Ik ga snel kijken wat jij hebt verzonnen voor deze maand en er meteen aan beginnen, je kan het maar af hebben.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten maakte je voor je moeder en zus! Het valt niet mee inderdaad zo midden in een verhuizing. Maar dan heb je straks weer van alles leuks uit te pakken. Die opgetrokken wenkbrauw krijg ik ook weleens 😂 maar ook ik vind het een heerlijke hobby. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne wat zijn deze kaarten leuk gemaakt. Gefeliciteerd met je topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke kaartjes Daphne.
    Gefeliciteerd met je toppertje.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk deze kaarten. Ik zie een aantal dezelfde tapejes maar verder zijn de kaarten toch erg verschillend. Leuk dat jullie ook iedere keer een kaart naar je zus sturen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk deze koetjes kaarten, mooi gemaakt, Daphne
    Ook weer een exemplaar voor je zus erbij, echt leuk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn leuke kaarten geworden met die washi-tape Daphne. Leuk dat je zus ook verwend wordt met zo'n leukerd.
    Gefeliciteerd met je toppertje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuke kaartjes zijn het! EN inderdaad koeien hadden ook roodbont kunnen zijn! En hihihi.... die Andy. Heel herkenbaar! Ze kunnen het ook alleen maar accepteren, meer hoeven ze niet en vooral niets weggooien...hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal volgens opdracht ;-) en heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Daphne,
    Wat een leuke kaarten heb je gemaakt bij deze leuke opdracht. Echt mooi geworden zeg. Gelukkig heb je je kaarten kunnen redden uit de verhuischaos.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. kom net bij het blog van je moeder vandaan. leuke challenge heeft ze bedacht. deze van jou zijn ook mooi met dit washi tape.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige kaarten Daphne, hoe krijg je het verzonnen?? Die koeienstempeltjes zijn supergaaf, een zeer geslaagde uitdaging en haha ik zie het gezicht van je mannetje voor me xx

    BeantwoordenVerwijderen