zondag 20 januari 2019

Lichtjes kaart.

Vandaag ben ik er weer met een kaart, een lichtjes kaart.
Mijn vader is, net als mijn schoonvader, ook deze maand jarig, en wel de 29ste.
Omdat mijn moeder zelf ook kaarten maakt, probeer ik altijd iets bijzonders te maken, iets wat we nog nooit gedaan hebben.

Vlak voor Kerst kwam ik via internet bij "lichtjes kaarten" terecht.
Zo leuk,  maar ik dacht dat dat veel te moeilijk zou zijn om te maken.
Toen kreeg ik als Kerstkaart van Maria
een lichtjeskaart opgestuurd en heb deze (samen met mijn zoon) goed bekeken.
Hij doet een HBO opleiding "Electro Techniek" en hij zei dat ik dat wel kon, dat hij de spullen er voor in huis had en dat hij, indien nodig, zou helpen.
Eerst bestelde we een rol koperdraad en toen dat via de post binnenkwam appte  Jesse mij, heel enthousiast, een foto, "we kunnen aan de slag"!
Na wat tekst en uitleg van zijn kant, hoe alles werkt, waar ik op moest letten en hoe ik het koperdraad, van de batterij naar het lampje moest plakken, ben ik maar gewoon begonnen.
De eerste kaart mislukte!!
Ik wilde meteen alles perfect hebben en was héél nieuwsgierig hoe het zou werken en of het leuk werd.
Ik had de volgorde van het maken van de kaart niet goed gedaan en dus zat het lampje niet goed (en ging ook niet meer uit.)

Mijn zoon zei, "we gaan eerst met Lila wandelen, dan kun je even afkoelen en nadenken wat je wil....."  Ik baal dan  altijd enorm, zo'n idee zit in mijn hoofd en moet eruit, maar als het dan niet lukt kan ik daar zó in blijven hangen, heel irritant vind ik dat.
Na de wandeling wist ik wat ik moest......eerste een kaart maken, zoals ik het wil, pas daarna kijken waar de batterij, het koperdraad en het lampje komt te zitten.

En ja hoor.....dat was de oplossing!!
Mijn vader is dol op fotografie.
Hij loopt altijd en overal met zijn foto toestel en heeft in zijn leven al weet ik hoeveel foto's gemaakt.
Dit stempel afdrukje past dus goed bij hem.
Ik kleurde het stempeltje Bruin, de kleur van Lila.
Het foto toestel werd groen, dat paste mooi bij het (vrolijke) achtergrond papier.
De flits van het toestel gaf ik een laagje Glossy, voor een glimmend effect.
Als je op de tekst, "Say Cheese" drukt gaat het lampje branden, onder de flits, je maakt dus echt een foto!!!!!!
Hier zie je het beter.......nou, nou, nou, zeg nou zelf, TE leuk toch?!!

Het smaakt naar meer, alhoewel ik wel even moed moet verzamelen, hihi.
Het is veel werk, maar het effect is echt héél erg leuk.
Ik wacht eerste maar even af hoe mijn vader geageerd,  daarna ga ik nog wel eens zo'n kaart maken.

Deze kaart link ik bij:
Carlin's kaarten paradijs:#6, Mannenkaart, geen mallen of ponsjes erop.

(Met dank aan. Jesse, die zo'n hekel
heeft aan knutselen en kaarten maken😘)

18 opmerkingen:

  1. Ohhh Daphne, geweldig heb je dit gedaan. En alle begin kan moeilijk zijn toch ;-)? Wat leuk dat Jesse je geholpen heeft, ik heb ook van die handige lieve mannen in huis. De kaart is super geworden hoor, je vader zal er zeker blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aanhouder wint en daardoor heb je nu een geweldig leuke en unieke kaart voor je vader! Geweldig zoals de flits het gaat doen als je op het knopje drukt. Fijn dat je zoon je zo goed heeft geholpen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh wat is hij leuk geworden!! En nu niet te veel op het knopje drukken hè anders is de batterij leeg voor de 29e.😂😂😂kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    Wat een superleuke kaart voor je vader met een echt lampje erin, wat knap van je en wat fijn dat Jesse je zo goed heeft geholpen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een idee Daphne! Echt leuk een kaartje met lampje erin. Het zal goed in de smaak vallen.
    Bedankt dat je meedoet bij Carlin's Kaartenparadijs, alleen. ..heb je die rondjes zelf geknipt? 😉
    Evengoed her is een schitterende kaart.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Daphne,
    Super leuk!!!
    Ik heb het ook eens gemaakt, en het is inderdaad wat werk, maar dan heb je ook wat!!
    Helemaal top is, dat Jesse je heeft geholpen.
    2 weten meer dan 1!
    Heel erg leuk resultaat van jullie samenwerking.
    Kun je al vliegen, met al die veren :)
    Veel plezier met geven.
    Fijne Zondag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt apart en leuk! Iets onverwachts ook. En ook weer mooi samen bezig geweest met je zoon, wat op zich al heel belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig leuke kaart, Daphne. Daar zal je vader vast super blij mee zijn.
    En wat fijn zo'n zoon die het hoofd koel houd en je kan helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kaartje is heel erg leuk geworden. Ik moest wel lachen, dat Jesse jou even mee naar buiten nam zodat je even kon afkoelen. Normaal zijn de rollen omgedraaid ;-))
    En dat is gelukt! Samen met de knutselhatende Jesse.
    Enne....ik zal niet meer gaan vallen hoor. Dat is zoooooo.....2018. Hahahahaa... fijne week, liefs Monique
    p.s. waar hebben jullie je winkel? Volgens mij zijn we dichtbij deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Zo zie he maar: de aanhouder wint (in dit geval met wat hulp)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een toffe kaart geworden.
    Prachtig gemaakt Daphne.
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, wat is deze lichtjes kaart leuk geworden. Complimenten daar jullie het niet eenvoudig hadden. Wij hadden een workshop en kregen de nodige attributen zoals lampje en koper plaktape. Is via Ali Expres te bestellen. Echt grappig zo met het foto toestel met flits. Succes met de volgende kaart 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och jee, wat gaaaaaaaf!!! Superleuk dat de flits het doet. En zo handig dat Jesse je kon helpen. Dat kan toch niet anders dan dat je vader het ook geweldig vindt. Je moeder heeft hem nu wel gezien he....??!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is geweldig. Ik heb het toen bij Maria ook gezien en ik dacht toen daar begin ik niet aan. Maar je weet nooit, de breimachine keek me ook ineens smekend aan.... En als mijn Boys groter zijn, kunnen ze me ook helpen.
    Je papa zal dit mega tof vinden! X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk! Knap gedaan.
    Een kaart die licht geeft als je op een bepaalde plek drukt.
    Een unieke kaart. Die gaat vast in de smaak vallen.
    Alvast van harte gefeliciteerd!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat knap gedaan Daphne! Jouw vader gaat dit enorm leuk vinden. Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! En wat een samenwerking... Ik wist niet dat je zoiets zelf kon maken..

    BeantwoordenVerwijderen