maandag 20 juli 2020

Wat neem je mee?

Elk jaar, in de vakantie periode, lees ik bij veel blog vriendinnen wat ze meenemen aan knutsel spullen.
Wij hebben een seizoen plek, op een camping.
Ons uitzicht😍.

Daar staat onze caravan en meestal neem ik elke keer als we er heen gaan wat knutsel spullen mee.
Zo heb ik in de zomervakantie een kastje vol en kan ik, als ik daar zin in heb, kaartjes maken.
Dit jaar liep dat anders.
Door Corona zijn wij weinig op de camping geweest en daarom had ik ook nog helemaal niet nagedacht over wat ik nodig zou kunnen hebben.
Eigenlijk hadden we het camping seizoen al een beetje afgeschreven dit jaar, we dachten dat we er helemaal niet naartoe zouden gaan.
Maar dat loopt toch anders want de laatste weken gaan we toch regelmatig een paar nachtjes, om daarna weer een paar nachtjes naar huis te gaan.
Maar wat te doen met mijn knutsel verslaving😁?????
Haken is de oplossing!
Dit leuke koffertje staat altijd klaar, gevuld met wat bolletjes en een haaknaald.
Heerlijk om te doen, haken, zeker op de camping.
En omdat het dit jaar het enige is wat ik bij mij heb, haak ik meer dan anders.

Zoals jullie kunnen zien ligt het bolletje verloop garen, gekocht bij Wibra klaar.
De kleuren bruin/lila/(wit/paars) passen mooi bij:
Onze lieve Lila,  die morgen alweer 2 jaar wordt!!
Dit jaar maak ik geen kaart voor haar, maar haak ik iets.

Vrolijke vlaggetjes!!

Als ik een vlaggetje klaar heb span ik het op, op een zelf gemaakt plankje, wat héél goed werkt😊
Morgen laat ik het eind resultaat zien.
Ik ben bijna klaar......(op het laatste moment bedacht ik nog iets, waardoor ik nu nog even flink door moet haken, hihi)

Fijne zonnige dag,  tot morgen.




14 opmerkingen:

  1. Leuk idee, zo'n haakkoffertje en wat een goed plan om de vlaggetjes meteen te spannen na het haken!
    Nog een fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig uitzicht Daphne, handig zo`n koffertje om mee te nemen kun je toch bezig blijven.
    Mooi haakwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi plekje waar jullie caravan staat.
    Haken is niet meer mijn ding met mijn slechte polsen. Vroeger wel veel gedaan.
    Leuk die vlaggetjes. Ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat plekje aan het meer, Daphne!
    Kan me zo voorstellen dat je daar lekker kunt knutselen, inderdaad dit jaar is echt alles anders, ook voor jullie dus, fijn dat je in het haken ook zo'n rust kuntvinden, ik ervaar dat trouwens ook zo...
    Slim zo'n spanplankje, ben benieuwd wat je er nog bij hebt bedacht!
    Wat is lila toch een lieve hond en niet meer weg te denken uit jullie gezin!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh ik ben benieuwd naar het hele resultaat van je haakwerk, dit ziet er al veelbelovend uit. Wat hebben jullie een mooie plek, dat uitzicht is echt te gek hè. En Lila is ook weer terug, hebben Jesse en Lila het fijn gehad op vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn Lila en haar baasje al terug? Oh, wat een mooi plekje hebben jullie!
    Slim spanplankje heb je gemaakt 👍. Ik ben net zo benieuwd als de danes hier boven mij wat je nog bedacht hebt, een sjaaltje voor Lila soms?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Daphne,
    wat leuk om nog meer van de camping te zien. Prachtig uitzicht, daar kom je toch helemaal tot rust lijkt me.
    En leuk zo'n koffertje met haakspullen!
    Heb je op mijn blog gelezen hoe Henriët dat deed als ze op vliegvakantie gingen? Stopte de schoenen in de koffer vol met bolletjes haakkatoen, whahaha, zo komisch, dat zei ik dan helemaal voor me. EN haar man en zoons roepen dat ze dan wel blij mocht zijn dat ze op grote voet leefden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat haak werk ziet er al heel leuk uit. En ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat. Toch fijn dat je steeds een paar dagen naar de camping gaat, wat een uitzicht zeg! Wij gaan begin augustus een week en ik heb mij voorgenomen om geen knutsels pulken mee te nemen, alleen haak werk en borduurwerk. Eens kijken hoe dat bevalt... Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk genieten zo, vooral met dat uitzicht, gefeliciteerd met je trouwe viervoeter, benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk uitzicht hebben jullie... zo kom je wel tot rust. Mij lukt het nooit om met papier iets te maken als we op vakantie zijn; ik mis dan van alles...
    Je bent heerlijk aan het haken, dat is ideaal en kun je overal doen. Leuke vlaggetjes voor de trouwe viervoeter...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk idee om te haken op vakantie, heb je weinig te verhuizen en ben je toch gezellig creatief bezig!
    Wat hebben jullie mooi uitzicht op de camping. Ik ben gek op (zicht op) water, zou me daar ook snel thuis voelen denk ik.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slim om je haakspulletjes mee te nemen. Nietsdoen is ook maar saai hè! Wat een knappert is Lila! Wij hebben ook een chocolabrador, ze heet Nutella en is inmiddels al bijna 6.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou net hetzelfde doen! Knutselgerief meenemen voor kaarten dat doe ik nooit. We gaan altijd met de trein dus ik neem zo weinig mogelijk mee. Mijn travelbook, mijn miniaquareldoos en fineliners en een klein zakje met wat haakwerk. Deze vakantie heb ik enkel wat in mijn Travelbook gewerkt, voor de rest veel gewandeld en gezwommen.
    Dat plankje! Goed idee! Ik vind de vlaggen nu al mooi! X

    BeantwoordenVerwijderen