woensdag 5 juni 2024

Een meisje (èn vieze Floor)

Half Mei is een collega van mij bevallen van een dochter. Ze appte een TE lieve foto in onze afdeling groepsapp en en paar dagen later kregen we een geboorte kaartje. Een heel mooi, origineel, kaartje (vond ik). Ik besloot om haar persoonlijk een felicitatie kaart te sturen en gebruikte het origineel als inspiratie:

Thuis heb ik wat kleine takjes gesneden met mijn BigShot een nam dat, samen met een ponsje voor de bloemen, mee naar de camping.
Daar zocht ik de juiste kleur dp voor de bloemen en maakte de kaart. 
Bij Action kocht ik vorig jaar 4 blikjes met 12 kleine inkt pads erin. Blij mee, want er is altijd wel een kleur bij die ik nodig heb op dat moment.
De tekst gestempeld op de plaatst waar op het origineel de naam en geboortedatum van het baby'tje staat. 
Uiteindelijk de randjes nog beïnkt omdat ik dat net iets mooier vond. 
Dit is het origineel 🥰
Ik heb de naam en geboortedatum even afgesneden (privacy), maar nu kunnen jullie zien wat ik nagemaakt heb. Leuk hè?!

Maandag ging ik lekker een stuk lopen met Floor. Het is héél rustig op en rondom de camping, dus ze kan zonder probleem loslopen.
Opeens was ik haar kwijt, dus ik roep "Floor, waar ben je?"
Ik zie ergens het hoge gras bewegen en ja hoor, daar is mevrouw, ze ligt te rollen in "iets".
Ze kwam heel blij en voldaan aangehuppelt "Joehoe, hier ben ik hoor, ik moest even een luchtje opdoen......."
Van kop tot teen (echt waar), aan beide kanten onder de.....euh...... hoe zal ik het netjes zeggen....... niet!.......STROND!!!
En stinken joh,  echt niet te doen. 
Ik heb de wandeling afgemaakt met een blije Floor naast mij,  ze stonk echt een uur in de wind, maar zelf vond ze het héérlijk.
(Ik hield mezelf voor dat het honden-, vossen-, wolven-, of wat voor een poep dan ook was, maar had steeds in mijn hoofd dat het ook van een mens kon zijn......)
Ik ging er bijna van over mijn nek.
En dus......
Moest ze onder de douche van mij, gna gna, inclusief doucheschuim, dat ook.
En als Floortje ergens een hekel aan heeft is het water en nat zijn, dus die was niet zo blij meer. 🥵
Zal haar leren!!😈
Vieze hond!!!🤮








13 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje heb je gemaakt voor de nieuwe baby, Daphne
    O jakkie das toch smerig, na de douchebeurt ruikt ze naar bloemetjes zeker?! Saartje houdt ook niet van water douchen is een straf voor haar...
    Fijne tijd, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O die floor toch.............. Je Happy Birthday in Retro is heel gaaf. En je baby kaart o zo mooi en lieflijk met de tere bloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je kaartje en die Floor......
    Zij vond het heerlijk !!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heel mooi kaartje, leuk dat je geïnspireerd werd door het geboortekaartje.
    Ach ja onze Sien rolt ook wel eens door iets...zo vies
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je het geboortekaartje mooi gelift, Daphne!
    Sorry, maar ik moest wel heel hard lachen om het verhaal van Floor. Kan me ook voorstellen dat jij er niet blij mee was!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelift felicitatie kaart, en het verhaal van Floor tja...daar zit duidelijk een luchtje aan!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je mooi nagemaakt, prachtig die bloemetjes.
    Eh bah, vieze Floor. Ik kan me voorstellen dat je haar hebt gedoucht, hoop dat ze dit afleert.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi kaartje voor de nieuwe meisjesbaby! En het lijkt inderdaad op het origineel. Dat herkennen ze vast! De ouders.
    En die Floor! ik lig hier in een deuk, zie je gewoon bezig!
    Hopelijk was het niet van een mens, dat is zo walgelijk. Dan liever van een koe of zo....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh bah, Floor!
    Voor de kersverse ouders maakte je een heel lieflijke kaart, duidelijk te zien dat je het geboortekaartje als inspiratie gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit lieve kaartje mooi nagemaakt met de tere bloemetjes in een mooie zachte kleur.
    O o o zo herkenbaar met onze vroegere honden en heel vaak is het wel mensen 💩 hoor…..🤢

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt het kaartje. Heel subtiel ook.
    Ja herkenbaar met de honden brrrr, en idd hoe trots dan ze dan ook zijn, jakkes.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, dat waren wel twee heel verschillende onderwerpen in één blogbericht! Oh, die vieze stoute Floor... daar zou ik ook van lopen kokhalzen... Maar ja, van je eigen hond kun je veel stoute dingen verdragen hè...
    Prachtig zoals je dit kaartje hebt gemaakt. Dat wordt zeker gezien en gewaardeerd door de ontvangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hè, om een geboortekaartje een beetje na te maken als je een felicitatiekaartje wil sturen.
    Die Floor ... oepsie ...

    BeantwoordenVerwijderen