zaterdag 29 juni 2024

Uitdaging met mijn moeder, #41.

Op deze vroege zaterdagmorgen breng ik jullie de 42ste uitdaging met mijn moeder. Mijn moeder mocht deze maand iets verzinnen en het was niet zo'n moeilijke opdracht. Omdat het camping seizoen is heeft ze de lat niet te hoog gelegd: "Maak een kaart met zwart, wit en 1 andere kleur, maar geen rood".

Makkie!! Mijn 2 kaartjes maakte ik begin Juni al:

De eerste maakte ik voor mijn moeder.
Ik gebruikte paars (of is het lila?) en ik gebruikte mijn nieuwe robot stempeltjes voor haar kaart.
Inclusief de leuke bijpassende tekststempel.
Ik vind het dp er zo leuk bij😊.


Toen nog een kaart voor mijn zus...... voor het eerst sinds de uitdagingen maakte ik een hele andere kaart voor haar dan dat ik voor mijn moeder maakte:
Uit het (inmiddels welbekende) boek met voorgestanste plaatjes zocht ik allemaal blaadjes op in groen tinten. 
Ja ja, ik dacht "1 kleur, oké,  maar er is niet gezegd dat ik niet meer tínten van dezelfde kleur mocht gebruiken"😆
Ik maakte een collage met de bladeren en toen ik tevreden was maakte ik er met mijn mobiel een foto van. 
Toen kon ik alle bladeren op de juiste plek vast plakken. 
Tussen de bladeren verstopte ik 3 zebra koppies.
Gestempeld, uitgeknipt en tussen de bladeren geplakt.
De tekst rechtstreeks op de kaart en daarbij nog 3 hele kleine mini hartjes. 
Nog even samen op de foto. 
Het was weer een leuke uitdaging vond ik. 
Alhoewel...... voor het eerst sinds de uitdagingen had ik een sterke voorkeur voor 1 van de 2 kaartjes. De robotjes zijn lief, maar met de zebra's vind ik héél erg leuk. 
Ik ruil nog wel eens van kaartjes als ik ze ga schrijven. Dan stuur ik de kaart die ik voor mijn zus heb gemaakt naar mijn moeder en andersom. Maar deze keer deed ik dat niet, want de paarse kaart heb ik echt met mijn moeder in gedachte gemaakt, dus die heeft zij ontvangen. Die vind ik ook leuk hoor, haha, zo is het niet, maar de andere pakte mooier uit dan dat ik in mijn hoofd had. 

Volgende maand zijn we er weer, maar dan hebben we iets speciaals. Wat? Dat lees je op de laatse zaterdag van Juli.







17 opmerkingen:

  1. Heel leuke uitdaging altijd en je hebt gelijk hoor, groen is groen mag in allerlei tinten, zou ik ook denken. Ben benieuwd naar de kaarten van je moeder, of ze dat ook bedacht heeft! Die van jou zijn allebei heel leuk, hoewel ik de groene super geweldig vindt!
    Je maakt me nieuwsgierig naar de volgende maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kaartjes voor jullie uitdaging.
    De zebra's krijgen mijn voorkeur, die vind ik echt wel fantastisch.
    Knap gemaakt Daphne.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw kaartjes zijn ook mooi, ik zag net die van je moeder.
    Die met de zebra's is echt heel mooi, die andere is ook leuk.
    Fijn weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad Daphne.....de robotjes zijn leuk....maar de kaart met de zebra's steelt toch de show vind ik ook....prachtig!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verschillende kaarten maakte je vandaag. Die voor je moeder is leuk maar die voor je zus vind ik echt prachtig!
    Tot volgende maand!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn leuk hoor Daph, ik vind het knap dat je twee heel verschillende hebt gemaakt. Wat ik wel eens die dat ik de kaarten door elkaar haalt en dan blind kies maar het is grappig, ik maak ze ook en heb dan allereerst jou in gedachten. Ach, het is gewoon leuk om te doen dus we gaan gewoon doooor.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaarten Daphne
    Heel erg leuk en de zebra's hebben ook mijn voorkeur!
    Leuke uitdaging!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk met de meerdere tinten groen inderdaad. En die met de robotjes vind ik ook heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn 2 leuke kaarten geworden, maar ik ben het helemaal met jouw voorkeur eens. Wat zijn die zebrakoppies geinig tussen al die mooie bladeren!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is appels met peren vergelijken om een voorkeur uit te spreken, ze zijn allebei super!
    Hm, ik ben nu heel nieuwsgierig naar jullie volgende uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee mooie kaartjes, en ja ik vind de kaartvoorverkoop je zus ook leuker. Zo gaaf dat groen ook. Ik moet ook altijd wel lachen als ik jullie berichtjes lezen. Jullie zijn wel aan elkaar gewaagd, Haha. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooo wat zijn ze allebei gaaf Daphne. Die robotjes gecombineerd met dat dessin-papier en die leuke tekst zijn schattig maar inderdaad is die met de zebra's megaleuk. Dat doet die toef bladeren denk ik, omdat die meerdere groentinten heeft krijg je diepte. Maar nogmaals twee keer een toppertje.
    Je maakt me wel nieuwsgierig naar de volgende uitdaging hihi., aagje hè.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke uitdaging en heel mooie kaarten! Die robotjes zijn grappig en die met de zebra's is heel tof!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gezellige kaartjes, ken het wel , je begint aan een kaart komt wat anders tegen en zo wordt het helemaal anders als je eerst in gedachten had . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo gaaf je kaartjes Daphne, beide vind ik top de zebra`s vind ik het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen