dinsdag 18 december 2012

Kerst kaarsen met kaarten

Net zoals andere jaren sturen wij ook dit jaar GEEN Kerstkaarten
Onze buurman gaa rond deze tijd altijd naar de Filipijnen om daar, samen met een grote groep mensen en de lokale bevolking huizen te bouwen......
Een heel goed initiatief (vinden wij) en dus geven wij ons geld, dat we anders kwijt waren geweest aan Kerstkaarten en postzegels mee aan de buurman zodat ze er daar materiaal voor kunnen kopen!!

Wel vind ik het altijd erg leuk om mijn familie en vriendinnen te verrassen met een zelf gemaakt kadootje en/of kaart.

Dit jaar heb ik het volgende voor ze gemaakt:
Laatst zag ik op het blog van Valerie een heel erg leuk idee, kaarsen stempelen!!
Zo ontzetten leuk om te doen en echt, het worden hele leuke kadootjes.
Ik heb bij de Action witte kaarsen gekocht. Daarna het ik een tissue doekje op maat geknipt zodat het om de kaars past (je knipt dus een stuk van de tissue af) Op een tissue heb ik Kerst stempels gedrukt en toen de bovenste laag van de tissue van de andere lagen geplukt (even een priegel werkje, maar het lukt wel)
Dit laagje leg je op de kaars en dan ga je met je heat tool over de kaars  heen. Wel blijven bewegen met de heat tool en kijk uit dat je je handen niet brand. De kaars zal nu een beetje gaan smelten en de tissue zal nu in het kaarsvet vast gaan zitten. Zo nodig even met je vinger of een papiertje over de kaas wrijven als hij nog warm (dus gesmolten is) om alle plooitjes te verwijderen.

Binnen een korte tijd zal de kaars weer hard worden en zie je niet dat er een tissue overheen zit.
Je hebt dus nu een mooie versierde kaars.
Ik heb zwarte inkt gebruikt, maar natuurlijk kan het ook met een kleurtje.
Mijn kaarsen zijn nu klaar, nu wilde ik nog een kaart.

Ik heb met zelf hardende klei en een koekjes vorm een Kerst laars uitgedrukt.
Die laten drogen en daarna heb ik hem beplakt met Kerst papier van een papier blok van de Action.
Voordat ik dat op de laars plakte heb ik eerst een lintje op de klei laars geplakt (je kunt ook voordat de klei hard is een gaatjes prikken voor een lintje)
Mijn lintje zit dus onder het papier. Het papier op de laars geplakt. Nog een lintjes langs de boven rand van de laars, met een klein strikje erop.
Een label gestempeld en uitgeknipt en daar een Kerst boodschap op gezet.
Op de achterkant heb ik mijn naa, geschreven en zo heb ik een hele leuke, persoonlijke kaart en kadootje voor iedereen.
Op deze foto nog een "setje", voor mijn zus. De laars is hier anders gepimt. Ook op de kaars weer andere stempels.
 En zo had ik alles ingepakt!!
Organza stof gekocht bij de Action en dat om de Kaars heen gedaan. Met een strik vast gezet en aan die strik de"Laars-Kaart" gehangen
Die van mijn zus is met bruin tinten, dus de stof ook in het brons-bruin.

Ik heb erg veel plezier gehad met maken én geven. En ik kreeg hele leuke reacties, dus leuk om te onthouden.

Ga ik nu even een rondje bloggen, fijne avond verder,
Liefs, Daphne

12 opmerkingen:

  1. Gaaf gedaan! Die kerstlaars van klei. Geweldig! Ga ik zeker van je pikken hoor, dat ideetje ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee...en wat lief dat je het geld aan je buurman mee geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt mijn adres he :-)...erg leuk en orgineel kado meid...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer leuke spulletjes gemaakt en de kaarsen zijn super! Mooi verpakt en wat is het een sfeervol kerst cadeau geworden!!! Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi daphne
    wat ben je toch een creatief mens zo leuk met die kaarsen daar zullen de ontvangers erg blij van worden en ze zitten niet in het donker met jou mooie setjes!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk weer!!! Ga het ook proberen.
    kus van je mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi initiatief om op deze manier mee te werken aan het bouwen van huizen. En als je zulke mooie geschenkjes geeft aan de familie zullen ze een kaartje zeker niet missen.
    Groetjes
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit is weer een kei leuk idee, en super dat je je buurman steunt in zijn goede doel!fijne feestdagen voor jou en je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne!
    Wat een supergoed idee om de buurman het uitgespaarde geld voor dat goede doel te geven!
    Mooie die kaarsen erg leuk gedaan!
    De laarsjes zijn ook gaaf!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed om zo'n geweldig initiatief financieel te steunen, en je zelf gemaakte presentjes zijn helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie dat ik nog een berichtje gemist had bij je ;-). Super leuk gedaan dat stempelen "op" die kaars. Je kunt op deze manier je cadeau wel heel persoonlijk maken. En dat verpakken heb je heel mooi gedaan, het maakt het helemaal af.
    Erg mooi trouwens dat jullie het geweldige initiatief van de buurman steunen. Daar kan geen kerstkaart tegenop hoor!
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Excellent Post. I would like to share information about the iOS and Android app development Company. When developing for iOS or Android, compliance with platform-specific security guidelines is non-negotiable. Our experienced developers are well-versed in adhering to the stringent requirements set by Apple and Google, ensuring your app meets the highest security standards for app store approval.

    BeantwoordenVerwijderen