donderdag 27 december 2012

Voor mijn zus

Allemaal een leuke Kerst gehad?
Wij hebben genoten, gezellige dagen gehad en heerlijk gegeten en bij gekomen.
Nu weer terug naar het "gewone" leven ;-)

Mijn zus is laats verhuist en woont nu alleen.
Omdat ze snel iets moest hebben qua woon ruimte is ze zolang in een soort "tuin-huis" getrokken.
Dit is natuurlijk niet helemaal een ideale oplossing, want ze kwam uit een groot huis, maar ze heeft het toch ontzettend gezellig ingericht. Ze is heel erg blij dat ze iets heeft voor zichzelf en ze heeft er echt helemaal "haar huisje" van gemaakt. Knap hoor van haar.
Ze voelt zich er erg thuis en dus maakte ik deze "kaart" voor haar, met bijpassende tekst:
Ik had een klein houten doosje (hierin zaten de letters die ik kreeg met de Sinterklaas swap) en die was mooi donker grijs. Dat heb ik zo gelaten, maar ik heb er wel nog een laagje glitter verf overheen gedaan.
Toen dat droog was heb ik de bodem beplakte met een mooi papiertje, (blokje van de Action, natuurlijk ook met glitters) De randjes van het papiertje heb ik voorzien van distress inkt
Met mijn Tim Holtz huisjes heb ik een rijtje huisjes uitgesneden en die in het doosje geplakt. Daar op de letters "HOME". Deze letters kreeg ik dus met de Sinterklaas Swap, ik kon ze nu mooi gebruiken. Ik heb de letters eerst grijs gemaakt, zelf gemengd met acryl verf en een laagje glitter verf. Dat op de huisjes geplakt.
Daarna op de computer de tekst "Is where the hart is" gemaakt en die uitgesneden met mijn Nellie Snellen hartjes. Het hartje op de tekst is een klein houten hartje, wat ik ook grijs heb geverft en van glitters voorzien.
Het papieren hart, met tekst, op een groter hartje geplakt en daar doorheen een lintje met strikje gedaan.
In de rechter onder hoek van het doosje een paar roosjes geplakt. De grijze heb ik geverfd om de goeie kleur te krijgen, de blauwe heb ik op een beurs gekocht.
Nog een mooie kraal erbij geplakt en toen was de kaart klaar.
Op deze foto zie je dat ik aan het strikje nog een klein bedeltje heb gehangen in de vorm van een sleutel, tenslotte heeft ze de sleutel van haar nw huis gekregen!
Hier zie je ook dat ik het 1 en ander met foam plakkertjes heb geplakt, om wat diepte te krijgen.

Op een papiertje heb ik een persoonlijke boodschap geschreven en die op de achterkant van het doosje geplakt.
Het kaartje/doosje staat nu te pronken bij mijn zus in huis.

Ga ik nu gauw naar mijn werk, we hebben 2 zieken vandaag, dus mijn man en ik moeten allebei weer volop aan de slaag.
Ik loop een beetje achter met blog bezoekjes, maar zo tussen door kijk ik wel hoor. Reageren lukt alleen niet altijd.

Fijne dag, liefs, Daphne

8 opmerkingen:

  1. Wat super lief en mooi gemaakt, dat zal je zus goed doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi daphne
    wat ben je toch een schat om zoiets leuks/moois voor je zus te maken,dit is echt heel gaaf om in huis te hangen!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    daar zal je zus echt blij mee zijn!
    Zal ze vast ook nodig hebben in deze tijd, als ik je goed heb begrepen!
    Het doosje vind ik erg mooi gemaakt!
    Werkse komende dagen en bovenal geniet!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij te horen dat je zus steun van je krijgt, dat is vaak het enigste wat iemand nodig heeft in moeilijke tijden, en dat je dan ook nog zoiets liefs maakt voor haar!
    fijne jaarwisseling met zijn allen en geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daphne wat een geweldig leuk idee om een kaart te maken van een houten doosje. Heel mooi, zo steek je bijna letterlijk iemand een hart onder de riem.
    Enne ook leuk om de Sintswap voorbij te zien komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supermooie creatie Daphne!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Daph, echt mooi gemaakt! Dankjewel. Hij heeft een prominent plekje in mijn nieuwe huisje gekregen. Kom snel maar weer een keertje kijken. Kus zus

    BeantwoordenVerwijderen