woensdag 5 december 2012

Kinder surprise

Zo zeg, wat een drukte vandaag.
Eerst Sint op school, toen hier alle pakjes en gedichten ordenen, alles in de pipo wagen verstopt, brief namens de Sint gemaakt (op rijm) zodat de kinderen wisten waar ze de kadootjes konden vinden, beetje opruimen, grote pan nasi gemaakt, koekjes bakken met de 2 jongste en uiteindelijk PAKJES AVOND!!!!!!
Beide opa's en oma's waren er en we zijn allemaal goed verwend!!
Veel gedichten en vele leuke kleine kadootjes!
Ik zal jullie nu even laten zien wat de kinderen voor school hebben gemaakt. De jongste is 6, zij "geloofd" dus nog in Sinterklaas en hoefde niks te maken, de oudste 2 hadden op school lootjes getrokken en moesten een surprise én gedicht maken.
Jesse (13 jaar, 2de jaars voortgezet onderwijs) had het lootje van een meisje die gek is op snoep (en dan vooral de Jelly Beans), houd van muziek en zich graag mooi maakt (ik ken haar niet, maar ze verft haar haar in hele aparte kleuren en gebruikt make up en nagellak en dus.......
Maakte hij een snoep pot, voor de snoep kont, hi hi!!!!!! Met leuke kadootjes erin.

De pot is gemaakt van een bus (het lijkt op een Pringles bus, maar deze is kleiner en breder), die hij omwikkeld heeft met papier. Het papier was te klein, dus ook nog een ander, stippeltjes, papier gebruikt.
Daarna op de computer een tekst gemaakt en dat met mijn BigShot en Nellie Snellen mal uitgesneden.
Op elk "bloem-blaadje" zit een pearl drops.

De deksel heeft hij beplakt met een rondje (Nellie Snellen mal) en daaroverheen weer een (kleiner) rondje (cirkel snijder). In het midden zit een bedeltje, van een piano, met een strikje eraan.
Het hele blik heeft hij hier en daar voorzien van uitgeponste bloemen. Daarop een klein bloemetje geplakt en daarop weer een pearl drops.
De snoep pot is gevuld met, hoe kan het ook anders, Jelly Beans en chocolade reepjes en.....Magneet nagellak. Dit is erge leuke nagellak, gewoon te koop bij de Action. (nagels lakken en er een speciaal bij geleverd magneetje boven houden, ongeveer 15 seconde, en hoppa, je hebt hele mooie streepjes in je nagellak!! Zo leuk)
Het meisje was er erg blij mee, niet alleen met de kadootjes, maar zeker ook met de surprise. ik begreep dat ze alles mee naar huis heeft genomen en hem ging bewaren én gebruiken!!

Mylo (10 jaar, groep 6) had ook het lootje van een meisje.
Op deze school moet je ook een "verlanglijstje" inleveren en zo wist Mylo dat ze graag "Breaknagellak" (zoals ze zelf schreef) wilde hebben.
Dit is nagellak die je over een basis kleur doet en dan gaat het als het ware breken en komen er allemaal barstjes in en dan zie je de kleur van de basis nagellak door de breukjes tevoorschijn komen.
Ik had een flesje gekocht voor mezelf, want het leek me wel leuk en dus wilde ik het proberen. Nou.....ik vond er niks aan!! Niet mooi en het voelde heel ruw aan, bah
Maar goed, we hadden wel meteen een goed idee voor een surprise, want:
Hij maakte een mega grote nagellak fles!!
Zo leuk geworden en Mylo heeft hem (bijna) helemaal zelf gemaakt.
Allereerst heeft hij een plastic Paasei (ja ja, ik bewaar nog wel eens wat) met gesso geverfd. Daarna een laagje rode acryl verf, toen dat droog was een laagje glitter lak, zo kreeg je het idee van "glitter nagellak".
Een ei blijft natuurlijk niet staan en dus heeft hij aan de onderkant een kartonnen ring geplakt (met lijm pistool, hier hielp ik dus even mee.)
Bovenop het "dopje", zeg maar. Dit is een pringles bus, die hij ook eerst met gesso heeft geverfd en toen goud heeft gespoten met een spuitbus van Action. Evenals de ring, die is ook meteen mee gespoten.
De bus op het ei gelijmd, weer met lijm pistool.
De letters "Nagellak" heeft hij uitgesneden met mijn alfabet mallen (zelf gedaan, met ietsiepietsie hulp van mij, knap he?!!) en ZELF op de "fles" geplakt. Met lijm pen, dit ging prima

Op de achterkant maakte hij 2 ovaal-tjes, met de naam van het meisje erop.
In het ei zaten de kadootjes. Hij heeft mijn flesje Breaknaggellak gegeven, zij wilde het graag hebben en ik gebruik het toch niet meer!
Ook voor dit meisje weer die magneet nagellak gekocht. Verder nog wat lekkere chocola.
Deze surprise was een groot succes, er werd zelfs gedacht op school dat de juf deze gemaakt had, zo mooi vonden ze hem!!

Ga ik nu nog even een beetje opruimen, morgen zijn de kinderen vrij, kunnen ze lekker met hun kadootjes spelen. ik moet helaas wel gewoon werken, maar Opa en Oma komen oppassen (oh, jaloers, ik wil ook mee spelen!!)

Fijne avond nog en tot gauw, liefs, Daphne

9 opmerkingen:

  1. Oh wat een prachtige surprises jongens!!!!! Ik kan haast niet wachten tot volgend jaar wanneer we lootjes gaan trekken en surprises gaan maken.
    kus Oma M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie surprises hebben je kinderen gemaakt Daphne,geef ze maar mijn complimentjes..en hieronder zag ik dat je zelf met de swap erg verwend bent,súperleuk voor je ! lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie surprises, gezellig hoe jullie samen creatief zij geweest. Werkse voor vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zien hoe zelfs kleine kinderen mooie creatieve spulletjes maken, nog een fijne dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie surprises zeg! En wat een geweldige ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige surprises en wat fijn dat het zo'n gezellige dag was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne,
    leuk he dat sinterklaasfeest!
    Heerlijk als je kinderen zo kunnen genieten!
    Mooie surprises!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Daphne, zo te horen hebben jullie een fijne dag gehad. Jammer dat het in Belgie niet zo erg gevierd wordt (alleen voor de kleindste). Het is wel duidelijk van wie je kinderen die creativiteit hebben.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOO, wat hebben die kinderen mooie surprises gemaakt!! Vooral die nagellak is waanzinnig!!! Ik moest zo lachen, ik kocht dus laatst ook die "break" nagellak, wat een verschrikking, mijn flesje ligt in de bak bij mijn dochter nu. Wat een troep hahahaa.

    BeantwoordenVerwijderen