vrijdag 21 december 2012

Sterren-Kerst-Swap

Via de Nederlandese Swappers heb ik ook deze keer weer meegedaan aan de Swap.
Dit keer gingen we een Sterren-Kerst swap maken.......
De opdracht: Maak ten minste 1 ster die in de Kerstboom kan hangen. En pimp een lucifer doosje. We hadden maar een paar dagen de tijd, dus ik was alvast begonnen met voorbereidingen.
Ik was gekoppeld aan Caroline (helaas heeft zij geen blog) en ik heb voor haar het volgende gemaakt:
Van zelf hardende klei en een koekjes vorm maakte ik 4 sterren, (ongeveer 5 cm doorsnee). Daar ook meteen een gaatje in geprikt en toen laten drogen.
Toen het droog was (2 dagen later) heb ik ze zilver gespoten en daarna met Versamark een stempel erop gezet. Die een kleurtje gegeven met Perfect Pearls (bijna niet zichtbaar, maar als de sterren in de boom hangen en ze draaien een beetje zie je het wel. Klein detail, maar ik vond het net een beetje extra geven!
Daarna met kleine houten lettertjes (gekregen met de Sint-Swap, grappig he?!) het woord X-MAS gemaakt, die heb ik met een mooie "ijs-blauwe" kleur (zelf gemengd met acryl verf) geverfd en dat op de sterren geplakt. Een klein pearl dropje per letter en toen nog op elke punt van de ster een plak pareltje.
Een wit touwtje zorgt ervoor dat Caroline het in de boom kan hangen.
Ik vond het zo leuk, met die klei werken, dat ik ook nog even gauw 5 sterren-knoopjes heb gemaakt!
Eerst met een klein bloemetje een motief in de klei gedrukt.
Weer met een koekjes vorm, (ongeveer anderhalve cm) sterren uitgedrukt en in het midden 2 gaatjes geprikt. Dit ook weer goed laten drogen.
Daarna heb ik ze bespoten met home made glimmer mist. Eerst met wit-parelmoer, daaroverheen een klein beetje ijsblauw. Ze glimmen heel erg mooi en in het motiefje bleef de glimmermist hier en daar wat hangen, dat gaf een mooi effect.
Touwtje erdoor en klaar.

Mijn lucifer doosje (middel maat)
Ach, dit spreekt eigenlijk voor zich......
Omwikkeld met papier, de la heb ik weer ijsblauw geverfd met dezelfde kleur als de letters en hier en daar nog wat gepimt.
De Kerstbal bedel maakt het af!
 De binnenkant, een stempel (gewoon van de Action!) op de bodem.
Het doosje gevuld met mijn ster knoopjes en daarbij nog vele andere (gekochte) sterren. Knoopjes-, houten-, glitter- en papieren sterren.
Mijn "X-Mas sterren heb ik verpakt in folie. De ondergrond zijn kartonnen velletjes die Caroline nog kan gebruiken om zelf te freubelen, ik heb hier een paar extra velletjes in gedaan, gewoon omdat ik het leuk vind om iemand blij te maken.
Nog een kaart gemaakt, met daarin een persoonlijke boodschap.

Ik hoop dat Caroline er blij mee is.
Ik heb van haar een hele mooie envelop in de brievenbus gevonden met heeeeel veeeeeel leuke spullen erin, die laat ik jullie morgen zien.

Succes allemaal met de Kerst drukte en inkopen doen, ik ga eerst nog even een rondje bloggen

Liefs, Daphne

9 opmerkingen:

  1. Daphne, wat heb je weer je best gedaan. Zo leuk! En dan ook nog allemaal zo mooi verpakken en met een prachtige kaart erbij. Jouw swapmaatjes boffen altijd maar met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje meid wat heb je er weer een mooi geheel van gemaakt. Een verwennerij om dit leuke pakketje te mogen ontvangen. Je steekt er een hele hoop werk en tijd in, dat kun je echt wel zien.
    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh Daphne,je bent een ster in het maken van leuke kadootjes,je zal maar aan jou gekoppeld zijn,da's genieten!Heel lief en attent want idd je sterren kunnen zo de boom in(letterlijk dan,haha).He meis,alvast fijne feestdagen en een goed,gezond en creatief 2013!!lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij maakt toch ook wel mooie dingen hoor!
    Toffe ideeën realiseer je.
    Fijne Kerstdagen, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Daphne
    Nou hier word toch ieder mens blij van want je hebt er veel werk ingestoken en hartelijk dank voor de mooie kaart!!!
    Groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt zeg, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh wat een leuke sterren en knoopjes heb je gemaakt Daphne, en de verpakking ziet er ook erg mooi uit! Super om zoiets te krijgen!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeeehhh...Saphne wat heb je er weer een werk van gemaakt, prachtig!! Dit zal zeker in de smaak vallen...ben benieuwd naar jou buit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk zeg... goed idee.. en gezellig om uit te wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen