zondag 9 december 2012

Nog 1 keer een Sinterklaas kadootje

Jullie hebben nog 1 keer een Sinterklaas kadootje van mij tegoed en dan hou ik op.

Gisteren het huis is Kerst sfeer gebracht, dus het wordt hoog tijd dat ik ook ga bloggen over de Kerst.
Maar toch wilde ik jullie dit nog laten zien, ik heb het gegeven voor de Sint, maar eigenlijk kun je het altijd geven, want het is gewoon een heel erg leuk kadootje.

Alhoewel ik zelf ook wel eens vaker potjes heb gepimt, vond ik op het blog van Joke (ga maar eens kijken, echt een heel erg leuk blog) wel een heel leuk idee. Ik wist meteen dat ik dit ging maken voor mijn schoon moeder, schoon zus en moeder.
Allereerst maakte ik het volgende voor mijn schoonmoeder:
3 Kleine glazen potjes.
Eromheen een stukje jute en daar weer een stukje kant overheen.
De deksel versierd met een bladzijde uit een oud boek. Dat vast geplakt en met een touwtje vast gemaakt om het potje.
 Bovenop de deksel een labeltje (Nellie Snellen) met daarop een tekst (inhoud van het potje)
 Voor mijn schoonzus maakte in dezelfde potjes, maar dat gepimpt in een andere kleur.

 Zij is gek op Boedha's en dus heb ik op 1 van de potjes een Boeddha bedeltje geplakt.
De inhoud van de potjes staat op een labeltje wat ik aan de zijkant heb geplakt.
Ik heb er een pak koekjes mix bij gedaan, want met de inhoud van de potjes, (Hazelnoot stukjes, Chocolade stukjes en Karamel blokjes) kunnen ze nl de lekkerste koekjes bakken.
En ze bakken graag, vandaar dat ik het ook zo'n leuk idee vond.

Voor mijn moeder was het een ander verhaal!!
Zij is ook volger van Joke en had mijn reactie op dat blog gelezen. Ik schreef naar Joke: "Joh, wat een leuk idee, dit ga ik ook maken voor mijn familie voor de Sint" Wist ik veel dat mijn moeder ook volger was. Later zag ik dat, want zij schreef als reactie op het blog van Joke: "Erg leuk Daph, maar niet voor mij hoor, want ik heb het lekker al gezien, dus verzin maar wat anders"!!

Nou, ik heb haar even lekker beet genomen in een gedicht, over dat ze niet zo moest zeuren, want het ging toch gebeuren en dat ze Sint zijn leuke ideeën zat te verpesten, en werkte daarbij zichzelf in de nesten enz enz.
Daarbij kreeg ze.............

TÓCH 3 gepimte potjes!!!!
Weer met een andere kleur gemaakt en dit keer ook 3 verschillende maat potjes (ik had gebrek aan 3 dezelfde gekregen zo ondertussen, hi hi).
Mijn moeder is een echte knutsel-kont en dus heb ik geen bak inhoud in de potjes gedaan, maar........
Dingen waar ze mee kan knutselen.
Natuurlijk heb ik de tekst in het Engels gedaan, want dat staat wat Chiquer.......toch?!
Erbij nog een verpakking scrap papier, want papier heb je als knutselaar nooit genoeg ;-)
Mijn moeder kon er erg om lachen en was zeer blij met de knutsel spullen!!

Fijne zondag verder, Liefs, Daphne

14 opmerkingen:

  1. Ze in één woord prachtig,
    geniet van de kerstsfeer binnenshuis ...
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldige kadootjes! en leuk dat je moeder een beetje in de maling hebt genomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig cadeautje!! Dit nodigt zeer uit, om ook eens van die potjes te gaan pimpen...

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige geschenkjes en wat leuk dat je je moeder kon beetnemen. Jammer dat ik niet tot je familie behoor als ik dit zo zie.

    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik echt heel gaaf en ga het zeker onthouden..wat maak je toch mooi dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een super idee, deze houd ik echt in gedachte zo leuken je kan er alle kanten mee op.
    Lieve groetjes XOXO Dana
    Geniet met volle teugen van alle Blogs nu ik zelf uitgeschakeld ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi daphne
    ziet er werkelijk prachtig uit en zo leuk hoe je moeders om de tuin hebt geleid:-))
    moeders mogen wel alles eten maar niet alles weten he?
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig gemaakt Daphne, je bent meteen in series gaan werken zie ik ;-). Leuk hè om mensen blij te maken met eigen gemaakte knutsels. Leuk dat je je moeder ook hebt kunnen verrassen met de potjes en dan ook nog een creatieve inhoud is helemaal mooi.
    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dit prachtig gemaakt Daphne, en zo leuk om cadeau te geven! Super!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Daphne,
    wat een mooi potjes,
    ik vind die met dat muziekpapier erop heel erg mooi!
    Prachtig resultaat!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ha...leuk verhaal en heel erg leuke potjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zien er echt super leuk uit! En wat een giller dat je moeder ook volger was op het blog, hihi. Maar zulke mooie potjes vind iedereen toch geweldig om te krijgen ;O))

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ daphne: ik wil ook koekies bakken maar waar koop jij die karamel gevalletjes?

    BeantwoordenVerwijderen