vrijdag 22 mei 2020

Alwéér een tuin knutsel.

Bedankt allemaal voor de lieve reacties op mijn vorige berichten. (klik en klik en klik)
Het doet ons erg goed om te weten dat mensen meeleven en dat er aan ons gedacht wordt.

Ondertussen pakken wij het leven weer op.
We zijn bijna klaar met schoonmaken en opruimen binnen. Het is een soort verwerking,  mijn huis/thuis, de plek waar je je het veiligste voelt, is héél erg bedreigt.
Als ik iets in mijn handen heb waarvan ik denk "Dát was niet erg geweest als dat verbrand was" doe ik het weg.
Het geeft rust en overzicht, vooral in mijn hoofd.

Dit bericht,  hieronder gaaf ik al klaar staan.
Ik heb het een paar jaar opgeschoven,  maar ik ga het nu toch plaatsen, want ook het bloggen mag weer wat gewoner worden nu. Ik heb nog niet veel zin of concentratie om te knutselen,  maar het komt eraan,  dat voel ik!!

Vertelde ik jullie hier dat ik iets leuks heb gemaakt voor in de tuin,  vandaag alwéér iets leuks.
Het begon met een oude salon tafel die wij op de camping gebruiken, buiten, zodat we daar onze drankjes en hapjes op kunnen zetten als we lekker aan het water zitten.
Niet helemaal goed te zien, (oude foto) maar dit is hem.
Deze tafel heeft de hele winter buiten, in onze tuin gestaan en was helemaal krom getrokken,  dus die kon weg. 
Het is een zware tafel,  met een heel dik blad erop,  bijna niet te tillen en daarom gooide mijn man en ik hem samen over ons tuinhekje heen.
De tafel brak daarbij in 3 stukken.
De zijkanten konden weg, maar het middenstuk bewaarde ik nog even,  je weet maar nooit!
En inderdaad...... Ik heb er iets mee gedaan (eind April al):
Op het terras,  met een kopje thee, een glas water en de zonnebrand crème binnen hand bereik.....
Heb ik de ondergrond eerst wit gemaakt.
Daarna met blauwe en groene verf strepen gezet en die weer vervaagd met het wit.
Zag er al leuk uit.
Op internet zocht ik naar een tekening die zelfs ik kan maken.
Ik kan totaal niet tekenen, dus het mocht niet te moeilijk zijn.
Deze vogels zijn te doen,  zelfs voor mij😉.
Ik bedacht dat het leuk was om ons gezin te maken😍
Mijn man en ik,  daarna Jesse, waar ik natuutlijk Lila nog bijgetekend heb,  dan Mylo met zijn vriendin die is komen aanwaaien, euh, vliegen en als laatste Jade. 
De kleuren aangepast aan iedereen persoonlijk.
Zo is Jesse lila gekeurd en Lila bruin (bruine labrador), met lila staart en vleugels. 
Jade roze (meisje) Mylo is een stoere vent,  dus blauw past daar goed bij en Jessy,  (de vriendin) is een zonnetje in huis,  dus die mocht geel. 
Mijn man en ik kregen de overgebleven kleuren😆.

Nou,  hoe leuk is dit nou weer?!
Ik kan daar zó blij van worden,  dat ik zoiets gemaakt heb van iets wat eigenlijk weg kan.
De verf had ik nog op voorraad,  dus ik heb mezelf leuk bezig gehouden met allemaal spullen die toch maar lagen te verstoffen😁.
Nog een laagje lak eroverheen gedaan en   de plank kan buiten staan. 
Als het dan lelijk wordt kan het gewoon weg,  heb ik er geen pijn in mijn buik van. 
Maar voorlopig staat het gezellig in de tuin.
Als je dit nog leest heb je een lang bericht te verwerken gehad,  hihi. 
Wens je in iedere geval een fijne dag!
Liefs van,  Daphne. 


25 opmerkingen:

  1. Hoi Daphne! Ik zit hier nog na te grinniken om je reactie bij mij! Ik snap het helemaal! Je hebt gelijk, het hadden ook 4 setjes van 3 kaarten kunnen zijn en ik moest zelf ook bedenken dat ik het goed omschreef.
    EN die fietstocht, inderdaad, dat maakte dat ik het toetje kon nemen.
    Je omgetoverde tafel is echt super! Wat een top idee! Zo enig die vogels. Ze doen me denken aan kippen, maar Andy heeft geen rode kam, dus ik moest mijn idee even bijstellen. Je wordt denk ik op slag vrolijk als je jullie tuin in komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden! Heel leuk zomers de prachtig gekleurde vogeltjes! Fijn weekeind, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah fijn te lezen dat de creatieve kant weer boven komt, Daphne!
    Fijn dat jij jezelf de tijd daar voor gunt!
    Wat leuk die kippetjes die je hebt getekend op de oudtafel, heel vrolijk en staat zo leuk bij elkaar!
    Fijne dag!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden! Een super leuk idee om het zo te doen hergebruiken is zo gek nog niet, vogeltjes zijn echt zo leuk. :)
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, die laatste opmerking!.... Het vuel wel mee hoor 😉
    Je bent lekker kunstzinnig bezig geweest, met een superleuk resultaat. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent heel kunstzinnig bezig geweest! Super leuk en dat de tafel toch nog een tweede leven heeft gekregen is ook leuk! Er wordt toch al zoveel weggegooid! Mijn complimenten hoor! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk bedacht om op deze manier gans de familie bij jou in de tuin te hebben!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jee dat heb je super gedaan zeg!! En met een heel verhaal erachter. Top van je.
    Groetjes Elly
    ps. was wel leuk te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig mooi gemaakt Daphne! Echt een blikvanger in jullie tuin. Zo leuk dat je ook Lila en Jessy een plekje hebt gegeven.
    Fijn dat het opruimen je rust in je hoofd geeft. Dan komt er vanzelf weer ruimte om creatief bezig te zijn.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig stukje handarbeid is er uit je brein en daarna uit je handen gekomen.
    Ik ben gek op het gebruik van oude spullen. Prima
    groetjes Ida Camman

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn te lezen dat jullie al een heel eind zijn gekomen met schoonmaken en opruimen. Mooi dat het ook gelijk rust geeft in je hoofd. En ik weet zeker dat je creatieve ideeën straks ook weer op komen borrelen.
    Wat heb je het tafelblad leuk gepimpt en zo een tweede leven gegeven. Het ziet er vrolijk en gezellig met het hele gezin uitgebeeld in de vogeltjes.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal bijgelezen, wat een heftige periode hebben jullie gehad zeg! Pfft. Joucreatie is geweldig, je kan zoveel met oud spul doen, toch doe ik wel iets meer weg haha, anders komen we om in de troep, ideeën die je ermee hebt enz. Geeft echt veel rust. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt wel iets moois gemaakt van de oude tafel! Misschien ook een stukje verwerking.... ik weet het niet.
    Het staat wel heel gezellig!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou ja Daph, mijn eerste reactie was: dat verhaal had ze wel eens kunnen vertellen toen ik het bewonderde maar bij nader inzien had ik het natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken. Ik zal het straks nog eens extra bekijken. Je hebt het weer erg leuk bedacht. Kus nam en tot straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke transformatie, Daphne en als je er blij van wordt, des te beter. Dat kan je goed gebruiken, neem ik aan ! Liefs, A

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk gemaakt!
    Zo mooi bedacht met de kleuren en symbolieken erin. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk zeg en óf jij kunt tekenen. Ik hou erg van die stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat heb je dit geweldig leuk en creatief gemaakt! Leuk om het maak-proces te lezen. Grappig zijn de diertjes of eigenlijk moet ik zeggen, grappig en schattig zijn jullie ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach wat heb je dat weer leuk gedaan Daphne. Mooi zoals je je gezin vorm hebt gegeven als vogeltjes en inderdaad een heerlijk project om aan te werken denk ik.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als je de tafel nooit over het hekje had gegooid was je misschien ook nooit op dit leuke idee gekomen!
    Wat een gezellig paneel heb je er nu van gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach Daphne,

    Wat lees ik nu...wat een heftige verhaal. Meerdere engeltjes waren jullie goed gezind.Hopelijk is de rust een beetje aan het terug keren.

    Je tuin project is geslaagd en ik denk dat het helpt bij het verwerken. Jullie gezin als vogeltjes, ieder zijn plekje en kleur.

    Pas goed op jezelf!

    Leave groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Daphne, omdat ik niet veel blog op dit moment heb ik jullie nachtmerrie niet meegekregen. Net dus even terug gelezen en zo geschrokken van wat jullie mee hebben gemaakt, het moet een hel geweest zijn. Maar wat een geluk hebben jullie gehad zeg, ik kan me voorstellen dat je een tijdje behoorlijk van slag geweest bent, vreselijk. Maar gelukkig is het voor jullie goed afgelopen, wel erg voor de caféhouders, hoop dat ze gezond en goed verzekerd zijn geweest.

    Door je verhaal weet ik nu dat je in de buurt van mijn kleindochter en zoon woont :-)

    Je hebt van de oude tafel een prachtig schilderij/tekening van je gezin gemaakt, misschien juist nu ook nog meer betekenis, al je kippies gezond en bij elkaar dat is het allerbelangrijkste.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar ik hou van zulke berichten, ik las het tot de laatste letter.
    Heel tof gedaan. Love it!
    En begrijpelijk dat je nu alles in huis anders bekijkt. Neem je tijd xx

    BeantwoordenVerwijderen