vrijdag 15 mei 2020

Even bijpraten.

Dit berichtje is om jullie even bij te praten.
Het gaat steeds beter met ons.
Het is wel, nog steeds,  1 grote emotionele rollercoaster waar we in zitten.

Gisteren is de brandweer geweest om na te praten met mijn gezin. Dat was fijn.
We hebben ons verhaal kunnen doen en vragen kunnen stellen.
Zij hebben ook hun verhaal gedaan,  wat goed was om te horen, het hele gebeuren heeft op de brandweer ook best indruk gemaakt.

Ik kan nog geen rust vinden om iets voor mezelf te gaan doen,  kaarten maken, haken, bloggen, hiervoor is het allemaal nog niet rustig genoeg in mijn hoofd.
Komt wel weer,  weet ik zeker.
(Ik heb nog 1 bericht klaarstaat, die plaats ik gauw een keer)
Omdat ik de laatste tijd nogal druk was op mijn blog en bij jullie dacht ik,  ik laat nu wel weer wat van mij horen nu.

Lieve allemaal,  bedankt voor de reacties, het doet mij goed,  echt waar!!
Voor nu fijn weekend,  blijf gezond en blijf veilig. 😘

 Ik schreef al eerder dat "Alles of niks" heel dicht bij elkaar liggen.....
Op deze foto is letterlijk te zien wat ik bedoel!
Het café,  totaal verwoest,  ons huis ernaast staat te stralen in de zon.
Ik krijg er steeds weer kippenvel van,  ONVOORSTELBAAR!
 Hoeveel geluk kan een mens hebben?
(Riet is punt van ons dak,  rechts,  het witte is de keuken van het café)

Dit stuk stond in de krant.
Confronterend om te lezen, maart steeds niet te bevatten.
Maar ik wil het toch bewaren.

https://www.destentor.nl/raalte/het-wonder-van-lierderholthuis-hoe-dit-zwembad-het-huis-van-andy-en-daphne-uit-de-brand-hielp~a8f725fb/




23 opmerkingen:

  1. Lieve Daphne, wat een beschermengelen hebben jullie! Zo heftig! Neem je tijd om dit te verwerken. Knuffel ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh jullie hebben verschrikkelijk veel geluk gehad zo te zien...en dan ook een rieten dak pal naast een grote brandhaard...en dan ook nog veel wind...ja dan moet je echt heeeeel veeeeel geluk gehad hebben...Heel begrijpelijk dat het allemaal nog niet te bevatten valt..maar ook zeker een dikke pluim voor de brandweer...die wel hun uiterste best gedaan..om jullie huis te besparen...Sterkte met de verwerking ervan voor jullie allemaal Daphne ...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelofelijk Daphne, wat een geluk hebben jullie gehad. Heel fijn dat de brandweer gekomen is om te praten. Sterkte met de verwerking.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Daphne Andy en kids...
    Woow dit is heel bizar, als je die foto's ziet, wat zulken jullie dankbaar zijn! Maar toch zal de schrik er nog wel inzitten, let asjeblieft goed op elkaar!
    Nogmaals veel sterkte!
    Liefs van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De rillingen lopen over mijn rug ik had het nog niet gelezen jullie zijn door het oog van de naald gekropen en wat zullen jullie angstig zijn geweest ( nog zachtjes uitgedrukt!) Ik wens jullie het allerbeste, er zal veel verwerkt moeten worden ...hou je taai!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het weer lees, krijg ik het zo koud en huilen staat heel dichtbij...en dat terwijl ik jullie niet eens persoonlijk ken.
    Wat een enorme drama en wat een geluk hebben jullie gehad.
    Het zal nog een flinke nasleep hebben voor jullie...
    wens jullie veel sterkte en blijf vooral praten erover...
    en we zien je creaties wel weer verschijnen hoor...eerst jullie zelf eens goed op orde zijn en tot rust komen.
    XX
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, jullie hebben echt heel veel geluk gehad. Als ik deze foto's zie snap ik dat de adrenaline flink door de aderen liep bij de brandweer, bij jullie natuurlijk al helemaal overgelopen. Vreselijk zenuwslopend moet dat geweest zijn. Ogmaals en nogsteeds heel veel sterkte gewenst, neem de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De schrik zal er inderdaad nog inzitten. Wat een ongelooflijk verhaal eigenlijk, maar zo fijn dat het goed is afgelopen voor jullie! En wat goed dat de brandweer een nagesprek heeft gedaan, zowel voor jullie als voor hen een prettige manier van verwerking. Sterkte en succes nog met alle indrukken. Take care....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Daphne.....dat ziet er echt heftig uit.
    Jullie hebben echt gelukt gehad! Fijn dat de brandweer kwam om er over te praten. Voor beide kanten een stuk verwerking.
    Sterkte met de hele nasleep. Bloggen komt vast wel weer een keertje.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat een ravage en wat een wonder voor jullie inderdaad. Wat een geluk dat jullie zo'n groot gevuld zwembad hadden staan. Heel veel sterkte en neem de tijd en de rust om dit een plaatsje te geven Daphne.
    Lieve groetjes Miranda xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees net je bericht over de brand! Jeetje wat erg! En wat hebben jullie een geluk gehad! Ik kan me voorstellen dat je de bibbers nog hebt! Hopelijk komen jullie weer een beetje totorust en over deze nachtmerrie heen! Ik wens jullie heel veel sterkte! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben jullie vreselijk veel geluk gehad. Als je de beelden ziet snap je niet dat de vlammen niet overgeslagen zijn. Het moet ook wel heel confronterend zijn om je “oude” huis zo te zien verdwijnen. Fijn dat de brandweer langs is geweest voor een gesprek, zal voor alle partijen nuttig zijn geweest. Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte en blijf erover praten, dat is heel belangrijk 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een wonder dat jullie huis nog overeind staat...
    denk wel dat de rooklucht overal in huis nog lang te ruiken is.
    fijn dat jullie er zo goed vanaf gekomen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wens jullie veel sterkte de komende tijd, ondanks de goede afloop blijft de angst lang bij je, hou elkaar vast . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief dat je ons "bijpraat".
    Zelfs op afstand maakt dit bij mij indruk ...
    Wat zal dit spannend geweest zijn zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd. Neem de tijd om dit een plekje te geven. Pas goed op elkaar.
    Lieve groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh. Brrrrrrr. Wat een angst moeten jullie hebben gehad. Wat een geluk dat jullie een zwembad hadden staan. Jullie hadden echt engeltjes op jullie schouders. Fijn om even van je te horen. Neem rustig de tijd om dit een plekje te geven.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo zeg! Nu zie je het nog beter hoeveel geluk jullie hebben gehad! Rustig aan maar, je moet dit eerst verwerken, de rest komt wel weer. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo erg voor jullie, wat een vlammenzee, op het filmpje. Gelukkig zijn jullie ongedeerd. Sterkte x
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge, dat is gewoon heftig om te zien en te lezen.. Laat staan om mee te maken!
    Neem je tijd om alles te verwerken en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Even teruggekeken naar je berichtjes.....wat afschuwelijk om te zien! En zo dichtbij voor jullie, je ziet het inderdaad op te foto's. Wat een angst is dat geweest. En wat een geluk dat jullie een zwembad hadden!
    Ik wens jullie heel veel sterkte bij dit alles!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou ik zie het, jeetje miena. Bizar!! Zo dichtbij. Brrr....en ik snap dat jullie nog van slag zijn. Helemaal niet raar. Het gevoel om alles te verliezen is een trauma!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook even bijgelezen hier. Zo erg wat jullie meemaakten. Heftig!
    Dat zal tijd vragen om te verwerken maar ik lees dat jullie niet bij de pakken blijven zitten. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen