woensdag 13 mei 2020

Uitgedaagd door GerJanne.

Dit bericht stond al klaar!

Half April vond ik een envelop in de brievenbus met daarin dit leuke pakketje en een kaart:
Het was van GerJanne!!
Zij wilde mij èn mijn Moeder uitdagen.
Maak met deze papiertjes en de fiets een mannenkaart.
Hoe leuk is dat?!!
En paar dagen heb ik lopen denken,  maar ik kon niet op een idee komen voor een kaart.
Een man, die graag fietst,  ik wist het even niet. Dan is het lastig om een kaart te maken,  want als ik zo'n opdracht krijg maak ik graag een kaart als ik weet voor wie.
Opeens kreeg ik het GENIALE idee om mijn schoonmoeder te vragen...... en zij bracht uitkomst.
"Ja, de man van C is jarig en hij fietst graag"
Toen ging de rest vanzelf:
Op internet kwam ik een leuk model tegen, daarmee ging ik aan de slag.
Van bovenaf gezien.
Met de papiertjes heb ik héél erg zitten schuiven.
Ik had van elke velletje 1 stuks,  dus ik wilde me niet verknippen.
Het bruine stukje links had ik nodig omdat ik net een klein stukje te kort kwam van het fiets papier😁, vond dit een mooie oplossing.
De tekst "Wat heb jij nou aan je fiets hangen" maakte ik op de computer.
Het slaat op de ballonnen met de leeftijd van de jarige (Héél klein, gemaakt met cijfer stickertjes) die aan de fiets hangen😂
Op bovenstaande foto zie je nogmaals hoe de kaart bestaat uit "flapjes".
En leuk model en zeer geschikt voor de fiets,  paste precies!!
Lieve GerJanne, bedankt voor de leuke uitdaging en voor het contact wat we daarbij gehad hebben,  ik vond het erg leuk om deze uitdaging aan te gaan, met z'n 3tjes.
Ben zeer benieuwd wat jij en mijn moeder ervan gemaakt hebben, ik kon gauw even kijken.

Vannacht beter geslapen!
Het is een grote emotionele rollercoaster hier.
Het blijft onwerkelijk en niet te bevatten hoe het is afgelopen.
Vandaag proberen wat meer orde en rust,  vooral in mijn hoofd,  te krijgen.
Wij zijn veilig en gezond,  allemaal,  dat is het belangrijkste!!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!


26 opmerkingen:

  1. De uitdaging las ik op het blog van GerJanne en jouw kaartje herkende ik gelijk in haar kaartje, haha! Lijkt op het eerste oog veel op die van GerJanne maar toch is die van jou weer heel anders. Las net jouw spannende avontuur, jeetje wat zullen jullie de schrik nog in de benen hebben! Snap dat je dat nog even moet verwerken, het had heel ander kunnen aflopen. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart heb je gemaakt met het pakketje van GerJanne.
    Het zal nog wel even duren voor je weer wat rust in je lijf hebt. Zorg goed voor jezelf, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart heb je er mee gemaakt Daphne! Jeetje, dat zal enorm schrikken zijn geweest en kan me voorstellen dat de schrik er nog steeds goed in zit.. Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad heeft jouw kaartje iets weg van het kaartje van Gerjanne maar toch is hij echt helemaal anders Daphne. Moest even zoeken naar de leeftijd,mooi subtiel gemaakt hihi. Het is een mooierd en erg gezellig dat jullie elkaar zo uitdaagden. Nieuwsgierig geworden scrolde ik naar je vorige post en wat een NACHTMERRIE maakten jullie mee zeg. Ik woon in een appartement (gelukkig op de benedenverdieping) maar zodra ik iets ruik buiten speur ik de andere appartementen af, ik ben zo bang voor brand en wat jullie meemaakten is heel erg, dit raak je voorlopig niet kwijt uit je gedachten. Ik leef met jullie mee (al heb je daar niks aan ;) ) lieve groetjes, Wilma Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Daphne, ik kijk maar eens zo af en toe op je blog, eigenlijk meestal met kerstkaarten en zo af en toe via een uitdaging, zoals nu met GerJanne. Maar wat een verhaal over die brand, akelig zeg. En wat een zegen dat jullie dat zwembad hebben, dat dat je redding kon zijn. Ik kan me voorstellen dat je hier nog wel even mee bezig bent, geestelijk. Sterkte!
    En je kaartje voor de uitdaging is heel leuk met die flapjes! Knap gedaan.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart is het geworden. Is een hele uitdaging om met zo’n pakketje iets te maken maar het is je weer heel goed gelukt.
    De nasleep van de brand zal nog een hele tijd duren, ook emotioneel. Je ziet toch iedere dag weer wat er had kunnen gebeuren. Sterkte 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh Daph, dit is ook heel leuk zeg. Ik ga meteen even speuren naar een voorbeeld van dit model.
    En zo handig dat bruine streepje, heel mooi opgelost. Ik heb ook erg moeten passen en meten omdat ik iets verkeerds had gesneden maar ben er ook "uit gekomen".
    Het was leuk om te doen
    Fijn dat je vannacht beter hebt geslapen en een dikke kus van nam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Daphne, Ik heb net je vorige blogpost gelezen. Gelukkig dat je vannacht weer wat beter geslapen hebt, er is veel gebeurd en komt nog veel op jullie af. Maar het besef dat jullie veilig en gezond zijn is zeker het belangrijkste.
    Erg leuk om te zien dat jij ook weer een hele ander kaart hebt gemaakt met de papiertjes en de fiets . Ook een mooi model. Leuk gedaan die ballonnen met de leeftijd van de jarige aan de fiets en de bijbehorende, zelfgemaakte tekst.
    Lieve groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk kaartje Daphne, bij mij werkt het precies andersom, als ik een kaartje speciaal voor iemand moet maken blokkeer ik en komt er niets meer uit mijn handen. Ik vind het juist fijn om 'vrij' te werken en dan bedenk ik later wel wat ik er mee doe.
    Ik heb met afgrijzen je vorige blogpost gelezen, jhee wat doodeng allemaal!! Ook al sta je veilig buiten het is wel je huis met al je dierbare spullen die daar bijna in de fik gaat. Blij dat het allemaal goed afgelopen is maar je bent je inderdaad ineens heel bewust hoe kwetsbaar je bent en hoe alles in één moment totaal anders kan worden.. (je woont trouwens wel heel mooi volgens mij!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi kaartje voor de uitdaging, heb dievan je moeder en GerJanne ook al bewonderd!
    Ik las net het verhaaal van de brand, heb op dat bericht ook al gereageerd, maar sjonge jonge wat zullen jullie dankbaar zijn, maar ookverschrikkelijk geschrokken, vuur is zo erg en bijna niette stoppen! Nogmaals veel sterkte en probeer het goed te verwerken met elkaar!
    Liefs Martha en Richard en een knufje van Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Daphne,
    wat leuk te zien dat onze kaartje wel wat op elkaar lijken. Ik dacht eerst dat je hetzelfde model als ik had, maar wat verrassen op deze manier. Die ga ik onthouden, erg leuk!
    En dat passen en meten, ja dat had ik ook. Goed nadenken voor je er een schaar in zet, of een stans op legt...
    Weet je dat me pas afgelopen zondag te binnen schoot dat deze zwager (ik heb er meerdere...) ook van fietsen houdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk model Daphne, en zo anders dan GerJanne`s kaart mooi gemaakt.
    Fijn dat je wat hebt kunnen slapen het is en blijft een ingrijpende gebeurtenis. Ik ben blij voor je dat het ergste voorkomen is. Nu alles laten bezinken en het tijd geven om het te verwerken. Heel veel sterkte liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zo'n pakketje van GerJanne, je hebt er een super leuk kaartje mee weten te maken! Fijn dat je wel wat beter hebt kunnen slapen de afgelopen nacht, hopelijk kun je het langzaam en rustig aan een plekje geven. Gelukkig is het goed afgelopen voor jullie!

    Lieve groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Lief van GerJanne, die uitdagingen gaan goed de ronde.
    Take Care lieve Daphne! Knuffel x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben net bij GerJanne op bezoek geweest, maar ook hier zie ik een heel mooi kaartje met in de hoofdrol de fiets!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Net even bij je vorige bericht gereageerd Daphne. Gelukkig heb je wat beter kunnen slapen en gelukkig mankeren jullie niets alleen flinke schrik natuurlijk. Die beelden ben je zomaar niet kwijt en je ziet natuurlijk ook steeds de ravage bij die arme buren.
    Leuk die uitdaging van GerJanne en mooie spulletjes om mee te werken. Een hele gave kaart.
    Dikke knuffel Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En toen was daar opeens weer een mooie kaart. Ik stond versteld, maar las nog net dat je dit bericht al klaar had staan. Het zou mij nl. niet lukken na zo'n emotionele gebeurtenis om een kaartje te maken...
    Goed slapen is belangrijk, ik hoop dat het steeds lukt.
    Moest je vandaag ook al weer werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn om te horen dat je wat beter geslapen hebt. Poeh ... dit is niet niks allemaal. Pas goed op elkaar!
    Ik vind de ballonnen super leuk aan de zadel van de fiets staan met dat mooie strikje. Mooie kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk kaartje met een hele leuke tekst!
    Hopelijk slaap je vannacht weer goed en kun je het allemaal een plekje geven.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zal zeker nog een chaos in je hoofd zijn, het is ook nogal wat dat jullie moesten doormaken.
    Ik vind je kaart prachtig, leuk met die flapjes.
    Volgens mij is er een nieuwe trend ontstaan in blogland met elkaar uitdagen, tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan direct begrijpen dat je zo'n chaos in je hoofd had. Het is ook heel wat om te denken dat je alles kwijt kunt raken. Je hebt weer een super mooie kaart gemaakt. Leuk zo'n uitdaging. Je kaart is zeker goed gelukt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat leuk zo'n uitdaging en een prachtige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe mooi en ik vind de kleuren combinatie super-mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook jij heb met het swap pakketje van GerJanne een prachtig kaartje gemaakt Daphne...heel leuk modelletje...
    sterkte met het verwerken van deze nare dag...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel leuk kaartje, mooi model en zoveel op te zien: challenge geslaagd!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhh Daphne, ik las na dit bericht even je vorige post. Pffff...jullie hebben zeker een engeltje op je schouder!! Wat een nachtmerrie en wat fijn dat het voor jullie goed afliep. Een rare overgang, maar mooier kan ik het niet maken, je kaart is echt supermooi!! Ik sap het, ik kan ook niet 'zo maar' iets maken, er moet een aanleiding zijn. Ik vind het model echt heel mooi en de ballonnetjes aan het zadel, zooo feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen