donderdag 17 september 2020

Kerstkaart.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige kaart.  Fijn om te lezen dat jullie begrijpen dat ik niet overal kan reageren. Ik roep zelf ook steeds, bloggen is voor je ontspanning en hobby, leg jezelf niks op, niks moet,  alles mag,  maar voor mezelf ben ik dan ineens heel streng. 😊

Vandaag weer een kerstkaart, het is tenslotte donderdag,  week 38, niet normaal toch, zo snel als de weken voorbij vliegen:

Alweer een CAS kaart.
Ik zag een leuke sketch èn het was zó mooi weer, dus ik wilde niet te lang bezig zijn met mijn kaart😉.
 Het disign papier heeft zacht groene tinten.
Daarop lettertjes, gesneden met mijn BigShot.
Ik gebruikte hiervoor rood spiegel ribbel karton.
In de rechter onder hoek nog een klein "toefje" hulstblaadjes, met takjes en de bijbehorende "rode besjes".

Het gebruik van de nieuwe blogger gaat steeds beter.
Ik vraag me wel eens af,  is iedereen nu over op de nieuwe blogger,  of gebruiken sommige van jullie nog steeds de oude versie?


Challenges:
52 WTC, Wekelijkse Kerstkaart. 
CAS(E) THIS SKETCH, #389, Sketch. 
CHNC, #307, Kerst(de optie van deze week heb ik niet gebruikt)


32 opmerkingen:

  1. Hoi Daphne,
    Mooie kerstkaart!
    Leuk dat subtiele hulst takje in de hoek.
    Ook de rode letters komen zo mooi uit.
    Ja, de tijd gaat snel. Hier begint van alles al geel te kleuren en te vallen.Het is nu echt Herfst :)
    Fijne dag, en blogger totaal geen problemen mee gehad, afkloppen,hihihi.
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe mooi kan een CAS kaartje zijn.
    Ik heb de nieuwe blogger een tijdje en gewend aan de nieuwe indeling enz. Alleen bij mij verdwijnen mensen uit mijn lijst, ook de lijst van Challenges waar ik aan mee doen aan de rechterzijde van mijn blog daar was ik er opeens een paar kwijt. En bijna overal ik ben geen robot. Als ik het vermeld in mijn blog bericht dan heb ik er 2 dagen geen last van.
    Maar goed ik ga genieten van de dag de zon schijnt hier al volop. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kerstkaartje! Ik dacht dat je de oude versie niet meer kon gebruiken? Of had je daar wellicht voor kunnen kiezen, haha, ik weet het niet, dacht dat we geen keuze hadden. Gaat verder prima, went vast wel weer, alleen moet ik iedere keer de foto's op een andere manier van grootte veranderen, daar zijn ze het zelf bij blogger blijkbaar nog niet over eens! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk kaartje, en inderdaad bloggen is voor de ontspanning, maar hier werd het van de week ook weer stressen om een kaart te maken.
    Het blijft ook van dat mooie weer, ik kom niet in de kaarten/blog sferen.
    Wij hebben de nieuwe blogger van af het begin, went wel ...maar heeft nog steeds wel kuren
    Gezellig dat je meedoet met de wekelijkse kerstkaart bij 52WTC
    liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi!

    Ja ik ben al heel lang op de jieuwe versie over en bevalt prima. Is altijd even wennen.

    X
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart, Daphne, mooie kleuren. En heel verstandig: niet te veel tijd aan je kaartje of aan bloggen, maar lekker van het weer genieten.
    Ik ben ook over op de nieuwe, lukt meestal wel.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart Daphne.
    Ik heb de nieuwe blogger en soms dansen de letters ineens de andere kant op of mijn afbeelding gaat opeens links of rechtsom(zie mijn kaart van vandaag)
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie CAS-kerstkaart Daphne, leuk met die glanzende letters. Ik gebruik nieuwe blogger.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als jij nieuwe blogger gebruikt hoe krijg jij dan dat fotootje bij jouw blogbericht? Heb jij iets aangevinkt dan. Nieuwe blogger doet dat eigenlijk niet???

      Verwijderen
  9. Leuke kerstkaart, ik vind dat Cas altijd mooi, Daphne!
    Ah ja hoe herkenbaar, ik heb dat ook, ik wil echt iedereen bezoeken op mijn blog maar soms kan dat dus niet en dan moet ik dat accepteren want zoals je zegt, ook bloggen is ontspanning!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een prachtig kerstkaartje Daphne...zo leuk papier ervoor gebruikt...ook ik zit de laatste tijd minder op blogs...plaats af en toe wel kaartjes maar reageer maar minmaal...heb er ook gewoon geen tijd voor...
    en ook ik heb de nieuwe blogger...vind het wel gemakkelijk eigenlijk..alleen in de sidebar komt geen kaartje meer tevoorschijn...misschien is dat ook een instelling die veranderd moet worden...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De combinatie van het dp maakt deze kaart al mooi. Leuk gemaakt!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kaart. Ik kreeg gisteren ook opeens de kriebels om aan de kerstkaarten te beginnen, jammer genoeg te laat op de avond. Hopelijk komt het geviel vanavond wst vroeger 😌
    Ik ben van het begin af aan overgestapt op de nieuwe versie van blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent er vroeg bij voor kerst, maar ja, als je de kaarten zelf maakt is het slim om op tijd te beginnen. Deze kaart ziet er mooi uit door de combinatie van kleuren. De letters springen er echt uit.

    In ben helemaal over naar de nieuwe interface, al heb ik wel een andere lettertype moeten kiezen. Degene die ik gebruikte zit niet goed in de nieuwe interface, ondanks vele vragen ook van andere bloggers. Maar hoe leuk is het dat je nu zelf lettertypes kunt toevoegen. Dat was voor mij de laatste horde en ik ben helemaal tevreden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is een mooie CAS kaart Daphne, het hoeft echt niet veel te zijn om mooi te zijn hè. De nieuwe blogger gebruik ik al een tijd, gisteren probeerde ik hem terug te zetten omdat ik een bericht vast wilde zetten, maar ik kon al niet meer naar de oude. De mogelijk om een bericht vast te zetten is er op het moment niet, maar er verandert continu steeds wat, dus misschien komt dat ook nog weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke kerstkaart! Grappig dat je de letters zo speels onder elkaar hebt geplakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kerstkaart. Leuk hoe je de letters hebt opgeplakt. Heel erg gaaf. Mooie kaart weer.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi CAS kaartje heb je gemaakt!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg leuke kerstkaart, Daohne.
    Ik herken wel wat je zegt. Donderdag is mijn meest drukke werkdag en ben ik niet voor zeven uur thuis. Dan is het eten, even bijpraten met manlief en eigenlijk ben ik dan te moe voor een blogrondje. Maar ja...heb zelf een automatisch bericht met kerstkaart geplaatst en vind het dan niet leuk om zelf niet te reageren. Dus raap je alle energie maar weer bij elkaar en probeer je toch een snel rondje te doen. Maar morgen doe ik het lekker rustig aan, heb ik mezelf al beloofd! LOL
    En ja, ik ben al overgestapt op de nieuwe blogger. Met de laptop zijn er maar weinig verschillen en loopt het verder zonder al te veel problemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk deze kerstkaart, heel eenvoudig maar toch heel erg mooi.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. toffe kaart, leuk die speelse rode letters !
    in de nieuwe blogger zijn nog een paar dingen waar ik niet zo goed mee overweg kan of die ik vervelend vind: het vergroten/verkleinen van foto's duurt langer dan vroeger, de interlinie is niet altijd zoals ik wil, ... maar voor de rest lukt het wel.
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie eenvoud deze kaart!
    Een paar kinderziektes in het begin van de nieuwe blogger zijn nu inmiddels verholpen. Erg blij mee. Het plaatsen van meerdere foto's gaat nu (nog) anders (meer handelingen); fijn als ze dat gaan veranderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi CAS kerstkaartje.
    Heel herkenbaar wat je schrijft over het plaatsen van reacties. Ik probeer in elk geval 1 x per week reacties te plaatsen, al lukt dat ook niet altijd. De weken vliegen ook voorbij. En deze week ben ik veel buiten geweest en heb genoten van het mooie nazomer weer. Ik heb o.a. een paar mooie fietstochten gemaakt.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja toch, allebei onze oudste zijn toch van 16 september?
    Je kaart van vandaag is heel leuk.
    Ik gebruik de nieuwe Bl0gger nu en zie elke keer wat aanpassingen. Ze zijn er blijkbaar nog mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke CAS-Kerst-kaart!
    Ik gebruik de nieuwe blogger. Soms hebben we nog weleens een verschil van mening, maar ik win steeds vaker :)
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Great card - love the colours you've used.

    Thanks for joining us at Craftyhazelnut's Christmas Challenge.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke kaart, en oeps deze is me gewoon ontschoten, maar alle berichten gaan ook kris kras door elkaar.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Grappig dat jij zegt dat je met een sketch/cas kaart weinig werk hebt Daphne, ik vind ze het moeilijkst...ik vind Borduurkaartjes gemakkelijker hihi. Deze kerstkaart van jou is superleuk,mooi met de rode glimmende letters. Ik heb de blogger zo lang mogelijk op de oude versie gezet maar afgelopen week lukte het helaas niet meer....Volgens mij zijn de grootste fouten er wel uit ondertussen want het viel niet tegen moet ik zeggen.
    Ik ga nog een stukje verder scrollen maar ga niet meer overal op reageren hoor ;) Liefs en leuk dat we elkaar volgen Daphne xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi Daphne!
    Blogreacties plaatsen lukt steeds minder. Maar ik PROBEER me er niet druk in te maken. Een dag is gewoon te kort en een blogrondje doen kost veel tijd. X

    BeantwoordenVerwijderen