zaterdag 26 september 2020

Kleurrijke zaterdag.

Vandaag een echte zaterdag......Hele dag bezig, met wat huishoudelijke klusjes, hond uitlaten, sport, maar ook nog tijd gemaakt om weer eens lekker te knutselen!

Ik maakte deze kaartjes:

Met mijn Ikea neon verf kleurde ik eerst een A4 papiertje. 
Daarna sneed ik uit een witte basiskaart een mooie swirl.
Achter de uitgesneden swirl plakte ik een stukje van het gekleurde papier. 
Eronder stempelde ik de tekst.
Eerst stempelde ik met verf, daarna, iets ernaast, met zwart normaals de tekst. Zo kreeg ik "schaduw"

Toen bedacht ik dat ik "het negatief" van de swirls ook nog kon gebruiken voor een kaart. 
Dus
Weer een witte basiskaart. 
Ik sneed 2 stroken van de achtergrond en plakte daar de swirls op. 
Dat gemat op zwart en dat op een witte basiskaart. 
De tekst is een snijmal, die ik opgestuurd kreeg van Colien (nogmaals dank je wel Colien!)

Omdat ik toch leuk bezig was, bedacht ik dat ik ook nog mee kon doen aan Lift Challenge:
Daar vragen ze om een kaart te liften met daarop een sillouette stempel. 
Deze kaart gaat binnenkort naar een jarig meisje, die houden wel van zo'n vrolijk gekleurd kaartje😊

Afgelopen dinsdag hebben wij op de camping de voortent afgebroken.
Wat hadden we geluk met het weer!!
Windstil, zon en heerlijke temperatuur. 
Het seizoen is afgesloten en ondanks de bizarre tijd hebben we het best fijn gehad.
Nu tijd voor de herfst, misschien wel mijn favoriete jaargetijde.


Challenges:

CAS(E) this sketch, #391, Sketch. (1ste kaart)

Lift Challenge, #152, Kaart liften. (3de kaart)


20 opmerkingen:

  1. Schitterende kaartjes je lift vind ik zo gaaf mooi gedaan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een mooie kaarten en een goed idee om het negatief te gebruiken. Prima zo! Soms moet je daar van te voren wel over nadenken. Gebeurt mij wel eens dat ik enthousiast aan het stansen ben en dan daarna denk: oh ja, als ik het precies in het midden had uitgestanst had ik het nog kunnen gebruiken voor een andere kaart...Jij hebt er dus blijkbaar goed over nagedacht!
    Je lift is ook heel mooi met die stempels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie reeks. Alles goed opgebruikt en heel bijzonder doordat je een eigen achtergrond gebruikte. Heel tof !
    Het is nu echt herfst, een mooi seizoen als het droog is,want nu heeft het zoveel geregend! De werken voor de deur zijn 1 modderpoel. Grrr....
    Fijne zondag en ik ben weer bij op je blog, alles gezien , niet overal gereageerd maar wel gelezen. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, wat mooi. Gaaf met de neon kleur

    X
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi je kaarten, je kleur is ook erg mooi...hier zo donker nu buiten dus dit fleurt wel op.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och, wat een fijne kaartjes, ik vrees dat ik daarvoor het geduld niet heb. Wel mooi!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaarten Daphne!
    Die schaduw vind ik prachtig rond de tekst!
    Fijn dat je zo veel kaarten kon knutselen!
    Ja de herfst is weer binnen, ik houd eigenlijk wel vsn elk seizoen alleen de extreme hitte in de zomer vind ik niet fijn, wij zijn net terug van een lekkere wandeling in de wind met Saartje heerlijk!
    Fijne zondag,liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo om deze kleur kun je niet heen Daphne, wat een mooi effect dat neon.
    En wat heb jij er superleuke kaarten van gemaakt.
    Nou wat een verschil he, vorige week hadden we nog ruim 30 graden buiten en nu hebben -wij in ieder geval wel- de verwarming aan....brrrr.
    Een fijne zondag en lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kaarten sprankelen mij tegemoet, heel leuk! Veel overeenkomsten, maar toch allemaal zo verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie serie kaarten! Ook je kaart voorde Liftchallenge is een plaatje, leuk dat je twee kaders maakte waarop die mooie afbeelding precies past! Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, jij bent lekker bezig Daphne, wat een mooie serie kaarten. Die felle kleur gecombineerd met zwart en wit vind ik heel mooi uitpakken. Ja het weer is nu wel totaal anders dus net op tijd de voortent afgebroken. Fijne dag.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie serie kaarten heb je gemaakt. Leuk dat neonverf. Heb ik nog niet gespot bij de Ikea. Wij hadden afgelopen week vakantie in Dieverbrug. Met het weer hebben we het getroffen. Die dinsdag was het inderdaad een prachtige dag om bootje te varen en de voortent af te bouwen 😊
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaarten! Mooi zoals je met je neonverf zelf de basis voor de kaarten hebt gemaakt. De kaart voor de liftchallenge vind ik erg mooi geworden.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt 3 leuke kaarten gemaakt met de achtergrond van neonverf. Vooral de kaart met het elfje vind ik erg mooi.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om zowel het uitgesneden deel als het overige te gebruiken. Allebei weer met een ander effect.
    Fijn dat het goed was op de camping ondanks dat het anders was ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo dat knalt er lekker af, dat neon-oranje!! Superleuke kaartjes. Geniet van de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heeeeel mooi deze kaartjes Daphne...zo mooi in die felle neonkleurtjes...en zeker met die silhouette stempel erop een TOP kaartje!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn je kaarten allemaal leuk zeg! Dit vind ik toch wel helemaal jouw stijl, schreef je dat laatst ook niet eens bij mij? Soms herken je gewoon de kaart van iemand hè. Goed idee om ook het 'negatief' te gebruiken. Mooie achtergrond heb je gemaakt met de verf.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oranje is een kleur die ik (te)weinig gebruik, maar nu ik dit zie, moet ik me er ook eens aan gaan wagen. Top !

    BeantwoordenVerwijderen