donderdag 10 maart 2022

Jarige theeleut

Vandaag geen kerstkaart van mij. Nee, vandaag op mijn verjaardag notabene, mag ik mijn kaart laten zien die ik gemaakt heb als gast disigner voor de Maart challenge van Carlin's Kaartenparadijs:

De opdracht deze maand is "Maak een kaart met koffie of thee en geen rechthoek of vierkant model".
Al meteen had ik in mijn hoofd om een ronde kaart te maken,  mèt een schud gedeelte met echte thee als schud materiaal.😊
Zo gezegd, zo gedaan. 
Tussen mijn voorraad dp vond ik geschikt papier met kopjes, precies goed. 
De tekststempel in het schud gedeelte past er helemaal bij. 
Een theepot gestempeld en daarna uitgeknipt. Gekleurd met alcohol markers, lekker opvallend. 
De stapel kopjes stempelde ik door middel van de "masking techniek", was een heel gepuzzel want elk kopje heeft een schoteltje bij de originele stempel en die wilde ik niet afdrukken.  Toen het gelukt was vond ik het helemaal leuk!
Dat ook weer uitgeknipt, gekleurd en achter de theepot geplakt. 
Het theezakje links is ook een stempel. 
Binnenin nog een kopje gestempeld en de bijpassende tekst gemaakt met 2 verschillende tekst stempels. 
Ik hou erg van leuke kopjes met leuke printjes en/of kleurtjes. Ik hoor vaak, van bijvoorbeeld collega's, dat ze helemaal niet tegen zo'n bonte verzameling verschillende kopjes kunnen, maar zelf vind ik dat juist helemaal leuk en gezellig staan in mijn keuken. 
Deze kaart is naar een jarige blogvriendin gegaan, maar ik had het ook zelf kunnen houden, want ik ben een enorme theeleut en vandaag jarig!!
Het belooft een prachtige dag te worden, ik ga er lekker van genieten.
Challenge:
K&K, #Maart, Keukenprinsen een prinsessen. 

Bij Cheerful Sketches stond ik met de Verjaardagkaart voor mijn moeder in de top 4.
Leuk,  ik mag dus wéér gast disigner zijn voor een blog!!🥰


24 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat met je verjaardag Daphne!
    Wat maakte je een toffe kaart voor Carlin's Kaartenparadijs !leuk idee met de thee als schudmateriaal!
    Ik gebruik wel eens grof zout, maar dit is echt origineel!
    Ook gefeliciteerd met je winnende kaartje bij 52WTC.
    Geniet van je verjaardag vandaag.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk is mijn kaart voor jou goed aangekomen. Je kaart is echt super leuk, hij staat te shinen op mijn schoorsteen :-). Heel erg leuk gedaan. Nu kan ik hem ook delen op mijn blog hihi.
    Fijne verjaardag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Daphne,
    Allereerst van harte met je verjaardag, hopelijk is onze kaart ook aangekomen!
    Wat heb je een leuke theeschudkaart gemaakt originerl o het met echte thee te laten schudden!
    Heel mooi ingekleurd ook!
    Fijne dag met elkaar!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je hebt er stralend weer op :). Hopelijk is mijn kaart al binnen en krijg je veel gezellige post vandaag. Ik vind je theeleut kaart superleuk geworden,heel mooi gemaakt en bedacht natuurlijk. Ook bij 52 WTC ben je eerste geworden, extra leuk op je verjaardag. Hier ook allerlei (vintage) servies. Een hele gezellige dag vandaag en ook nog gefeliciteerd met je toppertjes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey die jarige Daphne, allereerst van harte met je verjaardag een mooie dag gewenst de zon schijnt al voor je. En wat een super leuke kaart heb je gemaakt, knap gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wij ko0men straks even een kopje thee mee "leuten", hopelijk met taart ha, ha.
    kus mam
    leuk kaartje overigens. ha, ha zou ik bijna vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte proficiat met je verjaardag. Een prachtig kaartje heb je gemaakt voor de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Bedankt dat je gastdesigner wou zijn.
    Geniet van je dag en alle kaartjes die je hebt ontvangen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst gelukkige verjaardag Daphne.
    Ik hoop dat je heel veel leuke post hebt mogen ontvangen.
    Geniet van jouw dagske.
    Bedankt dat je voor onze challenge bij Carlin's Kaartenparadijs Gast Designer wou zijn.
    De kaart heb je zo prachtig gemaakt.
    Heel leuk met het schudgedeelte en zo gezellig met al die mooie stempels.
    Heel gaaf gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je mijn felicitatie ook via de post ontvangen.
    Wat een supergave kaart heb je gemaakt, alles past zo goed bij elkaar en die stapel kopjes is echt zo goed gelukt! Erg leuk is het schudgedeelte met echte thee (vast niet je lievelingsthee 😉).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je verjaardag!! Je had er mooi weer bij vandaag!
    Jouw kaart is echt super leuk. Wat een goed idee om echte thee te gebruiken als schudmateriaal. En dat stempelen van die kopjes heb je goed gedaan!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat een gezellige dag hebt gehad en lekker verwend bent, ook met veel post. Mooie, gezellige kaart heb je als mgastdesigner voor Carlin's Kaartenparadijs gemaakt. De echte thee in het schuddeel is erg leuk. Ik heb als mede-GDT'er ook voor een ronde vorm gekozen, maar toch weer anders.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee feestvarken! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! EN dan nog wel zo'n leuke kaart vandaag! mooi model en echte thee als schudmateriaal, heel erg leuk!
    Of hij goed gekeurd wordt bij K&K denk ik eigenlijk niet, want er staat bij de challenge dat alleen een kop thee of koffie niet genoeg is, als er geen keukentekst bij staat (zoiets). Dus ik bedank je nog even niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Daphne!!
    Wat een leuke schudkaart heb je gemaakt als gastdesigner!
    Leuk papier en mooie stempels heb je gebruikt.
    Groetjes en nog een fijne avond,
    Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je mijn kaartje hebt gekregen. Dit is een fuseren leuk kaartje. Ik hou ook van al die leuke kopjes en theepotje! En proficiat met weer een kaartje dat in de prijzen is gevallen. Mag je weer een mooi kaartje maken voor 52WTC. Leuk. Een fijne dag nog vandaag en groetjes. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel tof kaartje. Kan zo voor jou verjaardag :-)
    Wens je een goede nachtrust na deze spannende dag, alsnog gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook langs deze weg van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een supergave kaart maakte je als gastdesigner. Zo leuk de thee in het schudgedeelte en mooi maskeerwerk bij de kopjes.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd!
    Wat een mooie kaart. Aparte vorm, leuke woordgrapjes en de echte thee als schudmateriaal vind ik echt heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Daphne.
    Mijn kaart komt later, doordat ik nog steeds in isolatie zit. Maar....zo blijf je wel lekker lang jarig ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Daphne!
    En dat je maar weer een heel jaar lang ons op mooie kaarten mag trakteren...
    Wat een leukerd is dit zeg! Ik maak nooit een ronde kaart, zou er niet eens op komen, maar nu moet ik dit toch eens proberen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hieperdepiep hoera, van harte proficiat met je verjaardag! Superleuke kaart laat je zien, heel gaaf hoe het idee in je hoofd uiteindelijk geworden is.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met je verjaardag Daphne. Je laat ons een gezellig en mooi kaartje zien op je verjaardag.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve lieve Daphne, wat een leuke creatie. Ik heb echt aan je gedacht, maar verder ben ik niet geraakt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuke kaart voor onze keuken challenge bij K&K.

    Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT K&K)

    BeantwoordenVerwijderen