donderdag 24 maart 2022

Kerstkaarten ('22-16&17)

Vandaag weer 2 kerstkaarten,  of beter, 2 nieuwjaarskaarten, die ik wat later dan normaal laat zien aan jullie. Ik mocht vanmorgen eerst werken,  maar nu zit ik lekker in de tuin en maak dit berichtje:

De basiskaart is wit, vierkant, 10,5 bij 10,5 cm.
Daarop een vierkant  wat ik gesneden heb met mijn bigshot en een stans. 
De 4 kleine vierkantjes snijd deze stans ook uit en dus maakte ik gelijk 2 kaarten, zodat ik ze met andere dp terug kon leggen. 
Op deze kaart heb ik de cijfers gesneden van brons spiegel papier. 
En hele warme kleur wat precies bij het glimmende past wat hier en daar in het dp zit. 
Happy gesneden uit wit, net zoals de champagne glazen. 
De "bubbels" boven de glazen gemaakt met brons pearldrops.
Deze kaart is hetzelfde en toch anders. 😊
De cijfers zijn nu wit,  de Happy en de glazen brons.
Ook heb ik deze glazen rechts geplakt.
Ik wilde de bubbels eerst ook een andere kleur geven,  maar heb toch weer voor brons gekozen. 

Ik maakte de foto's van beide kaarten zowel binnen als buiten, maar het blijft lastig om de juiste kleur weer te geven. 

Morgen ben ik weer een dag vrij, daarna ga ik 4 dagen werken. 
Ik hoop nog wat kaartjes te kunnen maken, want ik ben bijna door mijn voorraad heen.
Maar ik wil ook lekker van de zon genieten dus we zien wel hoe de dag gaat verlopen. 
Challenges:
52 WTC, #Weekelijkse Kerstkaart. 
De Egel, #138, Kaart liften. (De kaart met de bronzen happy en glazen)
Peace on Earth, #12, Alles mag. 
CHNC, #586, Alles mag. 

23 opmerkingen:

  1. Wat gaaf deze twee nieuwjaarskaarten Daphne. Ik herkende meteen de lift van de challenge bij De Egel. Dank je wel voor je deelname aan de challenge en gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel en dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke kaarten, erg feestelijk met de warme maar ook glimmende koperkleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie nieuwjaarskaarten Daphne!
    Leuk om er gelijk twee te maken.
    Ze zijn hetzelfde, maar toch heel anders ....
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten en nu al 2023, grgrgr.maar ze zijn gaaf hoor. Groetjes,Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke kaartjes met de vakjes. Dat glimmende papier past er inderdaad erg goed bij. Heerlijk zo'n middagje in de zon. Hopelijk lukt mij dat in het weekend.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee mooie kaartjes en met die vierkantjes kan je heel veel doen met papier! Mooi gedaan en dat brons glanskarton vind ik prachtig. Ik ben er gek op. Fijn dat je weer meedoet met 52 WTC. En Daphne, bedankt voor je mooie kaartje en lekkere kruidenzakjes, maar had niet gehoeven hoor! Alhoewel ik het heel leuk vond en een leuke verrassing. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaarten, mooi combinatie van kleuren. Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke nieuwjaarskaartjes Daphne! En het lukt mij ook niet altijd om de kleuren goed op de foto te krijgen, in de zon, in de schaduw. Ik vind het soms echt lastig.
    Geniet lekker van het zonnetje, het schijnt weer winters te worden, dan kan knutselen altijd weer.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk Daphne. Prachtig gedaan. Toch wel een hele goede koop geweest die stans.
    En Geniet maar van je vrije dag morgen.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daphne,
    Je hebt weer een paar mooie kaarten gemaakt zeg. Ik vind ze echt heel erg tof geworden. Geniet lekker van je vrije dag. Ik mag morgen weer werken na een aantal vrije dagen haha :-).
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee superleuke nieuwjaarskaartjes met de vierkantjes. Slim om er gelijk 2 te maken zodat je alles kan gebruiken. Wat een superleuke serie met je vierkante stans.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee hele leuke kaartjes Daphne.
    Fijne dag morgen....geniet ervan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je mooie kaartjes gemaakt Daphne, lieve afmeting zo. En met verschillende materialen zijn het meteen heel andere kaartjes. Heel mooi gedaan, ook de bubbels vind ik erg leuk. Gezellig dat je op mijn blog was en bent gaan volgen, Hartelijk welkom! Hele fijne dag vandaag en voor later, werk ze.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi deze nieuwjaarskaarten, Daphne
    Doe maar lekker genieten van de zon,
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WOW! These are FABULOUS! Thanks so much for joining in the fun at our Peace On Earth Christmas challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often. We appreciate your support!!

    Darlene
    PEACE ON EARTH CHRISTMAS CHALLENGE
    DAR’S CRAFTY CREATIONS

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kerstkaarten met de glimmende accenten!
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kaarten Daphne, lekker genieten hoor van het mooie weer, nu nog meepakken dat het kan.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. superleuke kaarten, idd zelfde schets maar heel andere kaartjes, ik vind ze heel mooi! Het doet wel nog een beetje vreemd om al 2023 te zien staan he!
    je kaartjes met de bloemenstempels zijn ook heel mooi gelukt! leuk idee om zo in het rond te stempelen, tof gedaan, en die met de grote stempel is ook heel mooi.
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 2 hele gave kaarten Daphne. Het glimmende brons is van mooie en toegevoegde waarde. Ja wat zijn we verwend met heerlijk weer de laatste tijd. Altijd fijn om even buiten te zijn. Dank je wel voor jou liftbijdrage aan de Egel. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 2023! Wow! Super new year cards!
    Thanks for sharing with Crafty Hazelnut's Christmas Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen