zaterdag 26 maart 2022

Uitdaging met mijn moeder, #14

Niet te geloven,  vandaag is het alweer de laatste zaterdag van de maand. Waar blijft de tijd?! Laatste zaterdag betekend dat Mijn Moeder en ik onze maandelijkse uitdaging aan elkaar laten zien. Deze maand mocht ik de opdracht verzinnen en dat was: Maak een CAS kaart en gebruik daarbij minstens 1 stempel van de set die ik je kado gegeven heb"

Mijn moeder is 18 Februari geopereerd (nieuwe knie) en toen ik vlak na de operatie bij haar langs ging nam ik, in plaats van een echt bloemetje, dit stempelsetje mee.
De CAS kaart maken heb ik verzonnen omdat mijn moeder in die periode nog niet zo lang kon zitten aan haar knutseltafel.
Voor zo'n soort kaart heb je niet veel nodig en hoeft ze niet steeds op te staan om iets te pakken. 

Zelf heb ik er best wat moeite mee gehad😅.
Ik wilde namelijk iets nieuws maken, een CAS kaart die ik nog niet eerder gemaakt heb, maar daardoor was mijn inspiratie gezakt tot nul😂.
Uiteindelijk ben ik maar gewoon begonnen, met een kaart voor mijn zus:
Ik koos, lekker veilig,  voor de grote bos bloemen (ik wist bijna zeker dat mijn moeder dat ook zou doen, dus eindelijk wilde ik deze niet gebruiken,  maar nood breekt wet😉)
De bos gestempeld, gekleurd met inkt en een heel dun kwastje en daarna uitgeknipt.
Verhoogd op een lila achtergrond geplakt. 
2 Mini labeltjes aan de bos bloemen gehangen met een strikje. 
De lange tekst gestempeld, uitgeknipt en dat ook verhoogd op de kaart. 
Op bovenstaande foto zie je (bijna niet....) dat ik de kleine bloemetjes met glossy heb bewerkt.

Zo,  hè hè, het begin is er, nu nog een kaart voor mijn moeder.....
Mijn oog viel op de kleine stempel links onderaan, als ik daar nou eens verschillende afdrukjes mee maak.......
Ik probeerde verschillende dingen uit, in de hoeken, over elkaar heen, met masking techniek, enz, maar de cirkel vond ik het aller mooist. 
Juist dat "niet perfect, niet precies netjes in het rond" was mijn bedoeling.
In het midden een tekst verhoogd opgeplakt en de bloemen en blaadjes heel licht gekleurd met potlood.
Hier en dat nog een glittersteentje in het hart van de bloemen en toen was ook deze kaart klaar. 
Uiteindelijk was ik er zo blij mee dat ik mijn moeder appte "Ik ben klaar, ze zijn zo leuk dat ik besloten heb om ze zelf te houden"😂
Gaan jullie nu nog even kijken bij Mijn Moeder, zij maakte ook 2 kaarten en ik ben benieuwd of zij inderdaad voor de grote bos bloemen heeft gekozen.....
Challenges:
CAS on Sunday, #227, Flowers (link de kaart voor mijn moeder)
Girls Rebel, #13, Kleuren en optie bloemen (link weer de kaart voor mijn moeder)


18 opmerkingen:

  1. Het is zo`n leuke stempel set, hij viel ook zomaar in mijn mandje laatst. 2 hele mooie kaartjes heb je gemaakt, de grote bloem stempel is zo mooi. Fijne middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zijn ze! Die met de grote bos bloemen doet mij denken aan Blond Amsterdam. Toevallig heb ik gisteren ook een kaart met de grote bos bloemen op de post laten doen, weer heel anders dan jouw kaart en die van je moeder.
    De andere kaart vind ik heel origineel gevonden, super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou jij hebt je inspiratie wel weer terug gevonden. Wat 2 hele mooie kaarten heb je gemaakt. Die voor je zus heb je zo mooi ingekleurd. Ik dacht eerst dat het een plaatje was die je had uitgeknipt. Super! Ook de bloemenkrans voor je moeder is prachtig! Je moet maar op het idee komen. Top!
    Hoe staat het met de buikpijn? Je hebt niet eentje het huis uit zien gaan maar twee hè? Dat is niet niks hoor. Gelukkig heb je Jade nog thuis. Zij houdt je wel bezig denk ik. Laura sliep hier vannacht en vanmorgen hebben we samen boodschappen gedaan en geluncht. Daarna is ze weer naar huis gegaan. En eerlijk? Ik vond het fijn dat ze er was maar ook fijn dat ze weer weg is. Dus het gaat wennen ;-)
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee gele leuke fleurige kaarten. Je hebt de bloemen ook heel mooi ingekleurd. En fijn dat de inspiratie toch weer kwam bij het maken van de tweede kaart. Leuk idee , de gestempelde bloemetjes in een cirkel met de tekst in het midden.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ook al zo mooi gekleurd Daphne, net zoals je moeder, daar kom ik zojuist vandaan. En toch weer heel anders... De kaart met de bloemenkrans is ook mooi, heel fijntjes zo. Gaaf gedaan! Nog een fijne avond.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top kaartjes met deze stempelset! Erg leuk gedaan. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kaarten met bloemen doen het altijd goed.
    Mooi zijn deze twee!
    Ga ik nu even bij je moeder kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo gaaf om dezelfde bos bloemen te zien als je moeder Daphne, ik vind ze beide prachtig en zo verschillend. Ik vind je 2e kaart met in het rond gestempeld zo ontzettend gaaf gemaakt, prachtig! Leuke uitdaging!
    Ik heb even verder gescrold want heb weer veel gemist (sorry het lukt me nog niet om alles bij te houden…) : ik zag de nieuwjaarskaarten,heel leuk gedaan en die prachtige serie met maar liefst 6 kaarten allemaal zo mooi en verschillend… hard gewerkt hoor.
    Fijn weekend en lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn top geworden, ik zou dit ook zeer moeilijk gevonden hebben.Want deze stempels zijn niet mijn ding, maar als ik het zo bij de zie is het erg mooi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wist natuurlijk niet wat CAS kaarten waren en heb het even opgezocht... Wat attent van je dat je rekening hield met de tijdelijke beperking van je moeder door voor deze stijl te kiezen!
    En eigenlijk vind ik ze super mooi, niks simpel...
    Ik moest wel lachen dat je schreef dat je er moeite mee had gehad. Zo zie je maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaarten Daphne
    grappig dat je moeder dezelfde stempel voor je zus heeft gebruikt, maar beiden toch zo verschillend ingekleurd, heel mooi!
    Leuk ook de kaart voor je moeder, mooi met die bloempjes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook jij maakte mooie fleurige kaarten met die leuke stempels Daphne, ik ben vooral weg van de mooie kaart voor je moeder, ik vind herhaaldelijk stempelen sowieso leuke effecten geven. Een toppertje. Leuk om elkaar steeds zo uit te dagen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Daphne,
    Ze zien er weer echt super gezellig uit deze kaarten. Echt heel erg mooi gedaan. Stempels zijn ook zo leuk om te gebruiken.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie opeens dat ik helemaal niet heb gereageerd hier. Was wel grappig hè die grote bos bloemen. Eerst had ik hem voor jou in gedachten maar omdat ik die andere van mij ook zo mooi vond veranderde ik van idee. Ach, nu heeft Ar twee kaarten met dezelfde afbeelding maar toch heel anders. Eigenlijk ook wel leuk.
    🙋🏼🙋🏼 Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So pretty! Thank you for sharing with us at CAS on Friday! Valérie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw super knap en wat een leuke stempel!
    Ik ga nu langs bij je mama x

    BeantwoordenVerwijderen