woensdag 7 augustus 2024

25 & 60

Bedankt voor de leuke reacties op de kaart uit mijn vorige bericht. Word ik altijd blij van.

Onze middelste kwam laatst bij mij met de vraag of ik een kaart kon maken voor zijn "schoonouders" die 25 jaar getrouwd waren. 
Leuk, zo'n opdracht en ik vroeg hem of hij nog speciale wensen had voor de kaart. 
"Wij hebben voor de versiering veel zilver gebruikt en 25 mag ook wel duidelijk op de kaart" zei hij:
Als de kaart voor een bruidspaar is wil ik dat het leuk is voor zowel de man als de vrouw, dus niet teveel roze en een beetje stoer DP.
Maar met de hartjes ben ik nooit te voorzichtig op een bruidspaar kaart. 😉
3 Stukjes DP gesneden in 3 stukken. 
Gemat op zilver spiegel karton. 
De hartjes waterval gesneden uit hetzelfde spiegel karton. 
De 25 op cirkels geplakt en de tekst Hoera is van Nobody-Else. 
Mylo keurde de kaart goed en hij vertelde dat het mooi bij het kado, wat ingepakt was in zilver kadopapier, stond.

Toen kreeg ik een uitnodiging van mijn vriendin. 
Zij werd 60 en wilde dat op een woensdagmiddag vieren met een borrel in een klein restaurantje in Zwolle.
De 2de kaart maakte ik daarom af voor haar. 
Vriendin houdt van niet teveel poespas, maar als je 60 wordt mag het wel feestelijk zijn vind ik. 
Dus weer veel zilver gebruikt.
Haar leeftijd gesneden uit het  spiegelkarton en gemat op rood.
De tekst erboven.
Nog een heel klein hartje rechts onderin en de kaart kon geschreven worden. 

De 3de kaart ligt nog te wachten op een bestemming. 
Ik vind het altijd leuk om dit soort kaarten te maken en reuze handig, want je maakt in een handomdraai een serie van 3.
Fijn om te hebben liggen, want nu het steeds zulk mooi weer is wordt er hier weinig geknutseld. 







11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt, Daphne.
    Ja, het mooie weer maakt mij ook minder creatief dan op winterdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie feestelijke kaarten Daphne, heel leuk die kleuren in combinatie met zilver. Hier staat knutselen ook even op een laag pitje, komt weer wel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke blingbling kaarten Daphne! Leuk gedaan met die vlakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke, feestelijke kaarten met al die zilveren bling bling!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige feestelijke kaarten Daphne
    Mooi gemaakt met die zilver accenten
    Liefs Martha
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrolijke kaarten met heel mooi papier. Dat zilver maakt het extra feestelijk.
    Geniet lekker van jullie vakantie!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahaha, wat grappig. Moet je maar eens op mijn blog kijken donderdag....ik vind je kaarten heel leuk! En wat een bekend papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kinderen zetten mij ook vaak aan tot knutselen. En als je dan bezig bent, komt er ook vaak nog een tweede. Hier ook wei of knutselen, af en toe wat tekenen en voor de rest 'Go with the flow' x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wauw, wat een gave kaarten zijn dat zeg. ik zag het idee ook bij Gerjanne voorbijkomen. Echt tof gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoe je met dezelfde soorten papier heel verschillende kaarten kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen