donderdag 15 augustus 2024

Vers van de pers ('24-42&43)

Vandaag de dag begonnen met bewolking en mist. 
Omdat Andy op tijd het fietspontje ging varen (doet hij 2x in de week) ben ik even lekker binnen aan tafel gaan zitten om 2 kerstkaarten te maken.
Toen ik klaar was heb ik ze meteen op de foto gezet en kunnen ze op mijn blog:
Ik zag een leuke sketch en kreeg meteen een idee om daarbij labels te gebruiken. 
De basis is zwart, omdat ik dat mooi bij het dp vind passen.
Op dit label staan goud kleurige stippen, wat het extra Kerstig maakt. 
De kop van het hert komt uit een voorgestanst blokje met Kerst plaatjes.
Dit plaatje gemat op zwart en dat uitgeknipt. 
De 2de kaart is hetzelfde maar oogt héél anders. 
Dat komt omdat ik een andere kleur gebruikt heb. 
Op dit label staan goudkleurige sterren.
Ook hier het plaatje van de kerstklokken gemat en uitgeknipt. 
De lintjes knipte ik uit een zomerjurkje dat ik afgelopen week gekocht heb. 😊
Ja ja, als je op de camping bent en niet bij je hebt wat je nodig hebt moet je slim zijn.

Het was zo fijn om even te knutselen! 
Met de hoge temperatuur van afgelopen dagen heb ik niks gedaan en ik kreeg bijna afkick verschijnselen. 
Heerlijk om even in mijn 1tje te zitten en met mijn papiertjes te trutten...... Herkenbaar? Of ben ik de enige die dat zo voelt?
Challenges:
52 WTC, Maandchallenge, Bingo (Rechts verticaal, sterren, label, goud)
TMS, #769, Sketch. 





20 opmerkingen:

  1. Zo leuk deze 2 kaarten en knap gemaakt met de weinig spullen op de camping. Doe ik ook de lintjes eruit knippen haha leuk om te horen dat jij het ook deed. Heel herkenbaar de afkickverschijnselen Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, heel herkenbaar. Hele gave kerstkaarten en dat zwart maakt het lekker pittig bij de zachte kleurtjes.
    Geniet ze nog.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad wat Miranda schrijft heel herkenbaar je kunt er gewoon chagrijnig van worden als je poosje niet kunt knutselen door te warm of geen tijd...hahaha of geen inspiratie dat is nog ergen dan heb je net zeeen van tijd.
    Leuke kaartjes, leuk dat je meedoet met de uitgaging.

    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaartjes en ik knip ook altijd de lintjes uit kleding met als doel eens te verwerken op een kaartje 😊
    Ik had begin deze week ook een dagje 'me-time ' dus tijd om te freubelen 🙂
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je twee mooie kerstkaartjes gemaakt Daphne, je wel herkenbaar, lekker even met jezelf zijn..en dan ook nog heerlijk aan de knutsel. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaarten maakte je op de vroege morgen.
    Heerlijk zo even me-time op de camping.
    Ik heb nu bijna 3 weken niet geknutseld maar het begint wel te kriebelen. Nog 3 nachten en dan zijn we weer thuis.
    Groetjes vanuit Tallinn (Estland).
    Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja.... je wordt heel inventief als je moet roeien met de riemen die je hebt. Maar je hebt er heel leuk kaartjes mee gemaakt.
    Ik herken het zeker en ik heb dus niets mee genomen aan knutselspul! Ik ben al een paar keer een tweedehands winkel in gelopen en daar lagen papierblokken en ik heb er even lekker mee staan te 'trutten'....😂🤣
    Maar ik koop nu even geen papier meer (tot de nieuwe kerstblokken weer bij Action liggen)EN ik heb no wel iets gekocht, maar dat zie je wel en keer op mijn blog als ik het gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuke kaarten met mooie papiertjes.
    Gelukkig kan ik zowel met warm weer knutselen als ik dat wil (binnen, beneden aan tafel), als in mijn eentje wanneer ik dat wil, het grote voordeel van alleen wonen. Ik ken het gevoel van "afkickverschijnselen" als je niet kunt hobbyen maar al te goed, had ik ook met haken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Heel erg leuk gedaan zeg. Ik snap helemaal wat je bedoeld met het knutselen. Ik heb even weinig kaarten gemaakt, dat kun je wel merken op mijn blog, en dan ben ik er echt weer aan toe. Ik heb nu achter elkaar wat kerstkaarten gemaakt haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Daphne
    Leuke kerstkaarten heb je gemaakt
    Ik knutsel altijd in de avond, momenteel ben ik veel aan het aquarelleren
    Gisteravond een felicitatiekaart gemaakt
    Als we op de race zijn, dat is bijna elk weekend op dit moment,
    dan ben ik aan het haken
    Dus geen afkickprobleempjes voor mij..
    Fijne tijd liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je even tijd had voor je hobby.
    Het zijn mooie kaartjes geworden.
    Tof gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Both your cards are so cute! You're inspiring me to get going on holiday cards. Thanks so much for creating with us at Tuesday Morning Sketches!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap je helemaal! En ook lintjes ook kleding gebruik ik op kaartjes. De temperaturen zijn weer beter. Mijn rubriekje kerstkaarten is even stil gevallen, hoewel ik nog kaartjes heb liggen, maar zelfs foto's trekken in de vakantie is een dingetje.
    Momenteel eerder in mijn teken en schilder fase, dat neemt weinig plek in en al doe ik maar enkele penseelstreken per dag, ik blijf bezig en dat geeft me energie. Anders krijg ik dus rillingen, zweetaanvallen😂. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke sketch met dat label.
    Al die sterren maken het helemaal kerst (en dat middenin de zomer ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. These are fun! Great way to use ephemera and stickers. Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Cute cards. Great idea to use a tag for that heart on the sketch.Thank you for joining Tuesday Morning Sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij mij begint het ook te kriebelen hoor als ik een tijdje niet meer in mijn hobbykamer geweest ben...
    Toffe kaartjes heb je hier gemaakt! Fijn dat je meedoet met onze bingochallenge!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen