woensdag 19 juni 2019

Hoera, feest.

Al dagen komt het er niet van om te knutselen.
Het is erg onrustig om mij heen.
Leuke en minder leuke dingen en dit zorgt ervoor dat ik slecht de rust kan vinden om even te gaan zitten in mijn knutselkamertje.

Mijn schoonmoeder vroeg of ik tijd had om een kaart te maken voor een jarige......
En omdat mijn schoonmoeder altijd voor ons klaarstaat kon ik nu geen nee zeggen.
Ik heb wat inspiratie gezocht op internet (als ik druk ben in mijn hoofd, is mijn inspiratie ook meteen ver te zoeken) en maakte deze feestelijke kaart:
Gele basis kaart.
Ik gebruikte een oude sketch.
 Het papier komt uit mijn voorraad.
Ik gebruikte ook wat zilver, voor een feestelijk effect.
Tekstjes komen van een stickervel.
 De cocktails sneed ik 2 keer uit.
Eerst uit zilver,  daarna met Lila
Van het lila knipte ik het voetje en het rietje af,  zo lijkt het cocktail glaasje gevuld.

Ik maakte de kaart met de challenge van Carlin's kaartenparadijs, #11 in mijn achterhoofd.
Hier vragen ze om geel en zomer.
Ik vind cocktails echt bij de zomer horen.

Een challenge werkt voor mij ook inspirerend,  dan heb ik een richtlijn en gaat de rest (bijna) vanzelf.

Missie geslaagd,  mijn schoonmoeder is blij met de kaart.
En,  zoals het dan vaker gaat,  ben ik weer een beetje  op weg geholpen.
Ik heb alweer bijna een kaart klaar.

Wat een buien vandaag,  dat helpt mij ook, ik ga gauw weer verder knutselen.

13 opmerkingen:

  1. Erg leuke en feestelijke kaart, Daphne.
    Sterkte met alle minder leuke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super geslaagd kaartje voor onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Erg leuk met de cocktails, proost.
    Fijn dat je weer deelneemt, bedankt en succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die eindeschooljaarsdrukte dat is wat! Nu onderweg om Moriander af te halen van zijn schoolreis. ( Ik zit op de bus ).
    Leuk kaartje met geel en paars.
    Succes met je nieuwe creatie. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk vrolijk zomer gevoel krijg ik bij dit kaartje, heel leuk!!
    Vreselijk he als het onrustig is om je heen, dan komt er echt niks qua knutselen uit je handen...

    Beste ermee, liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms heb je een een duwtje nodig om tot iets te komen. En dat kreegje met een mooie kaart en een blijde schoonmoeder. Doe rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar, ik had ook heel veel moeite met een kaart die morgen op de post moet. Gelukkig is het bij jou (bij mij ook hoor, eveneens met 2 cocktail glazen, maar dan anderen) helemaal goedgekomen. De kaart is heel feestelijk en zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan dat, alleen heb ik wel tijd om te knutselen, maar niet om te bloggen.
    Jou kaartje is erg leuk. Gezellige kleurtjes.
    Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk met die cocktail glazen, mooi gemaakt Daphne.
    Bedankt voor je deelname bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kaartje Daphne, ik vind de tijd niet om te knutselen we zijn bezig met allerlei klusjes in en om het huis!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk zomers kaartje! Maar wat naar dat je hoofd vol is van al die dingen die er om je heen gebeuren. Ik herken het wel... pas goed op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is mooi! Gelukkig lukt het weer een beetje.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen