zaterdag 8 juni 2019

Kadootjes voor 2ling.

Al eerder vertelde ik jullie dat onze vrienden en 2ling hebben gekregen.
Natuurlijk maakte ik een kadootje voor de jongens. 
Allereerst een gehaakte knuffel:
Via Internet kwam ik een leuk patroontje tegen.
Ik haakte de knuffels met de "Daphne" bolletjes van Zeeman, (leuk detail, de bolletjes heten zo,  ik wist meteen dat ik dat wilde gebruiken voor de 2ling)
 De eerste maakte ik in blauw tinten.
Daphne is verloop garen,  dus haakte ik in 1 keer door.
De oortjes maakte ik met Royal,  ook gekocht bij Zeeman.
De knuffel is groot,  wel zo'n 35 cm.
 Toevallig kwam ik met het oker gele bolletje héél mooi uit qua verloop.
Deze kreeg langere oortjes,  omdat dit knuffeltje kleiner uitviel dan de blauwe.
Ik haakte de blauwe  met haaknaald 6 en de oker gele met haaknaald 4,5......had het niet opgeschreven en had me vergist.
Ik kwam daar pas achter toen ik al over de helft was met de 2de knuffel.
Uithalen vond ik zonde,  dus bedacht en andere oplossing. 😉

In elke knuffel stopte ik nog wat belletjes,  zodat ze een klein geluidje maken.

Toen we de knuffels gingen brengen waren de jongens al geboren.
Ik maakte voor elk nog een naamslinger:
 Ik gebruikte papier wat qua kleur past in de baby kamer,  kraft,  blauw en wit.
Voor de ene gebruikte ik stippen papier,  voor de andere streepjes.
Alleen de sterren maakte ik weer andersom,  zodat de slingers wel bij elkaar horen (zie foto wat ik bedoel)
De geboorte datum maakte ik met stickertjes (idee van geboorte datum op de slinger zag ik bij Colien)
De letters en de sterren sneed ik uit met mijn BigShot en legde die terug met zwart.

Zelfgemaakte kadootjes zijn zo leuk om te geven!
Ik hoop dat de 2ling lekker vaak gaat knuffelen met de beer en het konijn.

We willen graag naar de camping dit weekend,  maar zullen vast niet veel op het water te vinden zijn.....poeh zeg,  wat een wind hier.
Ik neem wel wat te haken mee!

14 opmerkingen:

  1. Ooh wat zijn ze leuk Daphne. Ook de vorm zal vast aanspreken. Dat heb je weer mooi ge(m)haakt! Ook de slingers zijn gaaf en wat een bijzondere namen. Lekker stoer met het kraft en de zwarte letters. Waai inderdaad maar niet weg, hier ook zéér onstuimig weer.
    Fijne Pinksteren.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke knuffels en slingers!
    Nou, het is bepaald geen campingweer :-( Wel knutselweer :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Wat leuk die kopvoeters en de slingers zijn heel tof! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige knuffels, Daphne. Leuk detail ook zo'n belletje, dat spreekt de kleintjes vast aan.
    En die slingers zijn ook al zo gaaf.
    Fijne pinksterdagen gewenst en veel plezier op de camping. Vandaag nog wat onstuimig, maar morgen volgens mij alweer een stuk beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahh wat zijn ze schattig Daphne, zo lief. Het wordt vast hun favoriete knuffel. Slim om er belletjes in te doen, geeft een verrassend effect, zou ik niet zo bedacht hebben, maar ik kan ook geen knuffels haken, hihi. Afgelopen week heb je ook leuke creaties laten zien, wat woon je in een prachtig huis trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi daphne
    Wat een schattige knuffeltjes heb je gehaakt leuk dat de haakwol naar jou is vernoemd hihihi
    Ook de slinger is prachtig, mooie namen ook!
    Heel fijn pinksterweekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuke cadeautjes. Zowel de knuffels als de naamslingers.
    Daar zijn ze vast heel blij mee!
    Fijn weekend! Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze weer schattig en wat een leuk idee om er een belletje in te doen. Al doende wordt men nog creativer.
    Hier aan de kust ook onstuimig weer. Goed knutsel weer.
    Fijne Pinksterdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige knuffeltjes haakte je voor de tweeling en dan nog voor allebei een mooie naamslinger. Ik hoop dat jullie niet het water op zijn geweest vandaag, wat een wind.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan kan ik wel weer iets schrijven maar ja, ik heb ze al uitgebreide gezien en bewonderd. Geniet vandaag maar lekker op de camping, gelukkig is het weer beter weer en geen wind vannacht. Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha Daphne bolletjes, kan het nog persoonlijker :) wat geweldig leuk kado heb je er weer van gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, wat schattig! Leuk om zulke mooie en persoonlijke cadeautjes te maken en te geven..\
    Maar een tweeling is wel heel druk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke knuffeltjes. Echt voor hele kleintjes. Je brengt me trouwens wel op een idee. Misschien nog gauw één maken voor de markt van komende zondag.
    De naamslingers zijn om verliefd op te worden, zo lief.
    Volgens mij heb je toch nog wel van mooi weer kunnen genieten op de camping.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat laat je hier veel leuks zien! Die schattige knuffels en die gave naamslingers, supertof!

    BeantwoordenVerwijderen