woensdag 5 juni 2019

Mannenkaart.

2 Jaar geleden heb ik jullie verteld dat wij een nieuw rieten dak op ons huis kregen.
Het was een hele klus en de rietdekkers die er toen mee bezig waren, zijn weken bij ons over de vloer geweest.
Gezellig, maar we waren, allemaal, wel heel blij toen de klus erop zat.

Natuurlijk krijg je een band in al die weken.
Hard werken, maar ook een hoop gezelligheid, koffie drink momentjes, broodje eten samen enz.
Je leert elkaar echt een beetje kennen, wat sowieso bij ons in de buurt snel gaat, want we wonen "op het platteland" en daar worden je buren al gauw vrienden.

Het bedrijf van de rietdekker bestaat dit voorjaar 5 jaar en dus tijd voor een feestje.
Wij kregen daar (als klant, maar ondertussen ook als goeie vrienden) natuurlijk ook een uitnodiging voor.

De rietdekker gaat met zijn gezin op vakantie en wij gaven als kado een kleine bijdrage.
Natuurlijk verpakt in een leuke, persoonlijke kaart:
 Op de voorkant van de kaart een mooie (de  mooiste....) foto van ons huis, mét het nieuwe dak.
Het dp komt uit mijn voorraad.
De basis kaart is kraft, want dat vind ik zó mooi bij riet passen😉.
Het dp is blauw, wit en  kraft kleurig.
 Binnenin nog een foto, dit keer van de uitbouw boven.
Met deze uitbouw is de rietdekker lange tijd bezig geweest. Het is echt vak werk wat heel veel tijd koste.
We zagen het, onder zij handen vandaan, mooier worden.....wat een vakman!

Het onderste gedeelte van de kaart voorzag ik van een "vakje".
 Daarachter stopte ik nog wat persoonlijke, leuke foto's en een blanco stukje waar ik de persoonlijke tekst/felicitatie op heb geschreven.
In het kleine envelopje (maakte ik zelf) stopte te we het geld.

De rietdekker (en zijn vrouw) waren er heel erg blij mee!
De volgende dag kregen we een lief appje, om te bedanken voor de mooie kaart.
Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen.

Fijne avond.
Ik ga vanavond lekker uit eten met vriendinnen en daarna naar de film.
Nu al zin in.

Bij S4F, #141 vragen ze om een mannelijke kaart. Daar link ik deze "rietkaart".

15 opmerkingen:

  1. Het is erg mooi geworden Daph, die kaart dan hè, het dak wisten we al.
    Veel plezier vanavond.
    Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi daphne
    Wat een prachtig kadofotokaartje is dit! Mooi gemaakt!
    Wat wonen jullie in een mooie boerderij!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niets is leuker als een persoonlijke kaart te maken voor iemand. Schitterend gemaakt en prachtig zo'n rieten dak.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om een kaart te maken met het dak van jullie huis erop. Hij is erg mooi geworden. Het vakje en de envelop zijn superleuk en heel origineel. Wat aardig dat ze je een appje stuurden.
    Gezellige avond met je vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De hele kaart is niet alleen mooi, maar ook zo leuk. Die gaan ze vast heel lang bewaren. En die losse foto's er bij vind ik nog leuker. Je bent vast trots op je huis, want dat is echt een huis waar je je hoofd nog even bij omdraai, als je er voorbij rijdt.
    Daaaagggggg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze kaart vind ik heel mooi. Ik houd van de kleuren die je ervoor gebruikt hebt. Kleuren die passen bij het riet.
    Zo leuk met al die foto's in het vakje. Ik kan me helemaal voorstellen dat ze er blij mee waren.
    Ik vind dit één van de mooiste kaarten die ik hier bij jou voorbij heb zien komen!
    Hopelijk had je een gezellige vriendinnenavond?!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig dak op jullie huis! Volgens mij wonen jullie heel mooi, heerlijk. Je kaart voor het feestje van de rietdekker is hartstikke mooi en heel persoonlijk. Oh en Joost is niet chaotisch, hoor. Hahaha. Gezellige avond gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, hoi, daar ben ik eindelijk weer eens. Wat heb je mooie kaarten gemaakt. Voor leuke gelegenheden maar ook voor minder leuke. Maar ze zijn stuk voor stuk geslaagd! Ik hoop dat je lekker hebt gegeten. Een etentje met gezelschap van goede vriendinnen is altijd leuk. Het zijn de kleine dingen..... net als een kaartje sturen naar iemand die het nodig heeft. Alvast bedankt!
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zijn die contacten die dan uitgroeien tot vriendschap! En je hebt een heel mooi persoonlijk kaartje gemaakt voor de rietdekker en zijn vrouw. En als ze dan ook nog laten weten dat ze het top vinden, nou, dan ben jij ook blij...ook de binnenkant is gaaf!
    Oh heerlijk uit eten. Dat is lang geleden voor mij, heb ik best zin in eigenlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow.. dat is gaaf! Ik weet zeker dat je kaart heel erg gewaardeerd wordt. En wat een mooi huis hebben jullie zeg... een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dat us echt een prachtige kaart! Heel leuk met die foto's en dat kleine envelopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Origineel & persoonlijk! Mooi gedaan Daphne 💗
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi ! En dat blauw past wel erg mooi bij dat kraftpapier, vind ik! Leuk ook dat het zo geapprecieerd wordt. Dat geeft weer een 'boost'

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele gave kaart maakte je voor de rietdekker en helemaal leuk als je een bedankje voor je mooie kaart krijgt dan weet je dat je goed zat. Prachtige stempelkaart en zo leuk om spullen van elkaar te kunnen gebruiken.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat tof! Zo persoonlijk gemaakt. Dat wordt zeker gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen