zaterdag 26 oktober 2019

Happy Birthday

Onze middelste vroeg mij of ik een kaart wilde maken voor zijn vriendin,  die eind Oktober jarig is.
Hij heeft dikke "verkering" en ze zijn heel leuk samen!! (Gelukkig,  middelste is de eerste die met aanhang thuis komt en dan ben je toch blij als het een leuke aanhang is,  waar we andermaal goed mee overweg kunnen)
Ik vroeg van welke kleur ze houdt en het antwoord is zwart! 
Nou,  fijn,  daar kan ik dus niks mee. 
Het mocht wel een "lieve" kaart worden,  met hartjes en oh ja  rood vindt ze ook wel mooi.
Kijk.........van deze informatie werd ik wel blij:
 Als basis en zwarte kaart (vooruit dan maar)
Daarop dp, beide van Action.
Een zilver kleurig lintje met "kisses" erop,  om het naadje mooi weg te werken.
 Op de kaart maakte ik een schud gedeelte.
De achtergrond stempelde ik met hartjes.
In het midden met zilver embossing poeder,  eromheen kleine rode hartjes.
 Als schud materiaal gebruikte in zilveren hartjes,  met een paar rode..... de rode tellen de maanden dat het nu "aan" is (klein detail,  ik hou ervan😊).
 Nog een touwtje aan de bovenkant met daaraan een lief klein bedeltje,  natuurlijk een hartje.
Toen middelste thuis kwam was ik bijna klaar met mijn kaart.
Hij keurde hem goed,  was er héél erg blij mee!!
Nu nog een kaart die ze van ons krijgt,  maar daar moet ik nog even over nadenken.
Linkje gaat naar:
DAK, #34, Shaker Card.

Ik ga straks mee met de handbal van onze jongste.
Ze spelen in Apeldoorn en ik mag ze er naartoe brengen.
Ben benieuwd.
Daarna ga ik nog een flinke wandeling met Lila maken,  want dat schiet er nu natuurlijk bij in.
Fijn weekend!!

25 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Daphne
    Ah wat lief dit kaartje en pfft gelukkig goed gekeurd....hihihi
    Ah ja ik herken het ook nog toen alle kinderen nog thuis woonden, het is een komen en gaan van vrienden en vriendinnen, sommige zijn gebleven en sommige zijn gegaan, en alles moest altijd mee eten hihihi
    Heel gezellig vond ik het altijd....
    Fijn weekend verders!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je kaart ook heel geslaagd. Zwart-wit-rood is een prachtige combinatie, niet zoet, maar wel vol passie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart hoor. En inderdaad, wat vliegen je dagen voorbij he. Veel drukte, maar ook veel gezelligheid. Herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief! Zo tof die details! Ik telde 7 hartjes...
    Jaro doet sinds september ook handbal, hij vind het heel leuk, we zijn net terug van de training en ik van het voorlezen in de bib. Nu is het echt een week vakantie. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is toch een prachtige kaart geworden. Juist leuk om iets te maken dat je zelf niet zou bedenken. Ik had het eens met een bloemstuk voor kerst dat iemand me vroeg te maken. Ook graag met zwart erin. Het leek me helemaal niks maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het uiteindelijk heel erg mooi vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk lief en stoer kaartje heb je gemaakt, een schot in de roos dus als hij er blij mee is.
    Het ziet er ook super uit allemaal, het schudgedeelte is zo leuk met al die hartjes (en die 7 rode..lief).
    ja het is altijd heerlijk als je met de aanhang ook leuk door een deur kunt....
    ik heb gelukkig ook twee schatten erbij gekregen...tref het maar.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie kaart geworden en deze combinatie met een beetje zwart vind ik prachtig! Fijn dat je zoon hem heeft goedgekeurd, scheelt weer! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie kaart geworden ! Daar gaat ze heel blij mee zijn, de 'aanhang' .... Geniet van je weekend, en van Lila!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie details voegde je toe aan deze kaart.
    Leuk dat je zoon er blij mee is. Fijn om dan weg te mogen geven.
    Fijn weekend verder!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is wel een heel speciale kaart geworden Daphne, super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. toffe kaart voor een lieve meid, leuk gemaakt met alle details

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk altijd zulke opdrachtjes. Je hebt er een heel lief kaartje van gemaakt. Vind ze vast erg leuk.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wow..this is really pretty! Very nice design and beautiful colour combination.

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Daphne,
    wat grappig dat het antwoord zwart was en gelukkig kwam er nog rood bij...Was bij ons net zo toen ik de eerste keer en kaart voor Nicolette maakte. Tieme zei ook 'Zwart' toen ik vroeg naar haar lievelingskleur. Gelukkig heeft zij ene lievelingsdier, dus daar varieer ik nu mee.... Jouw kaart is echt super! Lief van je dat je aan zulke super details denkt, die rode hartjes...
    En je was vlakbij. Ben je blijven kijken naar het handballen? Als je en keer niet weet wat je moet doen in de tussen tijd...kom gezellig langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kleurencombinatie. En die overkill aan hartjes vind ik echt te gek. Gelukkig vond je zoon dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou toch leuk dat kinderen dit aan je vragen. En het is gewoon een leuke kaart geworden met al die hartjes en zwart is met rood erbij een mooie combinatie. Ach Apeldoorn,je was dicht bij ons, we wonen er vlak bij. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kaart heb je gemaakt, Daphne.
    En een gezellige zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kaart en leuk met de schudhartjes.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou Daphne, je hebt er echt iets moois van gemaakt voor je a.s schoondochter.:-)
    Van zwart kun je niet veel vrolijks maken maar in combinatie met het rood is het prima gelukt.
    Jij hebt altijd van die leuke ideeën voor kaarten, echt knap.
    Fijne zondag nog.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi kaartje voor de leuke aanhang ;-)
    Hier moet manlief nog wennen aan z'n schoondochter. Je hebt het gewoon niet voor het zeggen. Als je kinderen maar gelukkig zijn...toch? Dat is wel wat wij als ouders heel graag zien.
    Fijne week, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Daphne,

    Allereerst dank je wel voor je complimenten op me giraf kaartje en wat leuk dat je me bent gaan volgen. Ik heb even heerlijk op je blog je geneusd en tjonge wat maak je leuke dingen, kijk nu alleen al je kaartje voor de "aanhang" gaaf hoor! Ben ook volger bij je geworden:).

    Groetnis Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alweer mooi!!! En leuk idee. Die kinders van jou treffen het echt wel met zo'n creatieve moeder.
    Daaagggg...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fun design and colors. I like the added charm Thanks for sharing over at Do-Al(l)creative.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wonderful birthday shaker. Love it!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives{#34 – shaker cards}
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge{#34 – Anything goes}
    *DT* Craft Rocket Challenges {#64 – Pink}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen