woensdag 22 februari 2023

KKT kaartjes

Vandaag is het de laatste woensdag van de maand en dus zullen er in blogland weer veel kaarten voorbij komen die gemaakt zijn voor het KKT bij Martina.

Deze maand is de combinatie bordeaux rood met zacht geel. Veel mensen vonden dit, net als ik, een lastige kleuren combinatie. Nadat ik een poosje had rondgelopen en er verschillende ideeën in mijn hoofd omhoog kwamen had ik nog steeds niet het gevoel dat HET idee er al tussen zat. 

Op een dag sprak ik mezelf streng toe: "Daphne, denk niet, zoals je zo vaak doet, te moeilijk, ga naar je kamertje en zie wat er gebeurd". 

Zo gezegd, zo gedaan en eenmaal boven in mijn kamer viel mijn oog meteen op de  tubes acryl verf en ja hoor, daar zat ook een tube bordeaux rood bij!

Met een stencil en een sponsje heb ik een A4-tje voorzien van allemaal rondjes. Daarna heb ik het A4-tje in stukjes gesneden en had ik meerdere achtergrondjes liggen en bijna als vanzelf kwamen deze kaarten uit mijn handen:

De eerste is voor de dochter van mijn vriendin.
Zoals je kan lezen is zij zwanger. 
Het eitje in het dopje is een stempel die ik uitgeknipt hebt. 
Ik kleurde het met acryl verf, zacht geel en bordeaux rood.
De tekst maakte ik in Word en strikte dat aan het eierdopje. 
De tweede kaart kwam er meteen achteraan. 
Ik gebruikte hiervoor mijn (nieuwe) stempels met bijbehorende stansjes van de Gnomes. 
Deze lieverdjes kleurde ik ook met de acryl verf in. 
De teksten zijn beide stansjes. 
Het puntje op de i van Liefs is een druppel 3D paint, maar helaas was dat nog niet droog toen ik de foto maakte en dus vlekte het iets. 
Ach, het blijft handwerk zeg ik dan maar. 

Ik heb nog 2 achtergrondjes liggen, die ik vast nog wel eens kan gebruiken. 

Ik ben dik tevreden!!
2 Leuke kaartjes, die ik alletwee al verstuurd heb.
Ben benieuwd wat er volgende maand gekozen wordt  bij het zacht geel........oh, wacht........
Fijne dag en tot morgen, dan ben ik er alwéér,  met een Kerstkaart.





29 opmerkingen:

  1. Oe, je maakt het wel spannend, heb jij voorkennis over de nieuwe kleur?? Wat spreek je jezelf streng toe, Daphne! Maar het had wel effect want je maakte twee heel leuke kaarten!
    Die met dat eitje voor een zwangere, heel grappig! En die gnomes zijn gewoon lief, altijd goed!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Dat is het ook vaak he. te moeilijk nadenken, tenminste dat heb ik altijd. Ik vind dat je het heel knap hebt aangepakt. Echt heel mooi gedaan. Leuk om direct kaarten te hebben om te versturen. Heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt. Dat eitje, zo grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaarten Daphne
    Dat eitje vind ik zo leuk bedacht!
    En met die verf heb je een prachtige kleurencombinatie gemaakt
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Daphne.....het is je gelukt om 2 LEUKE kaartjes te maken in de kleuren van het Kleurenkaartenteam.
    Liefs, Wilma 😀😀😀

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo Daphne wat zijn het leuke kaartjes, die met het ei is super grappig! En de andere is heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ja, met verf kom je een heel eind, goed idee en twee leuke kaartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen eenvoudige kleurtjes om te combineren, maar dit is jou goed gelukt.
    Het zijn hele leuke kaartjes geworden.
    Top gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk, zo'n opdracht; het stuurt je eens een andere kant op. Dat jezelf toespreken herken ik helemaal. Soms duurt het heel lang voordat ik tevreden ben met een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie kaarten.
    Het idee om een eitje te gebruiken voor een zwangerschapskaart, heb ik nooit aan gedacht, erg leuk.
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het waren ook moeilijke kleuren bij elkaar, maar zoals iedere maand komen we er weer uit1 Je kaartjes zijn leuk met al die stippen. Daar heb ik dan weer niet aan gedacht! Leuk dat ei voor een zwanger iemand! Ik heb de kip gekozen dus ik was al wat verder! haha! en de gnomes blijven leuk in wat voor kleur ook! Leuk gedaan hoor! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja soms denk je te moeilijk, maar het is een super leuke serie geworden Daphne.
    (ik vond het ook geen makkelijke opdracht)
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je mag zeker dik tevreden zijn met deze twee super leuke kaarten Daphne....zo leuk gedaan allebei!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw!!! Dit ziet er echt onwijs leuk uit. Kei gaaf gemaakt!!!. Je kaartjes zien er zo leuk uit voor de KKT
    Beautiful card, really awesome!!!
    Grtjs
    Claudia
    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/
    https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt weer een leuke post Daphne en 2 hele gave kaarten uit de productie! 😀 Vooral de tekst bij het ei vind ik helemaal leuk bedacht!
    Fijne dag nog.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi gemaakt Daphne. Ik heb al diverse voorjaarskaartjes gezien bij de KKT kleuren.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Slim gedaan met de kleuren. Je hebt twee heel leuke kaarten gemaakt, vooral de tweede vind ik heel leuk, maar dat komt vast omdat ik niet zo van gekookte eitjes hiud, maar des te meer van gnomes, kabouters, tomtes.... daar ben ik dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke kaartjes! Grappig, dat eierdopje 😊 Mooi gedaan in de KKT kleuren 🌺☕️

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een grappige en leuke kaarten heb je gemaakt voor vandaag.
    Liefs Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk dat je een hele serie maakte met deze kleuren voor de challenge. We denken soms inderdaad te veel na om iets te maken en zoals je het nu deed...is echt super en zie het resultaat. Superleuk!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een goed idee om zo je achtergrondje te maken met verf en een stencil. De eerste met het eierdopje vind ik geweldig leuk!
    Geen idee wat er met mijn linkje is gebeurd. Ik dacht dat ik hem wel had gelinkt.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Best een bijzondere kleurencombinatie. Leuk dat er toch meerdere kaarten ontstaan zijn op je knutseltafel.
    PS: nog even geduld ... de grote enveloppen zijn op en de week is erg gevuld. Ik verstuur 't z.s.m. Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou dat zul jij wel weten welke kleur er de volgende maand gaat komen..... hihi. Dit zijn 2 mooie kaarten, stom he, soms moet je gewoon wat doen en maar beginnen dan rolt er vanzelf wel wat uit je vingers. Nu heb je extra tijd om voor de volgende KKT wat te maken. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Daphne,
    Mooie kaartjes zijn het geworden, wat leuk dat je de zwangerschapskaart met een eitje maakte!
    Je maakt ons benieuwd met de nieuwe kleur. Ik vond het licht geel niet zo gemakkelijk, dus nu al nieuwsgierig wat jij er bij hebt bedacht...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heb jij deze even leuk gemaakt Daphne…grappig die zwangerkaart met het eitje hihi en de gnomes zijn ook zo leuk…goed geslaagd xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. grappige kaartjes heb je hier gemaakt, leuk en mooi zijn ze geworden zo
    blij met je deelname deze maand !
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je weet de kleurkeuze al! Nu ben ik extra benieuwd!
    Je kaartje met het ei vind ik zo tof bedacht voor een zwangerschap.
    De gnomes zijn tof! Moest je er wat enkele extra willen stempelen en uitsnijden dan mag je ze bij mijn verjaardags post steken. Het is maar een spontane vraag, voel je totaal niet verplicht. 😉

    BeantwoordenVerwijderen