donderdag 16 februari 2023

You made it to the nice list ('23-9)

Nou, dat was genieten zeg afgelopen dinsdag. Ik had EINDELIJK weer eens een knuseldate met mijn Moeder!!! Het was héél gezellig en we zijn, nadat we eerst even koffie hebben gedronken met mijn vader, begonnen met een kerstkaart en die laat ik vandaag zien:

Het leuke van samen knutselen is dat je spullen van elkaar kan gebruiken. 
Mijn moeder had een doosje met A5 papier op tafel staan, in verschillende kleuren blauw. 
Met 1 van die papiertjes maakte ik de basis voor deze kaart. 
Dit model heb ik vaker gebruikt, misschien herinneren jullie het je nog?
Als je de kaart open vouwt draait het midden stuk om. De achterkant wordt nu dus voorkant, haha, snappen jullie het nog?
Ik heb hier een stukje papier geplakt met lijtjes, want de kaart heeft verder niet veel ruimte om er een persoonlijke boodschap op te schrijven.
De sneeuwpop heb ik gestempeld, ingekleurd met Derwent potloden, uitgesneden met een stansje wat erbij hoort en zo opgeplakt dat je het niet ziet als de kaart uit de envelop komt. 
En kleine verrassing dus als de kaart open gevouwen wordt. 
De tekst en de Kerstman komen uit een papier blok van Action, wat mijn moeder destijds heeft gekocht.
Ik vind het héél mooi en heb er veel van gebruikt (ik maakte nog wat basis kaarten afgelopen dinsdag, die ga ik nog verder afmaken)
Steeds als ik het blok pakte riep mijn moeder "Ga je nou ALWEER mijn papier gebruiken!!"😂.
Maar zelf zat ze te mopperen: "waarom heb ik dit blok toch gekocht ik weet helemaal niet wat ik ermee moet doen".
Nou mam,  dit blok heb je gekocht........ omdat ik het dan kan gebruiken als ik bij je ben,  😂😂.

Mijn vader verzorgde de lunch, hij had lekker broodje gekocht en de oven aan gezet voor wat extra's, zo lief. 
Wij waren zo fanatiek bezig, dat mijn vader op een gegeven moment zei, "om half 2 lunchen,  dan moeten jullie minstens 3 kwartier pauze houden. En dat deden we heel braaf. 
Daarna nog een rondje gelopen met Floor, die ook gezellig mee was en toen nog even knutselen. 
Om half 4 hebben we alles netjes opgeruimd en ben ik voldaan naar huis gegaan. 
Het was zo gezellig, dat ik maandag, als mijn moeder jarig is en er verder niemand op visite komt, weer naar haar toe ga. 
Nu al zin in!
Challenges:
52 WTC, Weekelijkse Kerstkaart. 
GCC, #7, Geen rood.
ABC Christmas,  #D, Die cut (sneeuwpop)
Carlin's Kaartenparadijs,,#55, Blauw en groen. 




25 opmerkingen:

  1. Wat een mooi model kaart en zo gave kleuren!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er weer.
    Wat een schitterende kerstkaart heb je op jullie gezellige dag gemaakt.
    Ik vind dit zo fantastisch dat je je hobby samen met je moeder kan doen en het is te merken dat jij dit ook heel fijn vindt.
    Wat een leuk kaartmodel en die is zo mooi aangekleed.
    Knap gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh ja en heel veel groen en blauw op te zien. Die kan zeker meedoen aan onze challenge van Carlin's Kaartenparadijs. Bedankt en succes !
      Groetjes,
      Carla

      Verwijderen
  3. Wat een gaaf model kaart en mooi papier hihi moest lachen bij je verhaal. Lief dat je vader jullie verwend heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt zo bekend in de oren samen knutselen...Genieten met een hele grote G!!!!
    Wij wilden wel eens ergens gaan lunchen , maar daar gunden we ons geen tijd voor,gaat van je samenknutseltijd af meestal doen we ook wat extra;s met de lunch.
    Ik hoop dat jullie maandag weer een hele fijne dag hebben....en je kaart met het hele mooie papier is prachtig!!!
    Gezellig dat je er vandaag weer bent met een kerstkaart.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit. DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was zeker weer ouderwets gezellig Daph en we zijn weer op de hoogte van elkaars reilen en zeilen, hopelijk kunnen we het weer een beetje volhouden en zo gezellig met Floor erbij en pap vond het ook leuk om ons zo bezig te horen en zien.
    De kaart is mooi, lijkt veel op de mijne, oh nee de mijne lijkt op de jouwe ha,ha.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi draaikaartje. Een leuk modelletje, ik heb die ook al eens gemaakt.
    Mooi papier en leuk met de sneeuwpop erop.
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezelligheid !!!!
    Zeker voor herhaling vatbaar !
    Gaaf model !!!
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad Daphne. Dat zijn de dingen om te koesteren... Je hebt een hele mooie kaart gemaakt met dit gave model! Ben benieuwd naar de rest! 🙂
    Fijne dag nog.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk om samen met je moeder te kunnen knutselen Daphne!
    Je hebt een hele leuke kaart gemaakt....en dat het gezellig was dat geloof ik graag!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om zo met je moeder te kunnen knutselen! Dat zijn van die dingen die je moet koesteren hoor, voor je weet gaat het niet meer! Je kaartje is mooi geworden. Een mooi model en mooie papiertjes heb je gebruikt. Dit boek heb ik ook en inderdaad denk ik wel eens waarom heb ik dit boek gekocht! Maar weer eens te voorschijn halen! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij je moeder las ik al dat het zo gezellig was. Heel waardevol deze geniet-momenten samen Daphne. Jouw kaart is ook een plaatje, lekker feestelijk met het goudkleurige papier erbij en het model blijft gaaf.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave kaart, Daphne! Dat leuke model herken ik nog wel. Ik heb het nadat ik het bij jou gezien had ook gemaakt.
    En wat een gezellig dagje bij je moeder! Leuk om zo elkaars spullen te kunnen gebruiken. Dat doe ik ook altijd met een vriendin, heb je toch weer eens iets anders :-) En papier genoeg...
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is toch een gouden dag, zo bij je ouders! Heel leuk dat jullie dezelfde hobby hebben. Ik vroeg me al af of je een koffer met hobbyspullen meeneemt, maar je mag dus gewoon pakken...
    Echt een tof model kaart heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, heerlijk zo'n dag samen met je ouders en lekker knutselen met je moeder, de dag was vast veel te snel voorbij. Je hebt een heel mooie kaart gemaakt, extra leuk dat de sneeuwpop eerst verstopt zit, heel leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kaart met dit model. Leuk met plaats voor tekst op het draaiende deel. Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig kerstkaartje heb je gemaakt! Fijn om samen te kunnen knutselen!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat klinkt als een dagje met een gouden rand, Daphne. Zulke dagen moet je koesteren (en dan maandag misschien al weer eentje).
    Fijn dat jij wel weg weet met dat DP blok. Je kaart ziet er prachtig uit met die verstopte sneeuwman als tof detail.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ahhh wat klinkt dat leuk en gezellig. En als je dan weer samen aan de freubel bent gegaan voel je pas echt hoe je dat gemist hebt he? Jullie hebben mooie kaarten gemaakt. Deze van jou is ook weer heel mooi! Dat blok van Action...je helpt je moeder mooi ervan af! Hahahha!
    En je vader als cateraar..dat heb je goed voor elkaar. Geniet er maandag ook van! Morgen gaat er een kaart op de bus!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie hebben echt genoten, zie het ook helemaal voor me.
    Lief dat je pa broodjes haalt, en jullie even streng toespreekt hahaah.
    Mooie kaart heb je gemaakt met het papier van je ma.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn zo samen met je moeder knutselen, Daphne
    Heerlijk he van die gouden momentjes
    Dat mis ik toch wel hoor, ik ging ook minstens 1x in de week een dag naar mijn moeder, maar ja ze is er al 13 jaar niet meer...
    Mooie kaart heb je gemaakt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zat het net al op je moeders blogje te lezen Daphne, wat een gouden dag….doe dit vooral vaker!!!!
    Jouw creatie is ook supermooi en (hihi ik hoor je moeder hier mopperen) wat gebruikte je mooi papier…herkenbaar blok. Lekker verwend door pa die dan ook meteen een hele fijne dag heeft alleen al om jullie bezig te zien en horen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat gezellig om samen aan de knutsel te gaan. Vitamine G ;-) Lief dat je vader goed voor de inwendige mens zorgde. Zo maakten jullie er samen een fijne dag van met leuke kaarten als resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What a fun card! I love interactive cards and this one is amazing. It’s wonderful! Thank you for sharing and playing along with ABC Christmas Challenge ~ Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op de telefoon kan ik niet bij je reageren, nu dan wel. Heerlijk dat je met je moeder ene knutseldate had, gezellig is dat. Hier komt mijn dochter morgen. Eerst haar laatste troep opruimen en dan aan de klieder. Eerst taak en dan vermaak. Dan hoop ik dat de slaapkamer weer wordt waarvoor hij bedoeld wordt en geen opslagruimte.
    Deze kaart die je laat zien is prachtig en heerlijk die discussie. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen