zaterdag 25 februari 2023

Uitdaging met mijn moeder #25

Februari is een korte maand en de laatste zaterdag kwam eerder dan ik dacht (hihi leuke zin), op het nippertje moest ik mijn kaartjes voor de uitdaging met mijn moeder nog afmaken.

Deze keer was zij aan de beurt om iets te verzinnen en dat was: "Maak een kaart met "dit" model" (en daarbij kreeg ik een briefje met tekst en uitleg.  En met de maten van de kaart in cm, wat handiger is dan in inches)

Dit is wat ik ervan gemaakt heb deze maand. 
De basis is wit, het dp is al héél oud en komt uit mijn voorraad en alles gemat op rood (ik zit al helemaal in het voorjaar met mijn dp-tjes)
Hier zie je het model. 
Het is eigenlijk heel simpel, maar met een leuk effect. 
Mijn Moeder is héél precies!
Zo wil zij graag dat als de kaart in de envelop zit, de zijkanten mooi aansluiten aan elkaar. Ik heb dat veel minder, ik denk "de kaart wordt neergezet, dus of de zijkanten nou wel of niet aansluiten als de kaart plat ligt, dat ziet niemand". 
Dus toen ik eenmaal een kaart gemaakt had en snapte wat de bedoeling was had ik er binnen enkele minuten nog 3 gevouwen 😁
Wel heb ik de korte zijkanten, "netjes" afgewerkt (en ga maar eens bij mijn moeder kijken of zij dat ook heeft gedaan) Verschil moet er zijn😉.
Deze lieve Gnomes mocht weer shinnen op mijn kaart. 
Ik kleurde het met Derwent aquarel potloden. 
De kleine stipjes op de achtergrond maakte ik met een rode fineliner (dit idee zag ik bij Angela, dat geeft nèt even iets extra's)
De bovenste tekst maakte ik in Word, de onderste tekst hoort bij de stempelset van de Gnomes.
Omdat ik het zelf zo'n leuke kaart vond (en ook een beetje omdat ik bijna te laat was😇) maakte ik voor mijn zus precies dezelfde kaart.  2 Halen 1 betalen zeg maar.

Vandaag begint de vakantie van mijn man. Helaas begint hij wat grieperig, dus starten we rustig op. 
Ik ga straks boodschappen doen zodat ik dit weekend lekker en vooral gezond kan koken, dat zal hem goed doen. 
Challenge:
Kleuren met Potloden, Alles mag. 





18 opmerkingen:

  1. Wat een supergave kaart. Echt Tof!! leuk die uitdaging. ik heb vandaag ook de swap tussen mij en lisbeth. Hopelijk wordt je man niet te ziek.
    I love this card!!!
    Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel leuk Daph, de stipjes waren me nog niet opgevallen maar inderdaad, het geeft een leuk effect.
    Ik heb de kaart net pas opengemaakt, daar had ik de hele ochtend geen nog geen puf in.
    Hop4elijk heeft Andy geen corona, dat zou wat zijn zeg, weer in de vakantie. bah.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi modelletje en erg leuke kaarten ermee gemaakt, Daphne.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuke vrolijke kaart. Je hebt superleuk dp gebruikt en de gezellige gnome weer mooi ingekleurd. Het is een heel leuk model. Ik ga nu bij je moeder kijken wat ze ervan gemaakt heeft, zo leuk die uitdagingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, ja het is nog een kunst om op de millimeters te letten... Wat een vrolijke kaart maakte je.
    Beterschap voor je man; er zijn zoveel zieken...
    Ik hoop dat het niet van de één naar de ander overgaat!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw uitwerking van de uitdaging is lekker vrolijk Daphne. Het zijn twee leuke kaarten geworden met dat vrolijke dessin-papier en leuke gnomes. Beterschap voor je man, hopelijk geen Corona zoals je ouders? Er zijn veel mensen ziek .
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele gezellige kaart(en) heb je gemaakt Daphne, met deze grappige gnoom (maar dat zijn ze altijd wel 🙂). Leuk model en netjes afgewerkt!
    Fijn weekend nog en hopen op het beste met de gezondheid!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaartjes Daphne
    En wat een leuk model
    Zo schattig dat lieve gnoompje erop!
    Fijn weekend, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij heb ik dat papier ook nog ergens. Heel tof model. En weer die lieve gnomes. Ik ga kijken bij je mams! Hopelijk knapt je man met jouw goede zorgen snel op. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze vorm kaart en wat een leuk dp heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuk model en een prachtige uitwerking Daphne. Leuk om zo elke maand samen met je moeder een uitdaging samen aan te gaan.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om elkaar zo uit te dagen, jouw uitwerking is ontzettend leuk, gezellig dat je meedoet met onze challenge, groetjes Petra DT Kleuren met Potloden Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke vrolijke kaart. fijne vakantie, de onze is net voorbij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je kaarten leuk Daphne, zo’n simpel model en toch oogt het bijzonder…wat een prachtig papier is dit zeg,mooi gemat op het rood en de teksten combineerde je geweldig xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk model. Handig dat hij zo ook goed kan blijven staan.
    In je andere berichtje las ik dat je man niet echt ziek is geworden. Gelukkig maar! Ik zit/lig nu ziek op de bank. Niet echt een lekkere timing met een weekje vakantie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Daphne,
    Wat een leuk model kaart heb je gemaakt. prachtig gedaan hoor.
    Een hele fijne vakantie gewenst.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen