donderdag 10 augustus 2023

Kerstkaart ('23-37&38)

Een leuke sketch, een paar kerststempel, een blokje Kerst dp en slecht weer...... de ideale omstandigheden om, op de camping, 2 Kerstkaartjes te kunnen maken en mee te kunnen doen met 52 WTC

De sketch is van 52 CCT, mijn oog viel erop en ik dacht, daar kan ik wel wat mee met mijn Kerst dp wat ik bij mij heb. 
Ik zocht 2 leuke dp-tjes uit en sneed ze in 3en, zo kon ik er meteen 2 kaartjes mee maken. 😉
De eerst is voor de Gnome. 
Kijk hem nu staan met zijn lantaarntje, met zijn grijze baardje. 
Ingekleurd met potlood.
De tekst hoort bij de Gnomes stempel set.
De 2de kaart is voor het varkentje. 
Zij heeft een mooi ingepakt kadootje bij zich voor onder de kerstboom. 
Ook dit varkentje kleurde ik met potlood.
De tekst hoort bij de stempelset van de varkentjes en binnenin de kaart maakte ik het af door de tekst stempel van de Gnomes te lenen. 😊

Ik denk dat er vandaag niet geknutseld gaat worden. 
Het wordt een mooie dag, met veel zon, zeggen "ze" (iedereen zegt altijd, "ze zeggen" of "zeggen ze"........ maar ik vraag dan "wie zijn ZE?? Daar heeft nooit iemand antwoord op😇)
Andy mag vanmiddag het fietspontje een paar uur varen en ik maak eten in de slowcooker.
Verder gaan we niet teveel doen alleen maar flink genieten!

Challenges:

52 WTC, Weekelijkse kerstkaart. 

52 CCT, Sketch.

ABC Christmas,  #P,Q&R, P for present.

Peace on Earth,  #45, Alles mag.






28 opmerkingen:

  1. Je had me moeten horen mompelen, zo van "oh, wat leuk (Gnome) en oh wat schattig (varkje 😃) dus ..ik vind het hele leuke kaarten Daph, je schiet lekker op zo.
    Geniet van het lekkere weer vandaag, gaan wij ook doen. We gaan ff nieuwe dekbedhoezen kopen voor de "nieuwe" caravan.
    Dikke kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes Daphne
    Wij komen er redelijk goed vanaf wat het weer betreft, hier regent het minder als op andere plaatsen, komt volgens mij door de Biesbosch, gisteren heerlijk buiten in het zonnetje gezeten, daarnet in het zonnetje gelopen
    Jullie vermaken je ook fijn zo te lezen
    Geniet ervan, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke vrolijke serie kaartjes heb je gemaakt.
    Genieten nog maar op de camping.
    Gezellig dat je er vandaag weer bij bent met een wekelijkse kerst/winterkaart.
    Hele fijne dag lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    Wat een mooie serie kaarten heb je gemaakt. De stempels zijn echt heel leuk. Mooi gedaan. Gezellig op de camping, ook met slecht weer. Maar 'ze' zeggen idd dat het mooier weer wordt. Hoop het voor jullie.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellige kaartjes heb je gemaakt Daphne! Zien er allebei even leuk uit en vrolijk! En vooral nog lekker blijven genieten! 🩴
    Fijne dag nog vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Both cards are adorably cute and love the red gingham, enjoy your day!!
    Thank you for joining our challenge at Peace On Earth!
    Diane POE Co-Owner
    {Nellies Nest}
    {Peace On Earth}
    {Triple B}
    {Simply Clean & Simple} NEW

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat 2 vrolijke en leuke kerstkaarten show je ons vandaag. Geniet vandaag van het mooie weer. Het blijft nog even zo ;-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat slim om op deze manier 2 kaarten te kunnen maken. Ze zijn hartstikke leuk.
    Lekker genieten vandaag!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Daphne, ik denk dat "ze" de mensen van het weerbericht zijn hihi. Op dit moment zit ik heerlijk onder de luifel te bloggen en van jouw leuke kerstkaarten te genieten. Blijft mooi dat ijsblauw met rood-wit en de afdrukjes zijn mooi ingekleurd.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee heel vrolijke kerstkaartjes. En heerlijk zo bezig te zijn op de camping en dan zeker met dit weer! "Ze" zullen wel de mensen zijn van de weersverwachtingen en dan weer mensen die dat na praten. Ach, als het maar uitkomt! Maar vandaag heerlijk weer geniet ervan. Je kaartjes zijn in ieder geval vrolijk met dit zonnetje! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke kaarten, allebei, heel vrolijk! Je hebt de stempels mooi ingekleurd.
    Haha, ik moest heel hard lachen om je oomerking op mijn blog, laat de beer het maar niet horen 🤣🤣🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn het leuke kaartjes, heb je genoten van je dag hier veel zon en 24 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Twee mooie kaartjes Daphne....toch maar mooi bezig geweest tijdens de regenbuien!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ideaal weer zou ik het genoemd hebben, maar ik snap wat je bedoelt😏.
    Mooie kerstkaartjes, ik. Vond het ook een leuke schets!
    Groetjes en nog veel vakantieplezier.
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad, ideaal deze sketch voor op de camping! Het zijn allebei heel leuke kaartje geworden.
    En wat fijn dat het bij jullie nu ook mooi weer is geworden! Regen op een camping is gewoon niet leuk en verveelt zo snel (bij mij...)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De weermannen? "Ze" bij het KNMI? Maar "ze" hadden wel gelijk, gelukkig!
    Wat maakte je leuke kerstkaartjes, Daphne!
    Gezellig dat je meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kaartjes met de gnome en het varkentje. Handig dat je op deze manier meteen 2 kaarten kon maken.
    ZE hadden het voor het noorden niet echt goed voorspeld vandaag want we hebben hier de zon bijna niet gezien. Maar wel de hele dag droog. Dat is dan al weer winst!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn hele leuke kaartjes! Ja nu is het genieten van dit mooie weer.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat rode ruitje doet het zo mooi!
    Geniet van de prachtige dag vandaag, het is bijna een unicum...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beide leuk en toch weer anders !!!
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige kleurencombinaties gebruikte je op deze 2 superleuke kerstkaartjes Daphne! We hebben nu meer zon gezien de afgelopen dagen dan in onze 3 weken vakantie….en de vooruitzichten zijn goed, zeggen ZE 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Daphne, Your papers are so pretty, blue/red is one of my favorite Christmas combos for cards. The images are so fun and you have made festive cards! Thanks for sharing them with us at 52 CCT this week. Smiles, Kathy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful card! You used the sketch very nicely! Thanks for playing at 52 CCT challange.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. A beautiful card made according to our sketch. Thanks for the company at 52 Christmas Card Trowdodwn, Goga

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Very cute cards. Thank you for joining us at ABC Christmas Challenge xx Lynda/Loopyloo DT

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Love how you were able to make 2 wonderful cards with such limited supplies. I am glad that the sketch I designed helped with your creations. Thanks for sharing your cards with us this week over at 52CCT. Hope that the weather improves and would love to see your creations again.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lovely project! Thank you for joining our P/Q/R-challenge at ABC Christmas.

    BeantwoordenVerwijderen