dinsdag 8 augustus 2023

Sealed with a Kiss

Tussen mijn vele stempels heb ik een stempel van een mooie grote vlinder.

Deze (vind ik zelf) is zeer geschikt voor het maken van CAS kaarten. 
Ik blijf het een mooie techniek vinden, CAS kaarten, maar ik blijf het ook moelijk vinden. Niet teveel toevoegen, maar als ik dan klaar ben denk ik "is het wel af?"
Ik stempelde de vlinder eerst op een witte basis kaart, daarna op een stukje papier, wat ik zelf gekleurd heb met inkt. 
Die 2de vlinder knipte ik uit en plakte het, verhoogd, met alleen foam tape onder het lijfje op de basiskaart. Op bovenstaande foto zie je wat ik bedoel
Ik plakte nog een randje pareltjes op de vlinder, dit is het lijfje. 
De (mooie) tekst rechtstreeks op de basiskaart, nog een randje getekend met een fineliner en wat plakpareltjes en mijn kaart is CAS/ klaar. 

Gisteren was het bijna de hele dag droog en zonnig, maar heel veel harde wind. Aan het water, waar wij staan, is dat dan te veel om buiten te gaan zitten. 
Wij besloten boodschappen te gaan doen en hebben meer dan een uur vast gestaan in het verkeer bij Kampen! 
Zo raar, we konden geen kant op en er gebeurde ook niks, geen beweging, echt helemaal niks! 
Ik heb de politie gebeld en gevraagd wat er aan de hand was maar zij konden het mij ook niet vertellen (raar toch?)
Uiteindelijk was er een mevrouw die ongeveer 17 auto's achter ons stond die heeft geregeld dat iedereen die wilde blijven staan helemaal naar recht zou gaan, tegen de vangrail aan. Zo konden de andere auto's erdoor en verderop, over een stukje middenberm, oversteken naar de andere kant van de weg en daar draaien en terug rijden. Doodeng, maar omdat er niks gebeurde (geen politie, geen ambulance, geen rijkswaterstaat, HELEMAAL NIKS) besloten Andy en ik ook uit de file te gaan en zijn we naar Dronten gereden voor de boodschappen. 
Omdat er verder eigenlijk niks gebeurt bij ons, was dit toch wel het avontuur van de dag, haha. 
Challenges:
K&K, Allemaal Vlinders.
CCS, #517, Colours.
Addivted to CAS, #243, Shapes.
Crafty Animals,  #75, Alles mag, met dier.






22 opmerkingen:

  1. Wat 'n mooooie Daphne met deze gave vlinder! Ik vind het een super kaart en voor mij is dit wel CAS hoor, maar ik weet het ook niet... En wat 'n belevenissen maken jullie mee in deze vakantie. 🤣 Maar het blijft evengoed natuurlijk tóch heel vervelend om zomaar een heel uur te staan wachten... op niks! Gelukkig is het weer goed gekomen. 🚘 Een fijne dag gewenst! Geniet er nog van.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die mooie vlinder is echt een blikvanger op je kaart Daphne. Ik vind CAS-kaarten ook moeilijk hoor, het lijkt simpel maar inderdaad dat gevoel van is het genoeg is heel herkenbaar.
    Wat apart dat jullie zo lang stil stonden en dat zelfs de politie van niets wist. Goed dat er zo'n doortastende mevrouw in de rij stond hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!!! Wat een mooie kaart! Die vlinder is geweldig en zeker heel geschikt voor CAS kaartjes. Dank je wel voor het meedoen bij K&K.
    En ik weet het, dat het in andere landen vreemd is om iemand te feliciteren met de verjaardag van iemand anders...mijn zusje in Spanje vertelde het me lang geleden , toen zij er nog niet zo lang woonde. Ik weet nog dat ik heel verbaasd was dat ik op een verjaardag van een buurman gefeliciteerd werd met zijn verjaardag. Dat gaat me echt te ver....van je familie, okee, maar buurmannen....
    En ik kan me indenken dat dat het avontuur van de dag was. Wij maakten hetzelfde een keer mee op de Duitse Autobahn, midden in de nacht. We konden geen kant uit. Na ruim 2 uur kwam er polizei, die ervoor zorgde dat we terug konden rijden (!) naar de eerstvorige afslag...achteraf hoorde ik dat er een dodelijk ongeluk gebeurd was en dat er een traumahelikopter bij moest komen...brrr....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een prachtige vlinder, hij lijkt wel van goud!
    Wat gek, zo stil staan "voor niets". Nou ja, jullie hebben tenminste iets te vertellen aan het thuisfront, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ojee dat is ook niet fijn zo stil staan en de politie weet van niets... Hele mooie kaart die vlinder heb ik ook hij is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vlinder is echt heel mooi hè. Ik heb hem nog niet zo lang geleden ook nog gebruikt.
    Kaart is prachtig niks te weinig!
    Het verhaal van h

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn CAS kaarten, vroeg ik me af... Google is je beste vriend (soms..), dus ik zocht het op. Kwam ik eerst op kaarten voor een concert... Maar nee hoor, het betekent Clean And Simple... Aha!
    Best lastig natuurlijk omdat je allemaal je eigen idee hebt van hoe je een oppervlakte gaat vullen.
    Je kaart is zeker niet saai! Mooi hoe je nu een soort schaduwvlinder hebt en het lijntje en de parel geven het geheel net even iets extra's!
    Wat een gedoe zeg, met die file... Dan snap je toch niet dat er iemand van de politie of rijkswaterstaat of weet ik niet wie even komt kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ha Daphne, ik was opeens mijn bericht kwijt en begon opnieuw, toen zag ik dat het er toch stond (maar niet dat het niet compleet was) dus verwijderde ik het tweede berichtje maar ik had nog willen schrijven : het verhaal van de file kende ik al dus daar ga ik het maar niet meer over hebben .
    Snappie?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tjonge wat gek en een raar avontuur.
    je cas kaart is goed gelukt, leuk dat randje rondom.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart met de dubbele vlinder. Goed idee om hem ook op de kaart te stempelen.
    Het kan soms raar gaan met files. Maar als zelfs de politie er na een uur nog niets van weet is het wel een rare file. Gelukkig kwam er iemand met een oplossing anders hadden jullie er nu misschien nog wel gestaan 🤣
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pracht van een vlinder op je CAS kaart. Mooi, dat hij eerst op de kaart gestempeld is.
    Wat een avontuur gisteren in de file. Het leven is nooit saai....haha.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi Daphne! Tof om onder de vlinder ook nog zwart-wit te doen. Heel leuk bedacht. De vlinder mag met alle eer gaan lopen en het fijne tekstje in de hoek maakt het af. 👍
    Ondanks het voor jullie niet zo plezierig was om in de fille te staan, vind ik het wel een grappig verhaal en leuk verteld. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kaart is echt prachtig!!
    En zo maak je eens wat mee, met geen nare dingen voor iedereen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel erg leuk CASkaartje met de mooie vlinder als echte blikvanger…meer heeft een kaartje niet nodig.
    Het mooie doodlerandje maakt het af! Toppie.
    Nou ja zeg wat een verhaal….ook raar dat de politie na jullie telefoontje geen polshoogte kwam nemen….🤷‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kaart Daphne
    Prachtig in eenvoud en de vlinder komt zo mooi uit!
    Wij zijn de afgelopen tijd veel weggeweest rond de weekenden, maar om voor je plezier te gaan rijden? Nee dus, altijd staan we in de file of wegenafsluiting maar goed we nemen er royaal de tijd voor en ik ben blij dat ik niet dagelijks aan die drukte hoef mee te doen, jullie hebben weer een keuk verhaal hihihi
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Daphne,
    Wat een mooie kaart, echt een CAS kaart. Heel mooi gedaan. Ik maak niet zulke hele ingewikkelde kaarten vind ik altijd en dan vraag ik mij altijd af of ik meer moet toevoegen haha. Maar zo'n CAS kaart is wel leuk om te doen juist, dan weet je dat het goed is.
    Wat een rare situatie zeg, en vooral vreemd dat er geen politie of rijkswaterstaat was. heel vreemd.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuke kaart heb je gemaakt ! mooi
    wat gek, dat je vast staat... en dan nog zo lang. Helemaal vreemd dat er dan geen politie even komt kijken
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful work. Thank you for sharing your card on the CC&S Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a beautiful Butterfly! A great card design as well. Thank you so much for joing us at CC&S

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooie CAS-kaart met de grote vlinder, erg gaaf!
    Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    Je vroeg me op welk papier ik kleur met de alcoholmarkers, dat is: Transotype perfect colouring paper, verkrijgbaar in pakjes van 10 en 50 vel op A4 formaat. Die van 10 vel kost ong. € 3,50.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen