vrijdag 19 januari 2024

Daaaaag Vriendje

Vandaag is het een beetje een verdrietige dag.....

Ik heb jullie wel eens verteld: Mylo, onze middelste, werkt bij Philadelphia zorg, op een dagbesteding met kinderen tot ongeveer 12 jaar.  Hij is daar terecht gekomen via zijn stage. De eerste dag van zijn stage was er een jongetje die meteen iets had met Mylo (bijzonder, want dit jongetje wilde altijd afwachten en nooit aandacht en zeker geen aanraking). Mylo vertelde dat deze jongen naar hem gekeken had, binnen 10 minuten naar hem toe was gekomen, met een puzzel en dat ze de hele ochtend hebben gepuzzeld, samen! 

Lang verhaal kort, Mylo en dit jongetje werden de beste vrienden!! Mylo noemt hem ook altijd "Vriendje" en samen hebben ze vele leuke momenten beleeft. 

Maar vandaag...... gaat Vriendje afscheid nemen🥹, hij gaat verhuizen en dat is best lastig. Voor hem, maar zeker ook voor Mylo.  Hij vroeg mij of ik een kaart wilde maken:

En dat deed ik, met liefde!
Zó zit de kaart in de envelop. 
Ik koos natuurlijk voor een speciaal model, voor een speciale vriendschap. 
Jullie kennen het model. 
Zo is de kaart helemaal open
Op beide kanten heb ik een foto van de Vrienden geplakt. Een selfie, die maakte ze vaak en dan hadden ze de grootste lol.
Op deze manier (zie bovenstaande foto) kan Vriendje de kaart in zijn nieuwe kamer neerzetten.
Op de achterkant heeft Mylo plek om iets persoonlijks te schrijven.
Kraaltjes aan een touwtje en wat pearldrops op de kaart, zo is er ook nog iets te voelen.

Andy en ik hebben Vriendje nooit ontmoet, maar wel vele verhalen over hem gehoord. 
Zelfs wij zijn een beetje verdrietig deze dag. 
Challenge:
K&K, Iets met een F (Foto, Friends, Farewell)


24 opmerkingen:

  1. Een mooi kaartje voor dit jongetje. Het zal een emotioneel afscheid zijn voor je zoon en deze jongen. Je kaartje ziet er prachtig uit in deze leuke kaartvorm.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat maakte je een mooie kaart voor vriendje. Wat lief zeg. Ik kan mij voorstellen hoe moeilijk het moet zijn voor Mylo en vriendje. Dit kaartje kan mooi op zijn nieuwe kamer. Verdrietig hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een impact kan zo'n verhuizing hebben... Afscheid nemen is nooit leuk, maar met zo'n speciale band al helemaal niet! Gelukkig blijven de mooie herinneringen

    Creatieve groetjes
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach hoe speciaal zo`n vriendje kan zijn een herrinering om nooit te vergeten en hoe moeiijk afscheid nemen is. Hopelijk krijgt hij op zijn nieuwe woonplek weer een speciale begeleider. Je kaart is spot on Daphne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah vriendschap kan echt speciaal zijn. Ik heb het meegemaakt met mijn dochter toen ze nog klein was. Je hebt er echt een leuke kaart voor gemaakt. Ik ben er zeker van dat vriendje deze kaart zal koesteren.
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaaah wat een mooie vriendscap is er zo ontstaan. Heel waardevol, voor allebei. Wat ontzettend verdrietig dat vriendje nu gaat verhuizen. Zal voor beiden niet meevallen. Maar wie weet zijn ze in de gelegenheid om mekaar nog regelmatig te zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Afscheid nemen vind ik een van de lastige dingen in het leven, maar helaas ontkomen we er niet aan.
    Je hebt een prachtig aandenken aan deze bijzondere vriendschap gemaakt.
    Deze prachtig kaart zal zeker een ereplaatsje krijgen op de nieuwe kamer van vriendje.
    Sterkte allemaal vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie kaart met een mooi maar verdrietig achtergrond verhaal Daphne. Wat heb je dat met die kraaltjes superleuk gedaan en fijn dat "vriendje" nu iets moois heeft om op zijn nieuwe kamer te zetten en een aandenken aan Mylo heeft.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, een hele mooie kaart voor een vriendschap, zeker ook een verdrietige ivm afscheid nemen maar met deze kart wordt de vriendschap niet vergeten.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere vriendschap, dat verdient zeker zo'n mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke kaart maakte je voor het vriendje van Milo. Die krijgt vast een ereplaats op zijn nieuwe kamer.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi verhaal over een speciale vriendschap en wat jammer dat die moet gaan eindigen. Je hebt een prachtige kaart gemaakt voor Vriendje die hij op zijn nieuwe plek neer kan zetten.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach wat een mooi emotioneel verhaal, ik voel het ook een beetje binnenkomen….je kaartje is helemaal geweldig, zo’n vrolijke kleuren, een prachtig model en dan die leuke foto’s…
    Vriendje zal er blij mee zijn en waarschijnlijk erg koesteren xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart Daphne
    Zo leuk gemaakt met die foto en leuk die kraaltjes
    Wat een mooi verhaal en ook wel verdrietig wat heeft Mylo een mooi beroep!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een schitterende kaart voor hem gemaakt met de foto's van de twee vrienden erop. Is wel heel verdrietig dat ze nu gescheiden worden, mijn dochter werkt ook met mensen met een beperking en heeft ook altijd veel verdriet als er een vertrekt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige kaart, perfect gemaakt Daphne. "Vriendje" zal de kaart koesteren en er vaak naar kijken, wellicht geeft het hem ook veel steun in moeilijke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat jammer dat ze elkaar nu moeten missen. Je hebt een heel leuke kaart voor hem gemaakt. Zo persoonlijk met die leuke foto's erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi persoonlijk kaartje voor een verdrietig moment, maar wat je in je hart bewaard raak je nooit echt kwijt.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een mooi verhaal Daphne! Mylo heeft het helemaal in zich, dat bewijst de bijzondere band met Vriendje. Je kaart is echt geweldig! Zo persoonlijk!
    En lekker dat je zo heerlijk hebt kunnen knutselen bij je moeder. Bij Nelleke en mij werd het niet veel deze keer;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Noudatvind ik ook, wat een lief verhaal. En wat heb je een mooie kaart voor vriendje gemaakt. Daar is met veel liefde en aandacht aan gewerkt. Prachtig. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige, persoonlijke kaart voor een bijzonder liefdevol verhaal, mooi!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een kaartje bomvol liefde! Dat zie je zo. Wat een mooi en lief verhaal. Je kaartje vind ik zo leuk! Het model, het persoonlijke en ook de kraaltjes zijn een tof detail!! Nice 🩵

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een zeer mooie kaart en dit zal zeker verdrietig zijn, je bouwt toch iets op met iemand en ineens gaat dat ook over.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een bijzonder verhaal van een bijzondere vriendschap. Afscheid nemen is dan verdrietig. Wat een mooie persoonlijke kaart heb je voor vriendje gemaakt. Zo heeft hij een leuke tastbare herinnering aan de tijd met Mylo.

    BeantwoordenVerwijderen