vrijdag 12 januari 2024

RvdM (#4)

De 2de vrijdag van de maand, tijd om weer een "Recept van de Maand" te plaatsen. Een initiatief van Elizabeth van het blog Busy Bessy 2. Gewoon voor de lol en het hoeft zeker geen culinair hoogstandje te zijn!

Vandaag plaats ik een recept wat ik via mijn moeder kreeg, "Stroopwafel Stoofvlees" uit de Slowcooker:

Via de app kreeg ik de ingrediënten opgestuurd.
Lekker makelijk, want ik maak daarvan een screenshot en bewaar dit in een speciaal mapje in mijn telefoon.


Ik heb het vlees in stukken gesneden van ongeveer 3 cm, de uien grof gesneden en de stroopwafels gebroken.
Ik gebruikte niet speciaal het Belgische Bokbier, want ik had nog een ander bokbier flesje in de kast staan.

Je kan het vlees en de uien eerst aanbraden, maar ik deed dat niet.
Alles gaat zo, hup, de slowcooker in,  lekker makkelijk. 
Ik heb ruim de tijd genomen om het vlees te garen in de slowcooker, had het gerecht de avond voordat ik het wilde aanzetten al allemaal klaar gezet. Om 9 uur zette ik de pan aan. 

Een nadeel van de slowcooker vind ik dat sommige recepten lang moeten garen (het het tenslotte niet voor niks en SLOWcooker 😉). Maar het nadeel is dan dat je 's morgens vroeg, op je nuchtere maag, al met vlees, uien, knoflook en kruiden bezig bent. Vind ik niet zo lekker, dus als het kan zet ik alles de avond ervoor al klaar. 
We hebben het gegeten met rode kool,  ook gemaakt in de slowcooker en gekookte, kruimige aardappelen. 
Héérlijk was het, 1 van onze favoriete recepten!!

Nog meer lekkere recepten zien? Kijk dan eens hier,  Elizabeth vult in de loop van de dag de lijst met deelnemers nog aan. 
Of....... doe gezellig mee en plaats ook een lekker recept! (Tip Elizabeth dan wel even)





14 opmerkingen:

  1. Stoofvlees uit de slowcoocker staat hier regelmatig op het menu maar met stroopwafels? Daar moet ik toch echt even over nadenken.....
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit, Daphne
    Wij eten zeer weinig vlees, zo eens in de 3 maanden of zo, maar pas met de feestdagen heb ik een rollade gemaakt in de oven en daarna een stoofvleespotje ook in de oven het was heerlijk
    Fijne dzg en eet smakelijk
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ik was ook al zo verrast door de stroopwafels... Maar waarom niet? Doe eens gek, zeg ik vaak...
    Dankjewel voor het recept en de support voor RvdM!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    Wat grappig met die stroopwafel. Wat leuk om recepten te delen. Heel leuk. Ziet er goed uit hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit Daphne, op deze momenten vind ik het wel eens jammer dat ik vegetarisch eet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker! Limburgs sourvleisj maak je met appelstroop, dus ja, waarom niet met stroopwafels?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ken het wel, ik kreeg het recept van een kok in het verzorgingshuis waar ik toen in de keuken werkte, ipv stroopwafels ging er ontbijtkoek in

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je potje ziet er smakelijk uit Daphne en ook eigen rode kool, mmmmmmm. 😊 Je maakte nog 2 gezellige Kerstkaarten! En wat hebben jullie een mooie vloer liggen, knap gedaan! 👏 Goed weekend gewenst.
    GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eigenlijk niet zo verwonderlijk met stroopwafels, want in een stoofschotel of bij hazenpeper gaat altijd ontbijtkoek, ook zoet. Heerlijk je recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er lekker uit. Jammer dat er een slowcooker voor nodig is. Maar suddervlees met stroopwafel kan misschien op een andere manier gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt heerlijk!
    Mooie toevoeging de stroopwafels. Ik ken wel ontbijtkoek, appelstroop en gewone stroop als toevoegingen. Dit zal een vergelijkbaar effect geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit ziet en klinkt erg apart...maar zal zeker gesmaakt hebben. BEdankt voor het recept.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen