maandag 29 januari 2024

It's a Girl

Een achternichtje van ons is begin Januari bevallen van een meisje. Veel te vroeg, want ze was pas in de 32ste week van haar zwangerschap. Gelukkig maken vader, moeder en kind het goed en dus is het tijd om ze een kaartje te sturen:

Met een grote stans maakte ik de basiskaart. 
Daarop een roze DP met allemaal hartjes (vind ik leuk, veel hartjes voor een meisje)
Daarop maakte ik een vierkantje met een speciale techniek.....
Op bovenstaande foto zie je dat iets beter, het is een soort waaier, een gevouwen waaier. 
Je moet wel héél precies knippen en vouwen want daarna kan je het dicht vouwen en krijg je dus een vierkant, die je weer open kan maken. 
Mijn moeder had deze techniek op haar to-do lijstje staan en toen GerJanne laatst een kaart op haar blog liet zien met zo'n gevouwen 4kantje dacht ze "oh ja, dat wilde ik ook nog eens te proberen". 
Via dit linkje wist ze hoe ze het moest maken en kon ze het mij ook weer uitleggen. Zo leuk, samen knutselen. 
Als je dat "voorzichtig" doet komt er een lief plaatje tevoorschijn. 
Het is wel handig om dubbelzijdig DP voor de waaier te gebruiken, dat geeft een mooi effect. (Tip😉)
De kaart verder afgemaakt met de naam van het meisje en wat kleine versiering. 

Vandaag is mijn vader jarig.
Vanmiddag ga ik, samen met mijn zus, bij hem langs om een taartje te eten. 
Ik neem zijn kaart mee en jullie zien die morgen. 
Challenges:
Carlin's kaartenparadijs,  #66, Hartjes en speciaal model. 
2 Sisters, #82, Speciaal model. 




15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk persoonlijk kaartje heb je er zo van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje met dat gevouwen kunstwerk erop!
    Proficiat met je vader en geniet van je taartje.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Daphne wat een tof model, gefeliciteerd met je vader en geniet van het lekkers .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een supergave kaart. Echt Tof!! Leuk model. proficiat met je vader en geniet ervan.
    I love this card!!!
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi kaartje met die vouwtechniek erop. Prachtig gemaakt voor de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Bedankt dat je meedoet.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je vader!
    Wat een leuke kaart met de flapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik last dat onlangs al bij je moeder…jij maakte ook een schitterende kaart met heel veel leuks erop te zien!
    Gefeliciteerd met je vader,ben nu al benieuwd naar zijn kaart xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke techniek heb je gebruikt, mooie kaart en gefeliciteerd met je vader.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte met je vader Daphne
    Wat een lief felicitatiekaartje voor Maggie
    Mooi met die leuke vouwen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je vader!
    Je kaart is heel leuk. Heb je die met je moeder gemaakt? Ze schreef bij mijn kaart vorige week zondag dat ze die ook eens wilde maken....misschien hebben jullie de koe bij de horens gevat?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je vader, hij heeft zijn tompouche toch wel gehaald hè.
    Een heel lieve kaart voor je achternichtje, leuk met dat vierkant met mooi plaatje erop en de naam van het meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige kaart heb je gemaakt, van harte gefeliciteerd met je vader, gisteren was onze schoonzoon jarig, dus hier ook een taartje op, wel laat, toen ze van hun huis afkwamen na de klus.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie babykaart. Leuk idee om dat funfold vierkant zo op je kaart te verwerken.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel lief babykaartje.
    Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke kaart heb je gemaakt bi je moeder, mooie sluiting ik zag hem ook bij GerJanne. Het zal wel passen en meten zijn geweest maar dan heb je ook wat leuks en aparts. Gezellig ook om met je moeder te freubelen. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen