donderdag 11 januari 2024

Kerst met Gnomes ('24- 3&4)

Toen ik gisteren thuis kwam uit mijn werk vertelde Jade dat zij ging zorgen voor het avondeten. Wat fijn!! Ik kon nog even lekker naar mijn knutselkamertje om 2 (snelle) Kerstkaarten te maken die ik vandaag laat zien:

Dit is een bijna kant en klare kaart, maar natuurlijk heb ik het nog een beetje opgeleukt. 
De rode achtergrond, inclusief tekst komt uit een blok wat ik vorig jaar bij Action heb gekocht. 
De Gnoom heb ik met en ovaal uit en stukje dp uitgesneden, de randjes beïnkt en verhoogd op de achtergrond geplakt. 
Nog 3 sneeuwvlokken (groene sneeuwvlokken?? Ach, alles kan😂) geponst en het geheel gemat op glitter groen. 
Dat plakte ik op een donker grijze basiskaart. 
Daarna maakte ik nog een kaart met Gnomes.
Ook hier de randjes van het plaatje beïnkt. 
Daarbij zocht ik mooi dp en maakte met een leuke sketch mijn 2de kaart. 
De tekst heb ik uit hetzelfde blok gehaald als waar ik ook de Gnomes uit haalde. 

Tot mijn blijdschap zag ik dat ik winnaar ben bij de vorige challenge van X MAS.
Een leuke opsteker, ik doe heel vaak mee met hun Challenges. Nu viel mijn kaart dus erg in de smaak😁

Onze vloer is klaar! Mooi op tijd, want maandag was de Kerstvakantie voorbij en mochten Andy en ik weer werken. Het is héél erg mooi geworden en we zijn er ontzettend blij mee. 

Dit biertje en wijntje hadden we dik verdiend (vonden we zelf)
Challenges:
52 WTC, Weekelijkse Kerstkaart. 
ABC Christmas, #A, Alles mag. 
X MAS, #54, Gnomes.
TSOT, #638, Sketch (die van de 2de kaart van dit bericht)
Double Trouble, #156, Samenwerking met TSOT.




28 opmerkingen:

  1. Altijd fijn als er iemand het koken overneemt, hard gewerkt aan de vloer dus, fijn dat het klaar is gekomen in de vakantie.
    en de tweede kerstkaart met de sketch vind ik het mooiste.
    Fijne dag, Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaartjes Daphne
    Wat lief dat Jade heeft gekookt
    En wat en mooie vloer, het drankje hebben jullie dubbelendwars verdient
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vloer en dat drankje is echt dik verdiend.
    De kaarten zijn ook erg schattig met de gnoompjes erop.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie kerstkaarten, ze lijken wel voor jou met de gnomes er op, want daar ben je toch liefhebber van hé.
    Goed gewerkt aan de vloer. Die is heel mooi geworden.
    Het ziet er gezellig uit.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje, soms makkelijk die mooie achtergrondpapiertjes.
    Woonkamer klaar en nu genieten maar 😊
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. das een leuke, mooi gedaan. en een mooeie vloer ook
    Stunning creation
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hele leuke kaartjes met de gnomes...
    Jullies vloer ziet er schitterend uit!!!
    Gezellig dat je meedoet met een wekelijkse kerst/winter kaart.
    We hopen je dit jaar weer veel te kunnen zien met je mooie creaties.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit, DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allebei erg leuk geworden Daph, het hoeft niet altijd zo uitbundig te zijn en die gnomes zijn zo grappig, ik hou er van.
    Was het lekker wat Jade had gekookt??
    Liefs en kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 leuke kaarten, Daphne! Altijd een leuke verrassing als iemand anders voor het eten zorgt!
    En je vloer ziet er prachtig uit! Verdiend hoor, dat wijntje/biertje. En gefeliciteerd met je topkaartje,
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat fijn dat je dochter het eten ging verzorgen, dus jij mocht lekker aanschuiven?
    Je hebt leuke kerstkaarten met die vrolijke gnomes gemaakt Daphne en jullie vloer ziet er prachtig uit.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk hè als er voor je eten gezorgd wordt (dat geldt voor mij iedere dag) en je nog even kunt gaan knutselen. Je hebt je tijd mooi gebruikt en 2 leuke kaartjes gemaakt.
    Je vloer ziet er heel mooi uit. Sfeervolle foto en dat biertjes en glaasje wijn zijn helemaal verdiend!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk als je dan zomaar een extra knutselmoment hebt en er wordt ondertussen voor het eten gezorgd.
    Het leverde je twee leuke kaarten op met de gnomes.
    Jullie vloer ziet er prachtig uit! Lekker genieten zo bij de warme kachel.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je nieuwe vloer is heel mooi en de versnapering is zeker verdiend. Heerlijk hoor dat er voor het eten gezorgd wordt en jij nog lekker aan de knutsel kon gaan. Twee heel mooie kaarten heb je gemaakt.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie vloer! Goed gewerkt!
    leuk dat jij mocht knutselen terwijl je een 'kok' had in de keuken! Je gnomekaartjes zijn heel leuk geworden.
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O heerlijk, alsof je eigen huis even restaurant is en dan nog knutseltijd als voorafje, top!
    Leuke kerstkaarten maakte je. Ik vind het zo'n gaaf blok, maar ook heel moeilijk om te gebruiken omdat het alleen rood/wit is, het zit bij mij nog best vol. Jou is het heel goed gelukt.
    Jullie vloer ziet er prachtig uit, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your gnomes are cute and that background paper is very festive! Such a fun card. Thank you for joining us at TSOT #638. I hope you will also go to Double Trouble #156 and play along with their challenge, too. - Melanie R.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for sharing your card at Double Trouble #156, too. - Melanie R.

      Verwijderen
  17. Wat heerlijk dat jij nog even kon knutselen terwijl Jade ging koken. Het zijn twee leuke kerstkaarten geworden met leuke gnomes. Gefeliciteerd met je winnende kaart. En gefeliciteerd met jullie nieuwe vloer. Het ziet er prachtige uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk dat was goed geregeld en jij hebt je creativiteit goed kunnen gebruiken in deze hele mooie kaarten!
    Wat een schitterende vloer 🤩 knap gedaan hoor ✔️

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Daphne,
    Wat lief van Jade, dat gaf jou net even rustig de tijd om te knutselen. Wat fijn. Je kaarten zijn echt heel erg leuk geworden. Gnomes doen het altijd goed vind ik. Zo leuk.
    De vloer is echt Heel mooi. Jullie hebben dat drankje zeker verdiend.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a cute little pair of gnomes. Thanks for sharing with us at TSOT :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Adorable card... love the bold and bright background. Thanks for sharing your "Background Personality" with us at Double Trouble and TSOT.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Very cute card and love the gnomes! Thanks for sharing with us at Try a Sketch on Tuesday!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie kaart en je vloer is zeer mooi, dat is genieten bij het vier met een drankje.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super cute gnomes, although it seems like they aren't "good" friends, as they are so far apart - LOL! Fun patterned papers. Thanks for joining us at Try A Sketch on Tuesday.

    sue n.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Love your cute little gnome card and the bright background! Very fun Christmas card! Thanks for sharing with us at Try a Sketch on Tuesday!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. A couple of lovely gnome cards - love the colours and the stripes and diamond shape on the second. Thank you for joining us at ABC Christmas Challenge xx Lynda/Loopyloo DT

    BeantwoordenVerwijderen