zaterdag 11 april 2020

Eiermutsjes

Afgelopen dagen hebben wij heel veel tijd doorgebracht in de tuin.
Het is heerlijk weer een wij zijn in het gelukkige bezit van een grote tuin!
In deze tijd helemaal fijn,  want thuisblijven is wat we moeten doen met z'n allen!
We hebben een "onderhouds vriendelijke tuin", veel gras,, maar we hebben een zit maaier, samen met de buurman,  dus gras maaien is makkelijk en leuk om te doen😊.
Ik ben begonnen met het onkruid op het terras tussen de tegels weg te halen,  maar doe dat wel in etappes, want mijn rug vind dat niet zo heel erg leuk.
Als ik tegen mijn man zeg, terwijl we in de tuin ZITTEN,  "eigenlijk moeten we nog wat DOEN in de tuin" zegt hij steevast "Dan doen we nu toch,  GENIETEN is ook iets doen"😎.
Nou ben ik niet zo van het "niks" doen en dus pakje ik mijn haak naalden erbij en haakte deze te leuke eiermutsjes:
Ik kwam dit,  makkelijk te haken,  patroon tegen bij naamgenoot DAPHNE.
Vond ze zo schattig en bedacht dat ik die wilde haken voor mijn schoonouders.
Hebben ze een beetje gekkigheid en gezelligheid op tafel tijdens de Paas brunch.
Konings blauw en oranje,  dan kunnen ze de mutsjes ook nog tijdens koningsdag gebruiken. 😉
Zeg nou zelf......😍, lieffffffff toch?!
Ik vind het heerlijk om te haken in de tuin,  het patroon is erg leuk en dus.....
Maakte ik voor mijn ouders ook nog 2 mutsjes.
Deze keer gebruikte ik aqua blauw en oud roze.
Kijk ze eens blij kijken!!
Het is 's morgens nog hartstikke koud,  dus deze eitjes zijn blij met hun mutsjes😉
Lila kwam ook even kijken......
"Hé,  leuk,  zijn dat nieuwe vriendjes?"
"Nee,  Lila, Geen vriendjes,  wel ongekookte eitjes,  dus wegwezen jij"😂

Fijne Paasdagen,  blijf thuis en geniet van al het moois om je heen!!

24 opmerkingen:

  1. Daphne wat heb je dit superleuk gemaakt.
    Voor ik de tekst begon te lezen dacht ik dat het kindermutsjes waren, maar ze zijn wat kleiner en te gebruiken om eitjes warm te houden.
    Mooi gemaakt.
    Fijn paasweekend !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat zijn die echt superleuk!!! En zo gezellig.
    Ja dat stilzitten is zo moeilijk in de tuin, heb net blogberichten gemaakt onder de overkapping, is zei het lijkt hier wel een kantoor, wij met zn drietjes achter de laptop.
    Helaas kan ik niet haken.
    Fijne dagen..geniet hier van de vogeltjes en af een de kikker die een geluid maakt in onze vijvertje.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Daphne,
    dankjewel voor je reactie op mijn blog ! Ik ben meteen even komen kijken bij je en ben je nieuwe volger geworden !
    Wat zijn die eiermutsjes superlief zeg ! Zo grappig !
    Heel tof gedaan !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaha zo leuk, vooral de foto`s, kei leuke mutsjes voor de eikes. Geniet van je paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatjes. Patroon ga ik opslaan, kan ik ze voor volgend jaar haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, we wat leuk deze eiermutjes! Te geinig! En je hebt helemaal gelijk, als je ze morgenochtend verstopt is het nog veel te koud zonder muts. Daar zijn je ouders en schoonouders vast heel blij mee, een beetje gekkigheid is nooit verkeerd! Fijne Paasdagen! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha...wat heb je dat geweldig leuk gedaan, Daphne. Dat zal er gezellig uit zien op de paastafel.
    Fijne dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh wat zijn de mutsjes leuk Daphne! Hahaha, geweldig die gezichtjes op de eieren. Jij hebt een verstandige man Daphne, genieten is eigenlijk het belangrijkste, vaak leven mensen te snel waardoor ze niet genieten van het moment, begrijp je wat ik bedoel? Lekker doorgaan met genieten in de tuin of waar dan ook ;-). Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk! Heel tof, vooral de turquoise en roze met Lila erbij.
    Inderdaad de snijmal kwam van jou, ik wou het nog vermelden, maar uiteindelijk vergeten. Was een heel tof kadootje! Het slechte nieuws blijft wel hangen, ik wil een kaartje maken voor haar, maar ik vind er even geen inspiratie voor.
    Geniet van je tuin! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oja, ik zag dat Margo je nu ook volgt. Leuk! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig leuk!! Vooral die 2 met de oogjes op de eitjes. Lukt me helaas niet er vanavond nog 4 te haken. Nou ja....dan maar vast voor volgend jaar.
    Tja, niks doen in de tuin lukt mij alleen met een boek.
    Vandaag de hele middag met de hoge druk spuit in de weer geweest. Oudste zoon was begonnen met 1 terras, ik heb vandaag het grote terras gedaan en het pad naar de schuur. We kunnen nu weer zien dat de stenen op het terras geel zijn en niet donkergrijs..... Was dus wel even nodig.
    Nu dus uitgeteld op de bank een blogrondje doen.
    Fijne Paasdagen!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk! Dat zal wel zweten worden voor ze als ze net gekookt zijn en hun mutsen op moeten, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een genot hè, een grote tuin. De behoefte om er op uit te gaan is dan veel minder. En je man heeft gelijk hoor, lekker zitten genieten is ook iets “doen”.
    De eiermutsjes zijn te grappig. Alleen zou ik wel hele kleine moeten maken, we hebben krielkippen, dus ook kleine eitjes 😀😀. Fijne paasdagen en geniet van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave mutsjes!! Heerlijk om iets te doen in de tuin, wat niet op werken lijkt.... hihihi... je man heeft helemaal gelijk. En morgen weer zo'n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, te grappig die eiermutsjes. Lief om je ouders en schoonouders daar mee te verrassen.
    Heerlijk om in te tuin te kunnen zitten, het lijkt me vreselijk om nu in deze tijd ergens op een appartement te zitten met een piepklein balkonnetje. En ik woon rustig dus kan elke dag lekker een rondje lopen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi Daphne
    Heerlijk buitenzitten, wij hebben geen grote tuin, zoiets als een postzegel, zowel voor als achter, maar zodra de zon schijnt zit ik buiten op mijn bankje uit de wind, in de middag verhuis ik naar mijn stoeltje aan de voorkant, vaak met haakwerk of een boek...
    Jouw man heeft gelijk, genieten moeten we gewoon doen!
    Wat heb je leuke eiermutsjjes gehaakt, leuke kleurtjes!
    Oja, jij vroeg hoe het met mijn gezondheid is, nou na 10 dagen temperaturen is er niks uitgekomen, een aantal bewoners hebben het virus, maaar ik heb aangegeven dat ik niet ga verzorgen, gezien mijn gezondheidsgeschiedenis, gelukkig wordt dat gerespecteerd en ik doe dan extra helpen in andere teamsen dat gaat goed....
    Liefs en bovenal geniet van elkaar
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk die eiermutsjes, staat echt grappig! En ja, een eigen tuin is goud in deze tijd, wij genieten ook volop! (en doen ook niet zo heel veel, haha)
    grtz Colien
    ps mijn linkje naar GerJanne doet het nu wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo grappig die eiermutsjes!
    zalig als je in deze thuisblijftijden een tuin hebt he, wij aten vanmorgen buiten al ontbijt, lijkt dan toch een beetje vakantie...
    mijn popupkaartje kan plat in een enveloppe (bovenste foto is hoe je het kan versturen) en zodra je de touwtjes losmaakt en de flapjes opendoet popt die dinges omhoog... dankzij een elastiekje binnenin...
    zalig paasfeest, bij jullie vast met lekker paasgebak...
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke eiermutsjes. En vooral die foto met de hond is geweldig. Heel vrolijk pasen.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superlief die kleine mutsjes voor de eieren Daphne. Misschien wil Lila ook wel zo'n mutsje hihi. Dat gezegde van je man ga ik onthouden, dat is een goeie.
    Fijne Paasdagen.
    lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een verstandige opmerking van je man!
    Ik ben ook niet zo goed in niks doen, terwijl genieten echt wel hoort bij "iets doen", het is zo belangrijk. Maar met een haaknaald in de tuin is ook genieten. Dus twee vliegen in één klap ;-)
    Je eiermutsjes zijn heel leuk geworden. Lief dat je wat voor je (schoon)ouders maakte. Zo wordt Pasen net iets gezelliger.
    Fijne dagen! Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hé, wat zijn dit leuke mutsjes, knap gedaan en heel misschien zie je wel een vogeltje voorbij vliegen met zo'n mutsje op als je geniet in je tuin.
    Vrolijke Paasgroetjes van Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Daphne, ik zag dat je mijn blog was gaan volgen en toen was ik natuurlijk meteen heel nieuwsgierig naar dat van jou! Ik moest zo lachen om deze grappige eiermutsjes!! Geniaal vind ik ze! Dat niet kunnen nietsdoen herken ik wel, haken kan ik helaas niet maar aan de tuintafel kleuren vind ik heerlijk om te doen (en tja, leuker dan onkruid wieden!!)

    BeantwoordenVerwijderen