maandag 27 april 2020

Fijne Woningsdag.

Toen ik de uitdrukking: Koningsdag wordt Woningsdag! voor het eerst hoorde op de radio moest ik erg lachen.
Tenslotte zitten we (nog steeds) in de intelligente lockdown en moeten we vooral thuis blijven. Woordspelingen,  ik hou ervan.
Ik wilde hier graag iets mee doen en dus maakte ik deze kaarten:
Voor mijn ouders.
Met een appartementencomplex.
En voor de ouders van de vriendin van onze middelste zoon.
Met een huis.
Mijn ouders wonen sinds Januari in een senioren appartement.
Heel fijn,  alles gelijk vloers en niet te groot.
Ze kunnen zowel voor als achter op hun balkon zitten en ze genieten elke dag weer van hun fijne huisje.
Op deze kaart maakte ik dus een appartement met boven op het dak een vlag.
Dezelfde kaart maar nu met een huis
Beide huisjes sneed ik met een Tim Holts snijmal.
De snijmal is een rijtje,  maar ik knipte deze 2 huisjes los en verwerkte ze op een kaart.
Klein gras randje voor de huisjes,  staat net wat gezelliger.
Ook de vlaggen zijn zelf gemaakt.
Eerst op papier de rode en blauwe verf gezet,  daarna uitgeknipt.
De vlaggenmast is eigenlijk de steel van een roos snijmal,  maar doordat ik alleen de steel gebruikt heb kan het goed als vlaggenmast doorgaan😁.
De bloemen gemaakt met een ponsje.
Een klein oranje pearl drops erin.
De tekst zelf geschreven, met een blauwe glitter pen.
Alle disign papiertjes komen uit voorraad.
Het rood is een stukje behang papier wat ik lang geleden eens opgehaald heb bij een behang winkel. Ik mocht een compleet boek meenemen en omdat ik toen nog niet veel dp had was ik daar heel blij mee.
Het oranje (basis kaart en dat waarop ik het dp gemat heb) kreeg ik van mijn zus.
Een onmogelijke kleur, dat oranje, maar in deze tijd (voorjaar) kan ik het altijd goed gebruiken😁

Beide ouders hebben wat lekkers voor bij de koffie èn deze kaart vandaag gekregen.
Ze waren er blij mee!!
Fijne Wonings........euh, Koningsdag.
Blijf thuis en blijf gezond.

De kaart voor mijn ouders link ik bij"
Sketch Saturday , #607, sketch.
K&K, Old Stuff (huisjes snijmal,  oranje en rood papier, pons, pearl drops,  pen voor tekst)
De Egel, #98, Hollandse Kaart,  2de inzending.





25 opmerkingen:

  1. Wat een leuke koninklijke kaarten heb je zo gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi deze 'hollandse' kaartjes op koningsdag Daphne...
    Daar zullen ze vast heel blij mee zijn...leuke accentjes er allemaal op...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, en ik dacht gisteren toen ik Woningsdag las bij een blogger dat het een typefoutje was. Dus niet! Ik had deze term nog niet gehoord.
    Leuke kaartjes Daphne. Ik gebruik wel eens oranje kaartjes, dat zal je morgen wel zien bij mij 😉
    Groetjes
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super Daphne, hoe leuk je deze kaartjes gemaakt zijn!
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend lief van je Daphne!

    Prachtige kaart en wat lekkers bij de koffie wie wil dat nu niet. 😉😉

    Geniet van de zon en de bijzondere koningsdag.

    Leave groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne
    Wat attent toch weer deze mooie kaartjes! En ook nog wat lekkers erbij, erg lief!
    Mooie koningsdagkaarten!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is grappig, ik kan mijn kaartje ook mee laten doen met de old stuff challenge. Maar over jouw kaartjes: leuk bedacht en heel toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is vast een heel leuke verrassing geweest, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele toepasselijke kaartjes voor een dag als vandaag! Leuk zijn ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige kaarten Daphne, super leuk en origineel bedacht! Daar zou ik niet opkomen hoor. Je kaart van gisteren is ook erg leuk.
    Vroeger had ik een oranje slaapkamer, oranje vind ik nu ook nog mooi, maar ik werk zelden met oranje papier of zo, gek is dat eigenlijk, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk bedacht om een woningsdagkaart te maken! Leuk voor je ouders met een Hollands tintje! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee deze woningsdagkaarten voor o.a. Jouw ouders. En dan ook nog wat lekkers erbij. Leuke verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe kom je op het idee om “Woningsdag” kaarten te maken. Echt heel origineel. En ook weer zo mooi op de persoon gericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaarten om zo mensen een fijne (K)Woningsdag te wensen. Je moet maar op het idee komen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat heb je dat weer leuk bedacht! EN natuurlijk wordt dat goed ontvangen, zeker met wat lekkers! De vlaggenmast heb je goed opgelost! Ik moest ook lachen om de woordspeling...
    Dank je wel voor het meedoen bij de Egel en K&K.
    En voor je mail! Gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat weer allemaal leuk bedacht. Weer boordevol persoonlijke details.
    Leuk hoe een kleur die je weinig gebruikt nu ineens perfect kan zijn.
    Heb je een fijne Konings - wonings - dag gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuk bedacht om je kaartjes zo te maken.
    Heel mooi gedaan ook.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi in de echte Nederlandse kleuren Daphne, liefs 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk heb je deze kaarten gemaakt Daphne. helemaal toegespitst op het tijdsbeeld anno nu. Top.
    Dank je wel voor je tweede bijdrage aan de challenge bij De Egel.
    lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo jij hebt meteen van woningsdag kaartjes gemaakt Daphne, wat leuk dat je deze voor verschillende mensen gemaakt hebt, een erg leuk idee om woningsdag zo te verwerken op je kaart. Leuke oude spulletjes heb je gebruikt. Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twee mooie Woningsdagkaartjes, lekker vrolijk! En leuk dat je meedoet met onze challenge bij Knutsels & Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige kaartjes Daphne. Ik ben blij om te lezen dat je ouders fijn wonen nu. Is toch altijd even spannend.
    dank je wel voor je lange gezellige brief. Binnenkort zal ik je uitgebreid terugmailen. Nu eerst even bedanken dat je weer gezellig met ons meedoet bij K&K.
    Liefs Monique en tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, je weet het ook altijd weer te bedenken om 2 originele kaarten te maken. Super gaaf gedaan. En ze stralen ene vrolijkheid uit. Dank je wel dat je met deze Hollandse uitdaging van de Egel meedoet. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen