dinsdag 21 april 2020

Hobby's combineren.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht.
Jullie hadden gelijk,  ik schreef dat ik buiten ging zitten,  met mijn haak koffertje naast mij een dan lekker niks doen,  alleen genieten......tja,  dan kan ik het haak koffertje natuulijk ook wel binnen laten liggen,  whahahaaa.
Maar, het is gelukt hoor, ik zat buiten èn ik heb gehaakt.
Ik kan zo slecht "niks" doen😉.

Ik heb van die kleine bolletjes garen van Action en zocht, (tijdens het Paas weekend al)  naar iets kleins om te haken.
Dat vond ik Hier.
Binnen korte tijd had ik zomaar 9 bloemetjes af😍.
Toen bedacht ik dat het misschien leuk was om mijn 2 hobby's (kaarten maken en haken) te combineren.....
Ik zag verschillende leuke challenges een ik had meteen een bestemming voor mijn oranje bloemetjes.
De tekst past hier mooi bij.
Hierbij horen natuurlijk ook muziek noten en dus maakte ik die met een embossing folder op het blauwe gedeelte.
De vlaggetjes bovenaan heb ik voorzien van kleine oranje lettertjes,  "Hoera",  want de kaart is voor een jarige.
Daarom....
De kaart binnenin ook versierd😁.
De vogel heeft een kroontje op,  tenslotte is het de maand van Koningsdag.

De andere bloemetjes die ik haakte, tijdens Pasen en afgelopen zondag,  heb ik ook al verwerkt tot een kaart,  dat laat ik later zien.

Fijne dag
Vanavond weer een persconferentie,  ik vind dat toch altijd maar reuze spannend......
Maar nu eerst een dagje werken.

Challenges:
DCL, #329, Rood- Wit- Blauw- Oranje.
De,Egel, #98, Hollandse Kaart.
CSG, #47, Bloemen.

25 opmerkingen:

  1. Die heb je leuk gemaakt! En leuk verzonnen, zo had ik ooit eens vlindertjes gehaakt (weet nu niet meer hoe dat moet) en die ook op een kaart gebruikt.
    Ja spannend vanavond, werk ze.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Daphne, dat heb je kei leuk verwerkt op je kaart!
    Werk ze, ben echt benieuwd naar vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOhh Daphne wat een prachtige bloemetjes heb je gehaakt...en daar heb je een SCHITTEREND 'hollands' kaartje mee gemaakt...zo mooi in deze 3 kleur en de oranje bloemetjes zijn er zo mooi op....Heel knap gedaan!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch veel fantasie! Ontzettend leuk hoe je dit weer hebt bedacht..
    En ach, soms is even niks-doen toch goed hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee. Waar vind je al die challenges? komen die voorbij op andere blogs? (ik volg nog niet zoveel kaartenmaak blogs) Je kaarten zijn echt een feestje :-).
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne
    Wat leuk die kleine bloemetjes die je hebt gehaakt
    Prachtig verwerkt tot een mooi Hollands kaartje, zelfs de vogeltjes ontbreken niet...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, als je niks te doen hebt weet je ook niet wanneer je klaar bent . . .
    Je kaart is helemaal top! Kan zo naar de koning

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi kaartje en een mooie spreuk. Haken en naar de vogeltjes luisteren in de tuin, ja dat is genieten!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, de combi van haken en kaarten maken. Zo kun je van kleine haakwerkjes toch een leuk geheel maken.
    Spannend weer wat er vanavond gezegd gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee gehaakte bloemetjes
    Daar wordt je altijd vrolijk van ...
    Lieve & Creatieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk die bloemetjes. En zo leuk hoe je ze op de kaarten hebt verwerkt. Ik las je vorige berichtje ook. Hier kunnen we niet buiten zitten. Ik heb de ramen potdicht. Voor en achter het huis jaagt het zand over het land heen. Het enige wat we doen buiten is zandhappen. We wonen hier nu 25 jaar en hebben dit nog nooit zo erg meegemaakt. Het is te droog. Ik liep gisteravond nog even met Ushi over het land en zag de aardappelen al bloot liggen. De bieten hoeven ze nog niet zaaien, dat waait gelijk weg. Het enige waar ik wel van kan genieten zijn de tulpen voor het huis. Ik laat zondag wat foto's zien op mijn blog. En inderdaad vanavond de persconferentie. Dat belooft niet veel goeds van wat ik al heb gelezen. Ik vind het wel zwaar. Nu Geert er niet is en Laura (nog wel) werkt, zit ik hele dagen alleen thuis. We hebben wel een leuke hobby maar ik mis mijn workshops, mijn vriendinnen en familie. Gelukkig komt Geert donderdag weer thuis en heb ik weer aanspraak. Ushi zegt ook niet zoveel....hahaha. Liefs en dikke knuf, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. superleuk kaartje en ik zag de challenges ook. Slim dat je ze gecombineerd hebt. Ik wil er ook graag aan meedoen. Met die challenge van dat fruit wilde ik ook meedoen maar ik kwam er gisteren achter dat ik net te laat was. Nu dus zorgen dat ik voor de andere challenges wel op tijd ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk is dit kaartje met jouw gehaakte bloempjes! Leuke tekst en ja.... die buitengeluiden daar zijn we nu helemaal blij mee! Leuke binnenkant ook! Dank je wel voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk Daphne! Weet je dat ik dat ook eens gedaan heb? Heel lang geleden toen je me nog niet volgde...ook gehaakte bloemetjes op een kaart...Ik zal hem eens opzoeken..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuke hollandse kleurenkaart heb je gemaakt Daphne.
    Bedankt voor je deelname aan DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, Oh wat vind ik dit weer een beauty, zo leuk weer Daph.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk gecombineerd het haken en kaart-maken, mooie resultaat!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke en originele kaart zeg. Heel mooi hoe je het verwerkt hebt op de kaart. En ja ik kan ook zo slecht stilzitten.... Mag graag wat te doen hebben. Leuk en bedankt voor het meedoen met dit Hollandse thema. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk ge(h)maakt Daphne.
    't Is weer eens wat anders en 't ziet er knap uit.

    Bedankt voor je mooie kaart die je gemaakt hebt voor mijn verjaardag. Ik kreeg hem net in mijn brievenbus.

    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig wat een leuke kaart Daphne. Gaaf zoals je beide hobbies combineerde.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt-De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke manier om twee hobbies te combineren, je kaartje is daardoor extra origineel! Bedankt voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lekker hoor om bezig te zijn, zelf kan ik ook moeilijk stil zitten, ja lezen dan. Leuk zijn je gehaakte bloemetjes, nog leuker hoe je ze op de kaart hebt verwerkt. Hihi, de vogel met kroon, zo grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke kaart! Mooi gedaan met de bloemen erop. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen