donderdag 18 juni 2020

Kerstkaart.

Gisteren was ik lekker bezig met kaartjes maken met mijn zelf gekleurde achtergrondjes, gemaakt met de Ikea verf.
Tot mijn schrik kwam ik erachter dat het al woensdag was een ik ook nog een kerstkaart wilde maken voor vandaag.
Dus gauw een leuke sketch op gezocht en deze kaart gemaakt:
Het is een klein kaartje. 
Ongeveer 10 bij 12 cm.
 De achtergrond maakte ik dus zelf, door met mijn verf een wit papier te sponsen met roze, goud en paars. 
Toen dat droog was maakte ik met een stencil en paars een motief op de achtergrond. 
Goud kleurige touwtjes op de kaart.
De tekst gestempeld met Versamark en goud embossing poeder.
3 Kerstbomen geponst en die in een groepje op mijn kaart geplakt.
Alles gemat op paars,  daarna op lila en dat op een zwarte basis kaart.

Ik had nog een stukje achtergrond over en maakte ook nog deze scrapling.
Altijd leuk om straks, met Kerst, aan een kadootje te hangen.
Zelfde sketch, toch een hele andere kaart èn en hele andere maat kaart😉
De tekst sneed ik met mijn BigShot.

Ik wil jullie niet jaloers maken, maar ik heb alweer lekker weekend. 😊
Ik ga zo eerst doen wat gedaan moet worden, daarna ga ik genieten van 4 hele lange dagen vrij😍.
Challenges:
TMS #559, Sketch.
CCT, #June, Color.
52WTC, Wekelijkse kaart.
CHNC, #494, Kerstkaart, niet traditionele kleuren.

34 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten Daphné, we gebruikten dezelfde kleurencombi, van jou schitterend en vrolijk, bij mij mat en ingetogen.
    Verf van Ikea? Heb je zo te zien een superaankoop gedaan.
    Geniet van je vrije weekend. Wij gaan morgenavond naar Holland, het mag weer, joepie!
    Groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie kerstkaarten heb je gemaakt, Daphne. Leuk die achtergrondjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee hele leuke kaartjes Daphne....mooie achtergrondjes heb je gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow super leuke kaarten in deze kleuren met de verf van Ikea.
    geniet van je vrije dagen 😎 het weer word goed.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave kaartjes, super die achtergrond!!
    het is je ondanks het mooie weer toch nog goed gelukt..
    Lekker, geniet van je vrije dagen , voor ons begint morgen ook al het weekend deze week , heerlijk heb de groentensoep al gemaakt, makkelijk voor in het weekend, kan alvast maar klaar zijn.
    Gezellig dat je er deze week weer bij bent.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt 'vrolijk' kerstfeest. Leuke kaarten in deze kleuren!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie kaartjes zo kom je helemaal in de kerstsfeer
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, heel mooi alle kleuren! Geniet van je weekeind, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaarten. De verf van Ikea krijgt geen kans om uit te drogen bij jou, lol.
    Fijn lang weekend! Zal ik jou nu eens jaloers maken? Ik heb vanaf maandag 2 weken vakantie 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 2 hele leuke kerstkaartjes Daphne..zo mooi die achtergrond gemaakt en zeker die gouden details geven er een mooie sprankeling aan...
    bedankt ook voor de leuke reacties die je telkens achterlaat op mijn blog...dat waardeer ik heel erg
    en geniet van je vrije dagen...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie CAS kaarten Daphne , genietse van je weekend
    Zal ik jouw ok jaloers maken , heb altijd vakantie ;)
    Liefs van Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi deze kerstkaartjes, Daphne!
    Ben helemaal verliefd op die prachtige kleurrijke achtergrondjes, zo mooi!
    O, heerljjk lekker vrij weekend, geniet ervan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kerstkaart. Ziet er super gezellig uit. Ik denk dat ik ook maar eens zou moeten starten haha. Echt prachtig hoor.
    Fijn weekend. Ik moet vandaag nog werken en dan heb ik 4 dagen vrij. hihi.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart, Daphne, mooie kleurtjes, leuke sketch. Heel gaaf die achtergrond zo.
    En dat niet jaloers maken is niet helemaal gelukt, ook al mag ik niet klagen, ik ben morgen al lekker vrij.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hè om zo zelf ook achtergronden te maken. Je hebt leuke kleuren gebruikt Daphne en de combinatie met de gouden accentjes maakt het heel warm en feestelijk vind ik.
    Twee mooie creaties en leuk dat je weer meedoet bij 52 weeks to Christmas. Lekker zo'n lang weekend, geniet ervan.
    Lieve groetjes Miranda dt-52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleurtjes! Ik hou daar van! Super gedaan zo zelf een achtergrond maken! Je weet nooit wat het wordt! Maar deze zijn goed gelukt! Mooie kaartjes en leuk dat ze weer meedoen met 52WTC. groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een prachtige kaart en scrapling, die achtergrond is supermooi, zo mooie kleuren ! Leuk met de versieringen erop, meer heeft dat niet nodig ! Geniet van je lange weekend, het is je van harte gegund ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjonge jonge wat een creativiteit zeg. Prachtig die kleuren. Ook zo leuk dat je nog een scrapling hebt gemaakt. Ook je vorige kaart met die vlinder is heel mooi geworden. Geniet van je vrije dagen.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Absolutely stunning! Thank you for joining us at Christmas Card Throwdown!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg leuk deze kerstkaartjes met de eigengemaakt achtergronden.
    Groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful bold colors very nice interpretation of the sketch!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterende kerstkaarten Daphne.
    Je zelfgemaakte achtergronden zien er geweldig uit.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je zou niet zeggen dat je éven snel deze kaart moest maken, want alles ziet er zo overdacht uit. Prachtige achtergrond ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuke kerstkaarten!
    Das lekker genieten, ik nog een dagje werken en dan 2 weken vakantie.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een super leuke achtergrondjes heb je gemaakt. De kaarten zijn ook top trouwens.,
    Geniet van je lange weekend! Ik moet morgen nog 1 lange dag. Ik wil de rapporten no klaar hebben voor ik naar huis ga morgen.
    Maar als ik dan net zo blij verrast wordt met leuke post als vandaag kan mijn weekend niet meer stuk. Bedankt voor je lieve kaart! Wat een leuke verrassing.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo jij bent ook lekker bezig geweest met verf, erg leuke kaartjes heb je gemaakt, lekker vrolijk. Ik ga ook nog kerstkaartjes maken met de gelli-plate wordt vervolgd...jouw boompjes en de goud accenten passen perfect bij je achtergrond. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldige achtergrond! Mooi geheel !
    Groeten Ineke
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heerlijk! 4 dagen weekend. Ik mag niet klagen hoor, ben ook vrij en ga mandag de nachtdienst weer in, dus iets korter dan jij..
    Je bent goed bezig geweest. Ik vind je achtergronden prachtig. Warme kleuren en niet traditioneel. Heel leuk voor kerstkaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik word steeds nieuwsgieriger naar de verf, maar tot nu toe nog geen bezoekje aan de Ikea gebracht. Als ik er kom, ga ik op zoek. Want je achtergrondje is weer erg mooi. Door het groepje kerstbomen een overduidelijke kerstkaart. Leuk!
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige achtergrond voor deze originele kerstkaart. Ook je scrapling vind ik erg geslaagd.
    Dank je wel voor het 2x gebruiken van de schets van Tuesday Morning Sketches.
    xxx Margreet DT

    BeantwoordenVerwijderen
  31. What an interesting mix of colors - it's so cool! Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. A wonderful card. You used the colors wonderfully.
    Thank you for joining us at 52CCT Goga

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wonderful Christmas and New Year's cards!!
    Thanks for playing along with us at Tuesday Morning Sketches!
    Debbie ~ TMS DT
    Debbie's Dash of This and That

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Both of your cards are gorgeous. Love the elegant gold with the wonderful backgrounds. Thanks for joining Tuesday Morning Sketches Challenge, Lisa Lynn DT.

    BeantwoordenVerwijderen