vrijdag 12 juni 2020

Nog een giraf

Giraffen, ik ben er dol op.
Ik vind het zulke mooie, sierlijke dieren, met een lieve kop en trouwe oogjes.
Afgelopen weekend maakte ik ook deze kaart, nóg 1 met een giraf:
Deze kaart had nogal wat voeten in aarde.....
Ik verlengde de stempel, maar dit was lastiger dan ik dacht. 😉
Ik moest echt mijn hoofd erbij houden en het middenstuk heb ik uiteindelijk 3x over gedaan, maar het is gelukt😊
Daarna sneed ik 3 cirkels uit het disign papier en daarachter plakte ik de giraf.
Een rood sierrandje plakte ik langs de cirkels.
Het achtergrond papier komt uit voorraad, dat vind ik mooi passen, het lijkt op de woestijn.
Een tekst en 3 bling bling steentjes maken de voorkant af.
De cirkels die uit de voorkant komen plakte ik binnenin de kaart.
Samen met de tekst is de kaart klaar om verstuurd te worden.

Voor iedereen en fijn weekend.
Het wordt warm vandaag, ineens héél warm, dan hou ik mijn hart vast, want vaak gaat dat samen met heftig onweer en wind.
Gelukkig ben ik vrij vandaag, dan blijf ik lekker in mijn veilige huis.
Wees lief voor elkaar en blijf gezond.
Challenges:
2 Sisters, #40, minimaal 2 cirkels.
DCL, #331, Hapje uit je kaart.
TSOT, #460, Sketch.
K&K, # Juni,  Giraffen op je kaart.
Unicorn Challenge, #55, Mannelijk, 2de inzending.

Mijn kaart lijkt best veel op de kaart van Hermien uit het dt van K&K.
Ik zag de sketch en bedacht dat ik zoiets wilde maken als wat ik gemaakt heb.
Waarschijnlijk ben ik,  onbewust, ook geïnspireerd door Hermien,  daarom link ik haar blog toch nog even.
Het ging niet bewust, maar waarschijnlijk is het kaart ergens in mijn achterhoofd blijven zitten, hihi, herkenbaar??

25 opmerkingen:

  1. Hoe leuk is deze! Echt tof en zo lijkt de nek extra lang . Heel goed bedacht!
    Je bent nog 1 challenge vergeten te melden, K en K, want daar zijn het giraffen als opdracht! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke kaart heb je gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeel erg leuk deze kaart Daphne..zo mooi die giraf die door het bovenste raampje staat te kijken...wat super mooi gemaakt....TOP...
    Ik zou deze inderdaad ook bij Knutsel en Kadootjes aanmelden...gaat vast een toppertje worden...
    groetjes en veel plezier op je vrije dag...
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, hoe kom je erop om een stempel te verlengen... maar het is wel prachtig! Wat een leuke kaart, ook de binnenkant is verrassend.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kaartje Daphne! Erg leuk gedaan met de hals door de cirkels! Ik vind ze ook prachtig, ze zien er idd erg lief uit met hun grote ogen. Al heb ik er twee een tijd geleden in een dierentuin zien vechten/hardhandig spelen, dat maakte zeker indruk, net geiten die met hun koppen tegen elkaar aan slaan. Haha, toch niet zo aaibaar als ze er uit zien! Fijn weekeind alvast, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is echt super gedaan zeg!!
    Ja ik merk het aan onze hond..gisteren al angstig, die voelt het vaak al aankomen, bibbert hij constant en als het gaat regenen gaat hij hijgen, zo sneu, we krijgen hem dan ook niet getroost.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaart! Goed idee om die uitgestanste rondjes binnenin te plakken, staat leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Giraffen zijn ook erg leuke dieren, heel apart met die lange nekken en prachtige ogen! Jouw giraf heeft een nog langere nek :) Superleuke kaart Daphne en dank je wel voor je deelname aan onze DCL challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo met die cirkels!
    Fijne dag! Hopelijk blijft het weer kalm.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is top je kaart en goed gelukt Daphne. Ben ook thuis vanmiddag tis erg warm buiten gelijk bam.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat vind ik deze leuk!!!! Ik had de kaart van Hermien ook gezien maar de link naar jouw kaart nog niet gelegd. Slimme combinatie met de DCL challenge en helemaal leuk dat je ook de binnenkant versiert hebt, daarmee scoor je bij mij altijd extra punten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh my gosh - so CUTE, Daphne! Love the stretch you've put on that happy giraffe - perfect for our sketch! Love your bright colors as well! Thanks so much for playing at TSOT!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind hem gaaf! Zo leuk verzonnen.
    Dank je wel dat je meedoet met onze challenge deze maand!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel leuk Daphne, dit giraffekaartje!
    Ach helemal niet erg toch dat we ideetjes opdoen van elkaar!
    We zijn allemaal lekker bezig immers!
    Hier heeft het vanmiddag even flink mals geregend, terwijl het eigenlijk bloedheet was...
    liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Great card, Daphne! I like how you divided up the giraffe - it was worth all the extra patience it took! I also like how you placed the giraffe BEHIND the pattern paper, rather than die cut circles out of the giraffe stamped image. VERY clever! Thank you for sharing your creativity with us at Try Stampin' on Tuesday!!! -Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuke kaart Daphne!
    Wat een idee om je giraffe zo te verwerken.
    Een heel vrolijk geheel.
    Hier is het op het moment drukkend zal wel een onweersbui aankomen.
    Fijn weekend verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige giraffen-kaart Daphne. Leuk gedaan hoor met die lange nek!
    Bedankt voor het meedoen met DCL.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hij is wel erggg leuk geworden hoor !!!
    heb ook wel eens zoiets gedaan !
    ach niks is meer nieuw hoor alles is al een keer gedaan..
    en hermien zal het ook wel ergens ooit gezien hebben !
    ik heb ook wel eens een filmstrook gestempeld en een piepklein vogelstempeltje steeds een stukje verder gestempeld alsof het een echte film was..dat was ook zo.n leuk resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ham dat heb je leuk gedaan! Zo grappig, die lange nek!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze is erg leuk!
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog, dankjewel.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk kaartje, grappig hoe je lengte extra benadrukt hebt!
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk kaartje, daar word je vrolijk van! Leuk gedaan met de giraf. Dankjewel voor het meedoen bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg leuk gedaan hoor. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen