vrijdag 19 juni 2020

Red Wine

Onze buurman was jarig.
Natuurlijk stopte ik voor hem een kaartje in de brievenbus:
Mannenkaarten, soms best lastig, maar met een mooie sketch en de juiste disign papiertjes kom je een heel eind!😉
De fles wijn hoort bij onze buurman, hij drinkt altijd rood, als hij wijn drinkt.
Het glas is nog leeg, de fles nog vol.
Vandaar ook de kleur en bovenaan een klein stukje groen. Rode wijn zit tenslotte (bijna) altijd in een groene fles.
Het glas heb ik een laagje Glossy gegeven, nu is het een mooi schoon glimmend glas.
Lekker ouderwets, met het groene voetje. Zulke wijn glazen hadden wij vroeger ook in ons café. 😍
Het was zo'n leuke ouderwetse bruine kroeg, waar dit soort wijn glazen natuurlijk bijhorende.
8 Jaar lang hebben mijn man en ik dat café gehad. Dat was een mooie tijd, waar we met veel plezier op terug kijken!
Oh jee, ik dwaal af......😉
De sketch was nog niet zo eenvoudig........ Ik heb erg zitten stoeien met de langwerpige achtergrondjes. Het lijkt per gedeelte 1 stuk, maar toen kreeg ik het niet goed volgens sketch.
Dus los geknipt en nu klopt het beter. Maar of het perfect is.....??
Buurman was er erg blij mee en ach, daar gaat het om, toch?!

Challenge:
CSC, #Juni, Sketch.
C4C, #539, Drankje op je kaart.
2 Sisters #40, Minimaal 2 Cirkels,  3de inzending.

19 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart heb je ervan weten te maken, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart weer. Echt super geworden.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vrolijke kaart Daphne erg leuk met al die stippen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kaartje! Fijn dat de buurman hem kon waarderen! Soms is een sketch een prachtig uitgangspunt, en soms drama, haha, maar ik vind hem zeker goed gelukt! Fijn weekeind alvast, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje! En idd dat je er iemand blij mee maakt is het belangrijkste.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goed glas wijn is altijd een feestje! Net als deze prachtige kaart van jou. Kan me helemaal voorstellen dat de buurman er blij mee was. Leuk om te horen dat jullie vroeger een café hadden. Lijkt me hard werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een mooie kaart gemaakt met de schets. Ik vond hem zelf ook lastig.
    Je hebt ook goed nagedacht over de fles wijn. Nu nog hopen dat de buurman er blij mee was.
    Dank voor het meedoen met Cheerful Sketches.
    xxx Margreet DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke kaart voor de buurman, Daphne!
    als je een cafe hebt gehad weet je ook wel wat meer over wijnen enzo denk ik...
    ik houd ook wel van een glas rode wijn een Merlot...
    Alhoewel een speciaal biertje ook goed smaakt hihihi...
    liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi kaartje voor je buurman Daphne, en de bekende glazen met het groene voetje hadden we vroeger thuis. Namens Bas nog bedankt voor het mooie kaartje.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het hele proces is alsof ik het lees van mezelf. Ik moest ook even heel goed kijken hoe de sketch nu precies in elkaar zat. Maar jij bent er niet ingetrapt!
    Het is een heel leuk kaartje en ik herinner me die glazen met groene voet ook! Heel soms kom je ze nog wel eens in Duitsland tegen. Ik snap dat je buurman er blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een zomerse kaart. Perfect bij een verjaardag in deze tijd van het jaar. Leuk hoe jij de kaart tot aan de wijnkleur toe persoonlijk maakt.
    De wijnglazen ken ik van lang geleden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaa, ik ken die glazen ook! Het zijn echt van die typische :o) Hele mooie, vrolijke kaart is het geworden! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele leuke kaart Daph. En ja, dat café, zo'n spijt dat ik nooit dat boek heb geschreven, zou nu wel leuk geweest zijn.
    Als je alles weet ( en je denkt niet na...😀) Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt een hele leuke kaart gemaakt met de sketch Daphne. Ik vond het ook een lastige, de lijnen lopen inderdaad niet door. Vrolijke kleuren en helemaal gericht op de ontvanger die er gelukkig blij mee was ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi kaartje
    Dank je wel voor je deelname
    groetjes jolanda bongers
    dt cheerful sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke kaart.
    Leuk dat je weer meedoet met onze challenge, dankjewel.
    Groetjes Nicolette DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook je 3e kaartje voor onze challenge is erg leuk, dank je wel!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen