dinsdag 26 januari 2021

50 Jarige vriend

Begin Februari wordt en vriend van ons 50. Ook hij zal zijn verjaardag niet vieren, maar om deze dag nou voorbij te laten gaan zonder zelfs ook maar een kaart,  nee dat kan natuurlijk niet.  Dus maakte ik deze kaarten (1 voor hem en 1 voor de voorraad):

Helaas zijn de foto's wat "somber", ik fotografeer mijn kaarten altijd buiten, maar ik krijg ze helaas niet zo mooi op de foto. Misschien toch eens aan een daglicht studio gaan denken. Hoe dan ook,  jullie moeten mij maar geloven, in het echt zijn deze kaarten helderder, de kleur blauw is sprekender, dan op de foto. 

Ik maakte de kaarten aan de hand van de challenge van Dutch Card Lovers. 
Eerst plakte ik allemaal strookjes disigner papier op een stukje papier, zo maakte ik de achtergrond. 
De 50 sneed ik uit een legde dat terug met wit. 
Deze achtergrond matte ik op blauw spiegel karton en dat ging op een witte basis kaart. 
Congrats! gestempeld met Versamark een blauw embossing poeder. 
De uitgesneden 50 plakte ik verhoogd op een witte achtergrond. Deze achtergrond heb ik eerst met een embossing folder met muzieknoten bewerkt.
Ook weer gemat op spiegel karton en dit keer Congrats! gestempeld met rode inkt. 
De randjes van de muziek nootjes achtergrond beïnkte ik ook met rode inkt, zo wordt het 1 geheel. 
Beide kaarten afgemaakt met wat glimmetjes hier en daar!
Een super leuke challenge. 
En zomaar 2 kaartjes erbij!!

De afgelopen dagen is er veel gebeurd! Nederland staat op zijn kop.
Zwolle,  de stad waar wij zoveel van houden, blijft helaas niet gespaard. We houden ons hart vast. 
Wij zijn verbijsterd,  stil en machteloos. We kunnen alleen maar hopen dat het snel weer rustig wordt. 
Challenges:
DCL, #339, Paper strips & die cuts.
Crafty Hazelnuts Patterned Paper., #Januari, gebruik Patroon papier









29 opmerkingen:

  1. Ja dat daglicht is wel een dingetje he? Ik fotografeer de kaarten meestal in mijn witte venterbank, dan lukt het nog enigszins. Maar ik geloof je hoor haha. Mooi deze set en wat een leuke techniek he? Heb je er zomaar twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn het leuke kaarten Daphne, ongelofelijk wat er nu gebeurd hopelijk keert de rust gauw terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaartjes voor deze challenge Daphne. Mooi gemaakt.
    Laten we hopen dat deze relschoppers worden opgepakt. Dat ze die maar eens een poosje dwangarbeid laten doen,dan zullen ze wel tot bezinning komen.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten.
    Ik word ook zo verdrietig en boos van de gebeurtenissen, vreselijk is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaart! Wel druk qua achtergrond, ook al heb je maar weinig verschillende kleuren gebruikt. Daarom vind ik hem bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gelukt jouw kaartjes met deze techniek! Ik wil er ook nog mee bezig gaan, morgen misschien... Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaartjes Daphne!
    Heel mooi dat wit met blauw!
    Ja het is best lastig om op een donkere dag goede foto's te maken, ik fotografeer het liefst dichtbij het raam...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk duo in het blauw, mooi de grote cijfers. Mooie kaart met de wasbeer en de washi-tape. Ik snap heel goed dat soms de sombere gedachten even overheersen maar dan maar weer even alle goede dingen bedenken.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke kaarten Daphne, vrolijk met de muziek erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten in het blauw!
    Herkenbaar dat het nu vaak lastig is om goede foto's te maken. Meer daglicht is in aantocht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaarten heb je gemaakt.
    Ja het is niet te bevatten hoe sommigen doorgedraaid zijn.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze twee zijn zo leuk! Heel mooi uitgewerkt! Het is een hele toffe challenge, misschien doe ik ook nog mee.
    Wat een onrust bij jullie, hopelijk keert het gauw! X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo dit zijn 2 hele leuke kaarten Daphne, leuke challenge ik zag hem al een paar keer voorbij komen...heb je meteen 2 kaarten die toch verschillend zijn. Jaaa mijn geboortestadje Den Bosch moest het ook ontgelden, zo verdrietig 😢 gelukkig vannacht rustig gebleven, mafklappers! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn sneuneuzen Daph. Maar ik wordt er ook verdrietig van, te gek voor woorden.
    Maar je hebt ontzettend leuke kaartjes gemaakt. Ik heb strookjes op mijn werkplek liggen, ga er vandaag mee aan de gang.
    Dikke kus van mam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaarten weer Daphne. Wat een goed idee ook om er zo 2 te maken. Heel leuk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Twee prachtige kaarten heb je met die techniek gemaakt Daphne en dit is inderdaad lastig weer om foto's te maken. Ik ben er echt door van slag wat er allemaal gebeurt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk setje zo Daphne! Mooi hoe je de reepjes in een kader geplakt hebt en de '50' knalt er lekker af zo. Bedankt voor het meedoen met onze DCL challenge.
    Ja, akelige beelden die we allemaal zien hè. Eindhoven is helemaal kort en klein geslagen en allebei mijn zoons wonen in een grote stad en krijgen het van dichtbij mee. Zo triest ook voor al die ondernemers die het al zo zwaar hadden.. ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke kaarten! Foto’s maken is een kunst, dat zie je maar weer. Maar ik geloof je op je woord. Denk dat we allemaal weleens last hebben van ‘sombere’ kaarten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuke kaarten in deze tinten, leuk papier! De grote cijfers 50 zijn erg leuk ook hierbij. Dank je wel voor het meedoen met DCL, Daphne.
    Ik heb met verbijstering gekeken naar alle ellende die is aangericht, hoe haal je het in je stomme kop.... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja, het is een rare wereld waar we in leven op dit moment. Je kan en mag het best ergens niet mee eens zijn, maar geweld mag nooit een antwoord zijn daarop!
    Nu dan over naar iets leukers je kaartjes zijn prachtig en heel feestelijk.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je kaartjes zijn super mooi! leuke kleurtjes.
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je kaarten zijn echt super. Ook leuk om cijfers te gebruiken in plaats van een woordstans. Ga ik onthouden. Mijn foto's zijn ook anders, maar komt volgens mij door het sombere weer. Mijn foto studiootje valt eerlijk gezegd wat tegen qua kleur, daarom blijf ik zoveel mogelijk buiten fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw kaarten zijn altijd super leuk. Ook deze is weer super mooi! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie kaartjes met de grote 50 erop. Heel leuk gedaan! Leuk dat je meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kaartjes zijn prachtig. Dat kun je ook zonder daglichtstudio zien hoor. Ik heb ook zo'n ding maar zelfs daarmee lukt het me niet om ze zo te krijgen zoals ik ze ook zie. Gisteravond bleef het redelijk rustig. Ik hoop vanavond ook weer. Ik word er verdrietig van en ga maar geen nieuws meer kijken. Eva Jinek sla ik ook een poosje over. Je wordt er niet gelukkiger van. Dan ga ik liever blogrondjes doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zijn je kaarten leuk Daphne! En hoe handig is het dat je er nu meteen 2 hebt. De kaarten zijn mooi afgewerkt, mooie achtergrond met de strookjes en op de andere kaart het embossing gedeelte. Ja, je wordt verdrietig en machteloos van alles wat er gebeurt in Nederland, te triest voor woorden hè. Soms probeer ik me af te sluiten, maar het is altijd op de achtergrond aanwezig. Hou je haaks hoor!
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi setje kaartjes zo, leuk gedaan. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super leuke kaarten Daphne met de uitgestanste paper strips! Beide kaarten zien er lekker vrolijk uit en contrasteren mooi in wit met blauw! Bedankt voor je deelname aan de uitdaging van DCL.
    Ik heb gehoord dat ze de relschoppers flink hebben aangepakt in "ons" Zwolle, onvoorwaardelijke celstraf en invordering van persoonlijke eigendommen als auto's en dergelijken, daar pak je ze volgens mij het hardste mee....
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wonderful creations! Thanks for sharing with us at Crafty Hazelnut's Patterned Paper Challenge this month. Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen