donderdag 7 januari 2021

Kerstkaart.

Vandaag een kerstkaart. Het is tenslotte donderdag en ik wil ook dit jaar proberen (bijna) elke week een kerstkaart te maken. Misschien zelfs 2 (goed voornemen😉), want aan het einde van het jaar vraagt mijn schoonmoeder altijd of ik nog wat kaartjes voor haar heb die zij kan versturen. 

Basiskaart is goud/kraft, en hele mooie kleur. 
Vond ik tussen mijn voorraad. 
Alle disigner papiertjes vond ik in mijn "kerst-doos", die altijd binnen handbereik staat.
Hierin zitten al mijn kerstspullen als papier, stempels en ponsjes.
De stempel van de kerstman stempelde ik met Versamark een goud embossing poeder. 
Nog een "goed voornemen", de binnenkant ook wat aandacht gegeven. Iets wat ik dit jaar ook meer wil gaan doen. Nu kijken of ik dat vol ga houden. 😁
Voor mijn 2de kaart gebruikte ik dezelfde sketch,  maar ander papier en stempel. 
Ook hier de binnenkant. 
Het grote verschil...... de 2de kaart is een kleintje, hadden jullie dat gezien?
Die kan aan een kadootje, want van dit soort kaartjes of labeltjes  had ik afgelopen jaar niet genoeg!

Gisteren heb ik de keuken opgeruimd en schoon gemaakt.
 Vandaag ga ik een hele berg was vouwen en de kamer doen. 
Ik ben ook begonnen met het opruimen van de kerstspullen, maar ik denk dat de kerstboom nog even blijft staan. Ik vind het nog wel gezellig en....... ik heb er gewoon nog geen zin in om die op te ruimen,  hihi. 
Met mijn EERSTE kaart die ik mee aan de volgende Challenge:
52 WTC, #December, Kerstman op je kaart. 
CCT, #Januari Sketch.
Christmas 24, #025, Alles mag.
CHNC, #523, Alles mag, optie, iets ouds (de stempel)

36 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gouden kerstman kaart Daphne, ook de 2de kaart is leuk gemaakt in deze kleuren combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat een mooie kerstkaarten. Echt te leuk gewoon. Dit was ook mijn goede voornemen, om elke week een kerstkaart te maken haha. Is er nog niet van gekomen zo deze week.
    Wij hebben ook nog veel kerstversiering hangen, erg gezellig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en zelfs twee kerstmannen, jij bent goed begonnen.
    mooie kaartjes zijn het.
    Gezellig dat je meedoet met de challenge kerstman op je kaart.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee leuke kaartje Daphne....een leuke kerstman heb je gebruikt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha das een goed begin, Daphne!
    Leuke kerstkaartjes heb je gemaakt!
    Ik ruim mijn kerstpapierdoos ook nooit op da kan ik hethele jaar door kerstkaartjes maken!
    En de kerstverlichting blijft hier ooknog wel even staan en hangen ikvind het zo donker buiten!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De ene is prachtig en de andere vind ik leuk. Goed voornemen heb je gemaakt, ik wil het ook gaan doen maar zie nu al dat, als we straks op de camping zijn, er niets van terecht komt. Maar.....ik heb wel al 4 kaarten klaar alleen niet met een kerstman erop dus misschien dat ik dat vandaag nog ga maken.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaarten heb je gemaakt! Als je de kaart apart op de foto ziet, kun je het formaat altijd moeilijk inschatten vind ik, maar zo naast elkaar zie je het goed. De afgelopen weken heb ik ook wat kleine kaarten gemaakt om restjes op te maken, maar op de foto zie je het geeneens, hihi.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw , wat een mooie kaarten en je bent lekker vlijtig.

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind iedere donderdag een kerstkaart al zo knap, laat staan dat je er twee maakt! Ze zijn superleuk geworden!! En ja, de binnenkant versiert hè, je weet daar houd ik van! Het is inmiddels zelfs een soort van verslaving geworden. En die kerstboom blijft bij mij ook nog even staan hoor, veel te gezellig om op te ruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hebben we hetzelfde voornemen ;) deze kaarten zijn prachtig geworden! Mooi dat de kaart ook van binnen versierd is

    Hobbygroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Leuke stempels en mooie kleuren heb je gebruikt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie chique uitstraling heeft je eerste kerstkaart Daphne. Leuk dat je ook de binnenkant gedecoreerd hebt. Het kleinere kaartje is ook leuk geworden, inderdaad gezellig om bij een cadeautje te doen.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 2 super leuke kerstkaartjes zijn dit Daphne, je voornemen is heel goed om iedere week 2 kerstkaartjes te maken...
    bedankt voor je deelname
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kaarten. Zo verschillend terwijl de opzet hetzelfde is, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 2 leuke kaarten Daphne!
    Kleine kaartjes zij ook altijd handig.
    Kerstboom is hier weg en het is kaal.....toch ergens weer leuke bloemen(tulpen ben er gek op) en planten scoren om de boel op te fleuren:)
    Fijne dag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie originele kerstkaart met de kerstman, Daphne.
    Bedankt dat je meedoet met de challenge van 52WTC "zet een kerstman op je kaart"!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke kerstkaarten heb je gemaakt. En nu maar volhouden he. Je ziet op de laatste foto pas dat de ene kaart kleine is. Het lijkt wel alsof je al aan de voorjaarsschoonmaak begonnen bent. Ik had dinsdag ook een opruimdag en daar ga ik komend weekend lekker mee door.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtig gouden kerstkaartje! Mooi gedaan met dat embossingpoeder! En het kleine kaartje is ook mooi gelukt! Een goed voornemen hoor om 2kaartjes per week te maken, ik hou het voorlopig maar op eentje en later zie ik wel of ik moet bij maken. Leuk dat je weer meedoet met de uitdaging van 52WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kerstkaartjes heb je gemaakt!
    Bedankt voor het meedoen met de kerstman Challenge!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een chique kerstkaart met bling, bling. Het andere kaartje vind ik ook mooi maar op een andere manier. In eerste instantie zie je niet dat ie kleiner is. Maar wel een leuk idee als kadolabel. Ik heb hetzelfde voornemen als jij, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooie kerstkaarten Daphne, vooral de eerste vind ik prachtig, superleuk met die goudembossing, chique effect zo!
    groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaartjes Daphne, jij begint goed met meteen twee kerstkaartjes. Ik vind de kerstman heel gaaf, en een geweldig idee om het te embossen in het goud. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toevallig, zeg! Ik ben ook met deze sketch aan de gang gewest. Zie je straks verschijnen (als je tijd hebt natuurlijk) Jouw kaartjes zijn beide erg leuk. Dat kleintje komt vast van pas bij een klein kerstcadeautje.
    Ik wil de boom ook gaan opruimen... zondag denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hehe eindelijk effe rustig kunnen gluren en een reactie
    achterlaten.

    Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt afgelopen tijd. Hoop weekend weer zelf te freubelen.

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a beautiful card you made :-)) I like how you take my sketch!
    Thank you for playing with us at 52CCT. I hope we see you next week, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk dat je al kerstkaarten maakt voor 2021 terwijl de boom van 2020 nog staat. Je bent iig weer mooi op tijd gestart. De versierde binnenkant maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele mooie kaart met het goud en een leuk labeltje. Hier alle kerstspullen weer opgeruimd, geeft weer wat rust.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nee dat zag ik niet meteen dat ze verschillend van maat zijn hihi
    Ze zijn allebei erg leuk geworden Daphne.
    Hier gaan de kerstspullen morgen opgeruimd worden, ook wel weer fijn denk ik,weer wat rustiger in huis hihi. Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je eerste is super mooi met al dat goud. Binnenkant meedoen geeft de kaart altijd iets extra!
    Ik laat de kerstboom ook nog gezellig staan. We hebben dat licht gewoon nodig! X

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Thank you for sharing your lovely card with us at Christmas 24 - I do hope we see you again - Jacqueline DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I love golden decorations and nice, original graphics.
    Thank you for joining us at Christmas24-Evi, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Très jolie création Daphné, chic et élégante, merci de jouer avec nous chez 52cct et Christmas 24, biz

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I think this is super - love the colours and I do like to see the inside done too! Thanks so much for playing along with Christmas 24 Challenge. Deborah, DT. PS, Sorry to be so late commenting!!

    BeantwoordenVerwijderen