dinsdag 12 januari 2021

Nog 2 kaartjes met zelfde techniek.

Goedemorgen allemaal. 

Ik lees het op meer blogs, de challenge van DCL valt goed in de smaak, ook bij mij!

Deze kaart maakte ik voor de man van een blogvriendin. Zij deed en oproep op haar blog om een kaart te maken voor hem omdat ze het leuk zou vinden als hij héél veel post krijgt op zijn verjaardag 9 Februari. (Diana, als je de kaart nog niet wil zien......OGEN DICHT NU😉😂)

Diana en haar man zijn gek op uilen,  ze hebben er zelf 2 (onder hun hoede,  ik weet niet hoe ik het anders kan benoemen😊)
Ik maakte mijn kaart dus extra peoonlijk, met mijn BigShot sneed ik een boom en een uiltje uit en plakje dat op mijn half beïnkte achtergrond. 
Binnenin stempelde ik een uiltje en de tekst Happy Birthday.

Nadat ik het weekend gewerkt had, was ik gisteren vrij!
Eerst wat huishoudelijke klusjes gedaan en daarna in mijn kamertje gezeten. 
Ik maakte nòg en kaart met dezelfde techniek!!
Dit keer in bruin tinten. 
Zaterdag sprak ik een buurvrouw. Zij vertelde dat ze over 3 werken met pensioen gaat. "Best spannend", zei ze, "dan heb ik ineens elke dag vrij, ik hoop dat ik dat leuk ga vinden". 
Ik ben daar niet bang voor,  ze is erg ondernemend en fietst graag. Deze kaart maakte ik dus voor haar......Just Go, "Gewoon gaan, daar waar je heen wil", het past echt bij haar!!
Ik stop de kaart over 3 werken bij haar in de brievenbus. 

Vandaag ben ik weer vrij,  eerst koffie en dan: JUST GO!!
Challenges:
DCL, #338, Gedeeltelijk masking mbv Dies. 
(1ste kaart,  2de inzending)
Carlin's kaartenparadijs,  #Januari, Vervoermiddel en Monochroom (de fiets-Kaart)
CSG, #55, Alles mag (2de inzending,  2de kaart)




24 opmerkingen:

  1. Ja deze zijn ook super! Leuk hoe je elke kaart een persoonlijk thema hebt weten te geven. Wist niet eens dat je uilen als huisdieren kunt houden... Toppers weer! Bedankt voor je enthousiaste bijdrage aan de DCL challenge en geniet van je vrije dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zullen nooit huisdieren worden/zijn. Die term is niet handig gekozen. :D

      Verwijderen
  2. Wat leuk gedaan Daphne prachtig uilenkaart. En voor je buurvrouw ook heel geslaagd.
    geniet van je dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Leuke toevoeging in de binnenkant van de kaart.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten met die erge leuke techniek, Daphne!
    Die uiltje komen mooi uit!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te laat!! Oh die is echt gaaaaf!!! Ja leuke techniek he..Die challenge hebben ze slim aangepakt haha.

    ******
    Niet als huisdieren, dat is onmogelijk, het blijven roofvogels. Term huisdier wordt namelijk erg verward zoals een huisdier als een hond of kat. Dat is het zeer zeker niet! Komt heel wat meer bij kijken en het verhaal ligt wel even anders. Maar dat is niet belangrijk :D
    Ik beide kaarten geweldig mooi en ik verklap niks natuurlijk.

    En wie het leuk vind... er mogen meer kaarten bij komen! Zie de oproep op mijn blog.

    xx
    Diana



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja..... toen ik het bericht maakte dacht ik ook, "huisdier", nee, dat is het niet maar ik wist er geen andere benaming voor!!
      Hoe noem jij het? Vertel je ergens iets over de uilen op je blog, dan kan ik dat eens lezen, het heeft namelijk wel heel erg mij interesse.

      Verwijderen
  6. Een heel mooi kaartje voor onze challenge Daphne.
    Die zit erg leuk in mekaar.
    De andere kaart is ook een prachtige kaart.
    Hihi ik blijf uiltjes zien. Ligt dat nu aan jou of aan mij ?
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaarten allebei, duidelijk met veel plezier gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee heel gave kaarten Daphne! Leuk dat je de uilenkaart zo persoonlijk maakte, dat spreekt altijd erg aan. Je ziet zeker dat je er veel plezier in had en dat is altijd leuk om te horen. Fijn dat je meedoet met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaartjes maakte je weer Daphne. Ja, deze challenge is wel een schot in de roos. Worden veel kaarten mee gemaakt. Jouw kaart met de uil is leuk maar die voor je buurvrouw vind ik gaaf. Die houten fiets er bij is zo leuk.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten heb je met deze techniek gemaakt, prachtig zijn ze! Ik las je verhaal over Mike, wat zullen jullie ongerust geweest zijn en blij nu hij weer thuis is.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee hele gave kaarten heb je met die leuke inkttechniek gemaakt Daphne. Mooi zoals je beide kaarten een persoonlijke noot hebt gegeven.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee mooie kaartjes Daphne, ik zie veel kaartjes voor de challenge van DCL voorbij komen persoonlijk heb ik er helemaal niets mee, maar goed dat smaken verschillen.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben dol op uiltjes, dus je kaart vind ik ook gaaf! En dan zo'n prachtige achtergrond erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. twee hele leuke kaartjes met deze techniek, vooral de laatste herinnert aan mijn eigen pensioen, ik ging idd meer fietsen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Daphne,
    leuk, jij hebt voor en uil gekozen. Ik voor iets anders! Maar dat komt denk ik nog niet op mijn blog....
    Allebei je kaarten zijn goed gelukt en wat leuk voor die buurvrouw. Ontzettend leuke tekst en zo persoonlijk door die fiets! Had je een lekkere dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze twee kaarten zijn ook weer heel geslaagd. Ook erg leuk dat je er een persoonlijk tintje aan geeft met de uil en de fiets.
    De kleuren die je gebruikt hebt voor de techniek zijn ook mooi.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige kaarten met deze mooie techniek Daphne.
    Lief dat kaartje voor je buurvrouw ook, en zo treffend met de perfecte tekst.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beide kaarten zijn heel erg mooi gelukt hoor, gaaf gedaan. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk effect met de "inktvlekken".
    Daar zijn de ontvangers vast blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die met de fiets vind ik heel leuk!
    Dat pensioen komt goed. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super Daphne, ja eindeloze mogelijkheden met deze uitdaging...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze zijn beide mooi! Leuk gedaan met de challenge. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen