zaterdag 23 januari 2021

Cup of tea.

Iedereen die mij goed kent weet dat ik dol ben op thee. Ik drink 's morgens altijd 2 kopjes koffie, daarna ga ik over op thee en drink dat de hele dag door. 

Deze kaart maakte ik daarom met extra,  EXTRA liefde,  misschien stuur ik het wel naar mezelf,  haha. 🤣

Van een oude blogvriendin kreeg ik een poos geleden wat knutsel spullen opgestuurd. Zij blogt niet meer, daar is ze te druk voor, ze is namelijk een thee winkel begonnen. 
Bij het pakketje wat ze opgestuurd heeft zat ook een kaartje (en een thee-tje om te proeven) en dàt kaartje gebruikte ik als achtergrond papier. 

Het theezakje op de kaart is een stempel, die ik zo echt mogelijk in probeerde te kleuren. De thee zit onderin het zakje zoals je ziet😉.
Als gemat op geel en dat op een zwarte basis kaart. 
Binnenin de tekst van de voorkant afgemaakt. 
Samen met de grote mok maakt het de kaart compleet. 
Helaas lijkt de binnenkant op de foto héél streperig,  in het echt zie je dat bijna niet. 
Ik stempelde de tekst en de mok met Versamark een goud embossing poeder.  Om dit goed te laten lukken ga ik eerst altijd even over mijn kaart met talkpoeder, maar dat zie je op de foto dus héél goed, in het echt bijna niet. 

Vanmorgen heb ik buiten en beetje opgeruimd en de kerstlampjes allemaal weggehaald. Ik vond het nog veel te gezellig buiten, met die lampjes, maar ineens vond ik het tijd om ze op te ruimen. Ik denk dat ik,  onbewust,  heel veel zin in het voorjaar heb.  
Door het hele gedoe (lockdown,  avondklok en het sombere weer) werd ik een beetje verdrietig afgelopen dagen. Nadat ik mezelf even heb toegesproken ga ik nu weer genieten van de mooie dingen die er zijn. 
Hou vol allemaal, blijf gezond en tot blogs.
Challenge:
DAK,#49, Hot drinks. 


23 opmerkingen:

  1. Een heel leuke kaart! Lekker vrolijk met het geel en al die theekopjes en -potjes.
    Kom op, laat je hoofd niet hangen. Er is zoveel te genieten, van een kopje thee bijvoorbeeld. Die smaakt nu veel beter dan wanneer de zon schijnt en het warm is buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk kaartje is het geworden Daphne, wij laten de lampjes nog even hangen buiten vind het nog zo gezellig liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart! Als echte thee-leut vind ik het natuurlijk extra leuk.
    Ik voel helemaal met je mee hoor! Corona, lockdown, het werk anders dan anders en snertweer. Ik had er vorig weekend last van. Maar geniet vooral van de kleine dingen en af en toe jezelf toespreken helpen in mijn geval prima!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig theekaartje Daphne
    En de moed erin houden want je schiet er niks mee op om in de put te gaan zitten!
    Liefs Martha
    Ik zal je de link naar het choco doosje geven per mail oke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk theekaartje Daphne.
    Tja wie wordt er niet somber onder die lockdown, no even en het is een jaar. Ik mis vooral het zwemmen en nog meer het dansen en onze vrienden van de dansclub.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat geel! Ruikt ook al een beetje naar voorjaar hè..
    De binnenlampjes zijn bij ons weg, maar in de veranda en bij de schuur hangen ze nog. Toch nog wel gezellig op de donkere avonden.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi... ik vraag me af hoe je zou kijken als je je eigen kaart in de brievenbus vindt en openmaakt. Hij is wel heel erg leuk. Dat theezakje heeft Monique ook en ik bedenk me opeens dat ik er iets mee gemaakt heb en nog helemaal niet heb laten zien!
    En het is allemaal niet leuk. Ik ben eel blij dat de avondklok nu is en niet in de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks dat het in een dip zat heb je een leuk kaartje gemaakt. En ach,je mag best wel eens een beetje verdrietig zijn hoor als je er naar niet te lang in blijft "hangen". Het weer werkt ook niet helemaal mee met die somberheid 's morgens maar, kom op, kop omhoog en kijk om je heen, de wereld is zo mooi.
    Dikke kus mam (en stiekem ben ik ook wel af en toe een beetje verdrietig hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik drink ook heel veel thee al heb ik liever koffie (liefst hele sterke!), ik drink de thee expres omdat ik anders veel te veel koffie drink hihi.
    Ik vind je theekaartje erg leuk, wat een werk want ook de binnenkant er erg mooi Daphne.
    Tja het is ook om moedeloos van te worden toch.....mag best even down zijn maar gelukkig nu weer kop op! Lekker aan de freubel en blijven ademen,we komen er wel! Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah Daphne, hoe leuk is dat! Open ik bloglovin en zie ik daar ineens iets bekends. Wat tof hoe je deze kaart gemaakt hebt. En inderdaad, bloggen lukt op moment niet zo goed helaas.. Maar wie weet binnenkort weer eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super cute paper and card design Daphne.

    Hugs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk kaartje, mooi!
    En soms bekruipt je inderdaad het sombere gevoel, maar dan helpt het inderdaad om weer even naar alle leuk dingen te kijken en besef je je dat die er ook genoeg zijn, gelukkig!
    grtz (van een andere theemuts) Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze is super leuk! Fris, leuk onderwerp. Love it!
    Hou de moed erin.
    Gisteren op het nieuws zag ik de beelden van de Meir, zoveel volk en vooral Nederlanders. Zal laatste keer geweest zijn, want de grenzen gaan sluiten. We zijn er nog lang niet, geniet van de kleine dingen, die je kracht geven. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi kaartje! Leuke achtergrond, de mooie theestempel en het vrolijke geel.
    Het valt niet altijd mee op dit moment. Probeer te genieten van kleine dingen. Dat helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kaart voor een theeleut Daphne en wat gezellig dat je vriendin een theewinkel heeft. Ik kocht vroeger(toen ik een jaar of 14 was dus écht vroeger hihi) altijd losse thee in allerlei smaakjes bij de reformwinkel. Dropsmaak en zoethout en verschillende vruchtensmaken want dat bestond nog niet in zakjes. En dan met een potje thee op een waxinelichtje voelde ik me heel volwassen als ik dat op mijn eigen kamertje al lezend opdronk hihi. Wat was het nog simpel toen. Ik merk ook hoor dat de hele toestand zwaar gaat wegen maar net wat je zegt, jezelf even streng toespreken en maar weer gáán.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke kaart. Ook te gek toch dat je vriendin een theewinkel heeft ! Daar was ik niet meer weg te slaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is ook deze kaart mooi, heerlijk dat geel!
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kaart is erg leuk!! Ja het is niet niks ook he en gisteren scheen hier het zonnetje zo lekker ook, dat het wel voorjaar leek, wij kregen wat energie. alleen gebeurd er dicht rondom ons heen erg veel...en ook hier verdrietig, dus samen met manlief de auto gaan wassen, gedachten verzetten.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh that's so greate! I love the desing, the colours and the paper! Very nice make

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs and please come back soon!
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives
    *List Manager* Challenges for Days
    *DT* Sweet Sketch Wednesday 2

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wonderful lay out! Your card is beautiful!
    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck. Hope you will join us next month again.

    Crafty greetings
    Alex

    *Owner* Creative Crafting Uncles
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives
    *DT* Kreativ-Tanten Challenge
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen