vrijdag 12 februari 2021

Buurvrouw is 90

Vorige week, tijdens het uitlaten van Lila zag ik ineens een heel groot spandoek in de tuin van onze buurvrouw van verderop staan.  Ze is 90 jaar geworden. In deze corona tijd is het niet mogelijk om haar persoonlijk te feliciteren, maar een kaartje in de brievenbus is altijd leuk. Ik ging meteen aan de slag voor haar:

Buurvrouw is de moeder van een vriend van mijn man. Wij kennen haar ook persoonlijk, want zij kwam vroeger bij ons in het café. Op donderdag middag kwam de "bejaarde soos" daar altijd spelletjes doen en zij was 1 van de bestuursleden destijds.
Ik dwaal af........de kaart!
Het mooie papier van de flapkaart lag nog op mijn tafel, dat gebruikte ik voor deze pop up kaart.
Haar leeftijd mag opvallen, 90 jaar, poeh zeg.
De bloemetjes maken de kaart wat "klassiek" vind ik, maar dat mag best voor een mevrouw van 90.
De kleuren maken het juist weer wat rustiger, dus er kan best wat aankleding bij.
Glitter steentje hier en daar voor een extra feestelijk effect.
Eigenlijk is er niet zoveel over te vertellen, over deze kaart.
Het is een leuk model, waar je al gauw een verrassend effect mee krijgt.
Ik maakte dit model al eerder,  toen maakte ik Deze kaart.
Ik was toen gastdisigner voor Carlin's kaarten paradijs en laat daar nou op dit moment een challenge zijn waarbij je een (eigen) kaart mag liften. Daarbij de opdracht om het in een andere kleur te maken dan de vorige.
Zo is de cirkel weer rond! Toen gastdisigner, nu mijn kaart linken bij deze challenge.
Mijn kaart van December 2018.

Ik ben 2 dagen vrij, fijn vooruitzicht.
We gaan, nu het nog kan maar weer lekker veel naar buiten om te genieten van het mooie winterweer. 
Goed aankleden, dan krijgen we het niet koud.
Challenges:
Carlin's kaartenparadijs,,#31, Kaart liften en andere hoofdkleur. 
Unicorn Challenge, #62, Bloemen,  2de inzending

21 opmerkingen:

  1. Hey Daphne,
    Wat een gave kaart. Wat lief dat je je buurvrouw nog een kaartje stuurt. Wordt je zo blij van.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie easelkaart voor je buurtje. Dat zal ze leuk vinden. Mooi gelift naar je eerdere kaartje.
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit model geeft idd een verrassend effect. Mooi om deze bijzondere leeftijd zo'n prominent plekje te geven.
    Geniet van je vrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is mooi geworden met deze mooie kleuren Daphne, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart, ik vind dat papier zo mooi! De bloemetjes maken het helemaal af.
    Wat grappig, de kaart die je gelift hebt zit hier tussen de verzameling zelfgemaakte kaarten, die ik zorgvuldig bewaar en van tijd tot tijd doorkijk omdat ze zo mooi zijn. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig toch dat je die kaart voor je buurvrouw kan maken.
    Het zal haar wel blij maken.
    Een leuke easelkaart heb je van jezelf heel mooi gelift.
    Knap gedaan Daphne.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart voor je buurvrouw!
    90 dat is een respectabele leeftijd, dat mag dan ook groot op een kaart vind ik:)
    Geniet ven het Winterse weer en landschap, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kaartje voor jullie buurvrouw!
    En leuk gelift!
    Ja wij hebben ook veel laagjes aan als we gaan wandelen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje van een kaart, heel geschikt voor een 90 jarige dame. Leuk model is dit ook, je hebt je eigen kaart perfect gelift!
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor zo'n buurvrouw mag je wel een kaartje maken, mooi gelift

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige, elegante kaart voor je 90-jarige buurvrouw, heel mooi dp. Ook je twee kerstkaartjes zijn mooi en leuk geworden.
    Geniet van je vrije daagjes.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker is een kaartje dan het minste wat je kunt doen. En je hebt een pracht exemplaar voor haar gemaakt. Mooie kleuren, haar leeftijd goed zichtbaar en het model is natuurlijk top.
    Ja, geniet er nog even van, want het wordt weer minder, tenminste dat vind ik. Peter is alweer klaar met de sneeuw...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief gebaar van jou Daphne, wat zal ze dit waarderen!
    Een hartstikke leuk model en ziet er toch best ingewikkeld uit.
    Komt ook mooi uit dat je zo een gelifte kaart hebt en ik vind je papier ook erg mooi. Een fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele mooie kaart voor jullie buurvrouw Daphne. Inderdaad heel mooi dat dessin-papier.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wonderful easel card design, your neighbor will love it.

    Hugs diane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie liftkaart, je buurvrouw was er vast blij mee!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi kaart! het papier dat je hebt gebruikt is prachtig.
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je toch een lieverd, altijd mooie persoonlijke kaartjes voor je omgeving maken!! En wat een beauty is dit, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige leeftijd! Dat verdiend inderdaad een mooi kaartje. Deze vind ze vast super, hij is zo mooi met dat schattige papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is een hele mooie kaart Daph, weer met dat mooie papier. Bennie z'n moe zal het vast erg leuk vinden. 90 jaar, wat een mooie leeftijd.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen