zaterdag 27 februari 2021

Uitdaging met mijn moeder #2

Het is de laatste zaterdag van de maand en dus laten Mijn Moeder en ik onze kaarten weer zien. 

Begin van het jaar zijn we begonnen met elkaar uit te dagen, elke maand verzint 1 van ons een opdracht,  daar maken we een kaart mee en die sturen we op naar elkaar. Zie hier kaart #1 en lees meer.

Deze maand verzon ik de uitdaging en dat was: Washi-tape. 

Dit is mijn kaart🥰. (Foto in de zon gemaakt)
Al heel snel had ik het idee om een "doorkijkje" te maken met daardoor zichtbaar de Washi-tape. 
De voorkant met een hartjes embossing folder bewerkt,  een lijstje gemaakt en daarin een stukje biggetje zichtbaar.
De tekst gesneden en los van elkaar geknipt,  zo paste het beter. 
Als de kaart dan open gaat.........
Zie je het hele biggetje met de Washi-tape .
Ik heb het biggetje gesneden met een snijmal en daarna wat kleur gegeven.
Verhoogd op de achtergrond van Washi-tape gepakt.
Nog een tekst stempel en mijn kaart is klaar.
Deze maand bedachten we als extra uitdaging om 2 kaartjes te maken,  1 voor mijn zus!!!
Ik maakte nagenoeg dezelfde, alleen gebruikte ik een andere kleur voor de tekst (Mijn papier was op😉)
Nog even samen op de foto🥰🥰
Gaan jullie nu mee kijken bij Mijn moeder Marja?
Ik heb de kaart al ontvangen, dus ik weet al wat zij gemaakt heeft. 
Mijn moeder mag ook voor de maand Maart onze uitdaging verzinnen...... ik ben benieuwd.

Mijn vader was de postbode,  hij heeft de kaarten voor mijn zus bezorgd,  op de fiets.  
Het was natuurlijk heerlijk weer en hij fiets graag.  Nu had hij een doel om naartoe te fietsen. Toen mijn zus gisteren thuis kwam van haar werk lagen er 2 kaartjes in haar brievenbus. "Dat is nog eens een leuk begin van het weekend" appte ze naar ons. 




16 opmerkingen:

  1. Die zijn superleuk deze kaartjes! Grappig met het doorkijk, heel leuk verzonnen. En heel het gezin heeft er plezier van hahaah.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige kaart! Ik weet nooit zo goed wat je met washitape moet doen, maar dit ziet er tof uit.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kaartje met het doorkijkje.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart voor je mama en zus, net even bij je mama wezen spieken wat voor leuks ze maakte voor jou en je zus super mooi, hihi en ook ik schoot in de lach bij het lezen van de berichtjes. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je deze kaartjes leuk gemaakt, Daphne
    dat doorkijkje is erg verrassend en de binnenkant ook!
    Leuk dat je ook een kaart voor je zus hebt gemaakt, ik had het al bij je moeder gelezen
    Fijn weekend en liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Washi tape is erg leuk voor een kaart. Tot voor kort had ik dat nog niet gedaan. Gezellig dat je dit samen met je moeder doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Big kisses....bedenk het maar bij dit lieve biggetje. Leuk gedaan met het doorkijkje en het washi-tape.
    Leuk dat je vader ze op de fiets naar je zus bracht. Daar was het prima weer voor afgelopen week.
    En je biggetje is een schatje maar niet het biggetje dat ik zoek.
    Nog even over de merci die over datum was: het waren de 2 smaakjes die ik niet lust en manlief eet nagenoeg nooit chocola. Andere chocola krijgt hier zeker niet de tijd om over datum te raken hoor!!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi en leuk, het tekst Big Kisses past hier geweldig bij!!!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om elkaar zo uit te dagen. Je maakt dan toch iets wat je anders misschien niet gemaakt zou hebben.
    Heel leuk bedacht met het doorkijkje en daarachter allerlei bij elkaar passende washi-tapejes.
    De blije reactie van je zus kan ik me helemaal voorstellen. Echte post is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net schreef ik het ook al bij je moeder, zo leuk om elkaar uit te dagen. Je hebt mooie kaarten gemaakt, leuk met het varkentje achter het kader, kijk hem eens staan aan de binnenkant, hihi. En je zus wordt ook meteen verwend met post, hoe leuk is dat!
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee mooie kaartjes heb je met washi tape gemaakt. Leuk om een kadertje uit te snijden waarachter je een varkentje ziet koekeloeren. En dan als verrassing aan de binnenkant het hele varkentje! Ik ga gauw kijken wat je moeder heeft gemaakt.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou dit is weer een heel geslaagde uitdaging met je moedertje Daphne, ik ga later zeker ook bij haar kijken maar nu eerst bij jou bijlezen.
    Wat gaaf dat varkentje zo glurend door het raampje,leuk gedaan.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend leuk kaartje met dat raampje! Leuk idee om je zus een kaart te sturen. En ze was verrast! Leuk dat jullie elkaar ook steeds gaan uitdagen. Ik had jullie bericht gemist, van allebei. Raar.
    (Ik reageer weer met mijn andere account ivm de robot die soms zomaar even op bezoek komt bij me, wel alleen, zoal het moet, maar wel onuitgenodigd ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super grappige kaart voor je zus! Zo leuk dat je een moeder hebt die ook dezelfde hobby heeft,lijkt me zo gezellig?
    Zeer speciaal dat je vader ook nog eens de postbode was.
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig! Leuk zo'n uitdaging met je mam en ze dan naar elkaar opsturen!
    Je twee kaarten zijn super leuk! X

    BeantwoordenVerwijderen