woensdag 24 februari 2021

Milly is geboren.

Eerst even over mijn kaart van gisteren.  Mijn man en ik KENNEN elkaar 33 jaar, dus het was niet onze trouwdag. We hebben "verkering" gekregen op 17 Februari. (Mijn oma zei ipv verkering altijd "kennis aan elkaar"😂)

Dan nu mijn kaart van vandaag. 

Eind Januari is er een lief klein meisje geboren. Milly. 

Milly had een wat moeilijke start, maar ondertussen gaat het goed met haar.

Toen wij het geboorte kaartje kregen bedacht ik om het te liften, dus ging ik aan de slag. Dit is het geworden:

Kraft basiskaart, daarop een licht bruine achtergrond met daarop een hruine cirkel met rechts allemaal takjes en blaadjes.
De naam van het meisje sneed ik met mijn alfabet snijmallen en mijn BigShot.
Ik gebruikte hiervoor de binnenkant van de envelop waar het originele geboorte kaartje in zat.
Dit is donker goud/brons achtig van kleur. 
Links het originele geboortekaartje, mooi is die he?! 
Deze achtergrond is licht roze.
Ik haakte er ook nog een klein fotolijstje bij. In het lijstje een fotootje van Milly, van toen ze net geboren was (voor op mijn blog afgeschermd).
Een ophanglusje met daaraan een klein bedeltje.
Dit kadootje heb ik samen met de kaart opgestuurd naar de ouders en de grote zus van Milly.
Ik kreeg een berichtje dat ze het ontvangen hebben en ze vinden het heel heel erg mooi🥰.
Het patroontje voor dit kleine "fotolijstje" vind je bij  Valerie.  

Vandaag gaat Mylo voor een gesprek naar het ziekenhuis.  De scan die laatst van zijn schouder gemaakt is geeft aan dat er helaas iets kapot is. Straks horen we meer. 
Daarna lekker even de tuin in een misschien nog een kerstkaart maken, voor morgen😉
Challenge:
Carlin's, #31, Kaart liften met gebruik andere hoofdkleur (roze wordt bruin). 2de Inzending. 




14 opmerkingen:

  1. Hey Daphne,
    Wat een ontzettend leuke kaart. Echt te schattig gewoon. Heel mooi gedaan. Heel veel succes gewenst voor Mylo, hopelijk valt het gesprek mee.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief kaartje en leuk om het te liften naar het geboortekaartje. Het kadootje is zo schattig.
    Bedankt dat je nog eens meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een lief kaartje zo mooi gemaakt, mooie lift. ook het hartje is enig, hopelijk valt het mee met de uitslag van de MRI.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie kaart maakte je, goed gelift!
    Ook het fotolijstje is superschattig geworden.
    Sterkte voor Mylo, wat een tegenvaller voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, die Mylo. Hij is toch wel en pechvogel wat dat betreft he?
    houd ons op de hoogte..
    Je kaart is geweldig (eigenlijk mooier dan het origineel, hoewel die ook prachtig is!) EN het fotolijstje zo schattig. Kan me wel voorstellen dat het extra leuk is om wat over de post te ontvangen in deze tijd..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe prachtig heb je die kaart gelift.
    Het origineel is mooi, maar die van jou nog veel mooier.
    Super gedaan Daphne.
    Bedankt om nog een keertje deel te nemen aan onze lopende challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gelift Daphne!
    en trouwens een heel mooi geboortekaartje, leuk dat je het envelopje hebt gebruikt voor jouw letters!
    Ach wat sneu voor Mylo, hopelijk is het niet al te ernstig, succes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je het geboorte kaartje leuk gelift zeg! Een niet echt alledaags geboortekaartje zie ik, meestal zie je wel iets van een wieg, oid er op. Ook het roze haakwerkje is geweldig om kado te krijgen een leuk idee. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi gelift kaartje Daphne, en wat een prachtige naam Milly.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat knap gemaakt zeg Daphne,lijkt er bijzonder goed op. En de gehaakte fotohanger is ook leuk,ik maakte die vroeger ook eens,
    Lief dat je mij op je kalender zet, ik ga morgen eens kijken of ik jouw gegevens en datum heb in m’n boekje anders benader ik je even.
    Lieve groetjes Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie lift!
    Oei Mylo, hopelijk niet te ernstig.
    Je haakwerk vind ik geweldig, moet ik ook eens doen... Zo tof met die foto in.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je echt supermooi gemaakt zeg!!! Heel veel sterkte voor je zoon..
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je een kaart hebt gemaakt in de stijl van het geboortekaartje. Zo persoonlijk zo!
    Sterkte voor je zoon. Hopelijk valt het allemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: nieuwe kleuren hier op je blog? Voor mijn gevoel is het heel anders, maar kan even niet bedenken hoe het eerder was ;-)

      Verwijderen