dinsdag 16 maart 2021

Kaart met extraatje

Precies een week na mijn eigen verjaardag is er een vriendin van ons jarig. Voor haar maak ik meestal een "kaartje extra", dus een kaartje met een extraatje erbij/erin verwerkt.

Op het blog van Craft Sensations kwam ik wat leuks tegen, wat ik besloot te maken voor haar:

Mooi papier uitgezocht en een leuke sketch, de voorkant was zo klaar.
Als je van opzij kijkt zie je dat de verrassing binnenin deze kaart zit......
Dit is een model wat je eigenlijk niet op kan sturen, maar persoonlijk moet geven, het is zonde als het tijdens het versturen zou beschadigen.
Links binnenin heb ik een label gemaakt met een lieve wens erop.
De sterretjes die om de tekst "Full of Sparkle" heen zitten heb ik voorzien van wat glitterlijm.
De  tekst "Make a Wish" past goed bij......
De rechterkant van de kaart, want daar zit namelijk een doosje met 6 waxinelichtjes erin!!
Zo leuk, zo'n kleine verrassing en waxinelichtjes kunnen we allemaal wel gebruiken, toch?!
Ik heb het rondje van het doosje te groot uitgesneden, dus de lichtjes vallen er gauw uit (goed recht houden, deze kaart)
Ik heb nog geprobeerd om het op te lossen door er plastic achter te doen, maar dat lukte niet meer.
Daarom een grote strik, met toepasselijke tekst, om het doosje gestrikt. Als je de strik los maakt kan het doosje open.
De roze waxine lichtjes zijn geurkaarsjes, dus het ruikt ook nog eens heel lekker, deze kaart, hihi.
Zoals je kan zien op de foto's heb ik links 2 labels verwerkt, die met een grote brad op de kaart vast zitten.
De labels kan je achter elkaar schuiven. 
Op de achterste heb ik een persoonlijke tekst geschreven.
Een heel leuk kadootje om te maken, wie weet volgen er nog meer.
Altijd leuk om dit soort kleine kadootjes weg je geven.

Vanmorgen ben ik druk geweest met de was.......pff.......wat is dat toch altijd een werk.
Ons gezin bestaat uit 5 mensen, 5 GROTE mensen, die allemaal sporten, werken, naar school gaan en elke dag douchen.
Lege wasmanden, ik zou niet weten wat dat is.
Maar ach, ooit zullen de kinderen uitvliegen en dan........dan zou ik niet weeeeeeten wat ik met al die extra vrije tijd zou moeten doen!
Sketchy Saturday, #651, Sketch
K&K, #Maart, Tag/Label (op je) Kaart, 2de inzending. 
CHPP, #Maart, gebruik disign papier.
AAA Birthday, #23, Gebruik disign papier. 

24 opmerkingen:

  1. Schitterend cadeau voor je vriendin! Echt heel leuk gedaan :) En die drukte... gezellig, maar gelukkig een fijne hobby om ook even te ontspannen soms en als iedereen uitgevlogen is? Nog meer hobbyen je gaat je vast niet vervelen ;)

    Hobbygroet
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi cadeaukaartje, altijd leuk om te geven.
    Jouw "probleem" lost zich vanzelf op en wordt leuker, komen ze vragen of je even een kaartje wil maken voor van alles en nog wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke cadeauverpakking heb je gemaakt. Je hebt mooi papier gecombineerd en het doosje is ook met zorg afgewerkt, super leuk! Kinderen die uitvliegen, onze jongste gaat eind van de maand uit huis. Heel erg leuk voor hem, voor ons zal het wennen zijn. Helemaal omdat wij nooit samen begonnen zijn, ik had al een zoon toen ik Henk leerde kennen. Whahaha dat zal wat worden als we met z'n tweetjes zijn, hihi, nee hoor, komt goed🤣 .
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig vliegen ze hoogstwaarschijnlijk niet allemaal tegelijk uit dus je kunt wennen aan de extra vrije tijd, haha.
    Prachtig cadeautje maakte je, heel mooi papier gebruikte je en het lint is ook al zo goed gekozen. Wat zal je vriendin er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie creatie Daphne, ze zullen zeker uitvliegen, en ze vliegen weer even gemakkelijk weer terug ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een gave creatie Daphne en wat slim opgelost met de grote strik, je vriendin zal verrast zijn met de inhoud.
    Wij zijn nog lekker met zijn 2en, ik was alleen in het weekend (manlief moet helpen met in en uitladen) en een wasje of 5 en het is weer klaar voor een week! Neeee die was van onze kinderen mis ik niet hoor hihi,
    Maar tijd over houden.......nee hoor helaas maar 24 uur in een dag....
    Fijne avond xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk kaartdoosje Daphne!
    Zal je vriendin blij mee zijn!
    Leuk model!
    Ja hier is de was ook niet meer zoveel maar toen alle 4 de kids nog thuis woonden en altijd aanhang hadden om mee te eten of te slapen stond de wasmachine daaglijks aan, nee dat mis ik echt niet, succes ermee!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt superleuk dit presentje voor je vriendin. Lijkt me ook leuk om te maken.
    Oef dat is veel was dan idd...ze zeggen weleens als je tijd overhebt dan is die zo weer gevuld met andere dingen.
    Bedankt voor je melding van mijn typefout in mijn bericht (handen en voeten) hahaha
    Mijn oog, is dik en rood en gaat nog alle kleuren krijgen, Doe nog rustig aan, want ik voel de wond nog wel. Misschien morgen of overmorgen eens proberen te freubelen, was afgeraden omdat je met je hoofd naar beneden zit ivm bloedingen, maar om eerlijk te zijn verwacht ik die echt niet meer morgen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Daphne,
    wat een enig cadeautje heb je gemaakt. Superleuk. Hij staat op mijn to do lijstje vanaf het begin van het bloggen.En inderdaad wel een model om af te geven en niet op te sturen. Zou toch zonde zijn als het beschadigde.
    En ja die was, praat me er niet van. Toen we met zijn 7-en thuis waren had ik het gevoel altijd met kleding bezig te zijn: wassen , strijken, vouwen, verstellen, naaien, kopen....soms 2, 3 trommels op een dag, nu 2 a 3 in de week heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaart/doosje. Zo leuk met die waxinelichtjes er in. En prachtig lint voor de strik.
    In het verleden had ik thuis was voor 4 personen en deed ik ook de was voor mijn opa. Toen stond de wasmachine geen dag stil. Nu draait hij ongeveer 3x per week. Scheelt een stuk!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  11. stel je voor, enkel nog was en strijk voor 2. Je zou van verveling beginnen knutselen... ;-)
    Tof kadoosje voor je jarige vriendin! en paars... ha ha!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi zo een extra kaartje met een geweldig leuke inhoud voor je goede vriendin Daphne...Dat zal ze zeker wel waarderen
    en ja ik wil best geloven dat het druk is met 5 volwassenen
    Hier zijn onze 2 meiden al geruime tijd de deur uit en ook de kleinkinderen komen maar zelden meer logeren..
    maar elke tijd heeft zijn charmes...Ook nu geniet ik heel erg en hopelijk nog heel lang
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stunning gift box! This is so beautiful - elegant details. Thank you for sharing with us at Sketch Saturday this week. Dena, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, je zult jouw vriendin maar zijn.. wat een geweldig leuke verrassingsbox heb je gemaakt. Enige details!
    Tja, die was.. zoals hierboven al gezegd wordt; het gaat vanzelf minder worden.
    Ik heb de was altijd verspreid over de weekdagen. In het washok staan 5 manden en daarin sorteer ik het meteen. Zo zie ik of er weer een bepaalde was gedraaid moet worden.
    Handdoeken werden altijd een paar dagen gebruikt (we hadden elk een eigen exemplaar en hadden een stang voor 4 personen).. En nu zijn we nog maar samen en komen mijn wasmandjes niet meer vol..., maar zijn de sokken en de onderbroeken intussen wel op. Dus nieuwe strategie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig geworden, de inhoud is ook wel erg leuk om te ontvangen! Hier ook nooit lege wasmanden, wat zal het een verschil zijn wanneer de kinderen uitvliegen, haha, maar mag van mij toch nog wel even duren! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Daphne,
    Wauw, wat een kunstwerk heb je gemaakt. Echt super geworden en wat een verrassing voor je vriendin.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lieve kaart. Zo leuk met de verrassing binnenin. Daar is ze vast heel blij mee!
    Bij ons iets minder was. De kinderen zijn nog iets minder groot, de kleren iets kleiner. Maar verder heel herkenbaar. Was is er altijd. Over een tijdje houd je extra knutseltijd over.
    Leuk om te horen dat het kaartje aangekomen is en dat je het een mooi plekje gegeven hebt. Hier ligt een envelop waarop ik jouw handschrift denk te herkennen. Ik ga 'm morgen open maken ;-) Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie kadoverpakking Daphne , mooie verassing voor der !!
    Heb geen kinderen zélf maar wel in mijn werk met kids gewerkt met jeugdzorg
    Véél creatiefs binnenkort , groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is een prachtige "kaart extra" voor je vriendin. Ik heb ooit ook eens zoiets gemaakt. Leuk om te doen en om te geven.
    Mooi gedaan met het labeltje. Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Ik snap jou helemaal met de was. Ik heb afgelopen weekend 6 wasmachines gedraaid. Alle kleren van Laura gewassen, nu alleen nog haar werkkleren en dan ben ik er vanaf. Ze gaat zondag naar haar eigen stekkie. Wat moet ik toch allemaal doen? Hahaha...gaat wel goed komen. Eerst lekker naar de kapper en niks doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig leuk kadootje heb je gemaakt...ha ha die was, wij hebben maar 1 dochter, maar die kan er wat van, nu is ze het huis uit, en laatst vroeg ze: mam merk je het in de was? Zeker merk ik dat, eerst bijna iedere dag en nu twee keer per week 2 machines, en bijna geen strijkwas, heerlijk...jouw tijd komt nog wel.... Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fabulous make, love all the prettiness! Thanks for playing at AAA Birthday, hope to see you join in with future challenges too. Stay safe and keep crafting!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. So beautiful, love your use of patterned papers! Thanks so much for playing at AAA Birthday!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor, so uitgewerkt. Bedankt voor het meespelen bij AAA Birthday Cards

    BeantwoordenVerwijderen