donderdag 18 maart 2021

Kerstkaart.

Tussen het maken van de verjaardagskaarten door, heb ik ook nog tijd gehad om een kerstkaart te maken voor deze week.

Ik gebruikte dezelfde sketch als die ik gebruikte voor mijn Kaart met Extraatje.  En leuke sketch, zeker ook voor een Kerstkaart. 

Disigner papiertjes komen weer uit mijn voorraad (wat kan een mens veel leuke papiertjes hebben zeg!😉)

De slee komt uit een voor gestanst blokje en heb ik op wit papier geplakt. Dat, met een randje eromheen,  uitgeknipt. Nu komt het mooier uit op het dp.

Het is een dubbele zwarte basis kaart. Deze sneed ik zelf.  Zwart (en wit) A4 karton, ook daar heb ik een grote voorraad van. Ik kocht het een tijd geleden, 100 stuks in een verpakking. Hiervan kan je nooit genoeg hebben😉 (Mijn moeder krijgt af en toe ook een stapeltje hoor)

Ook de binnenkant weer niet vergeten deze keer.

Het maken van kerstkaartjes gaat de ene week beter dan de andere week. Maar ik weet dat het heel fijn is om aan het einde van het jaar de kaartjes al klaar te hebben liggen, dus ik probeer het toch vol te houden. Komt nog bij dat mijn schoonmoeder ook altijd om zelfgemaakte kerstkaartjes vraagt, die ze dan kan versturen met een lieve boodschap erin geschreven, dus ik weet waar ik het voor doe.

Challenges:
52 WTC, #Weekelijkse kerstkaart. 
CHNC, #533, Alles mag.
Sketch Saturday, #651, Sketch,  2de inzending. 


26 opmerkingen:

  1. Wat is hij leuk je kaartje ook de binnenkant ziet altijd zo leuk uit fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Kerstkaart weer! Wat leuk dat je schoonmoeder ze van je koopt, mooi doel om kaarten voor te maken

    Hobbygroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart, Daphne. Heel leuke sketch en leuk materiaal heb je gebruikt.
    Zo grappig dat je schrijft dat je tussen het maken van verjaardagskaarten door toch nog een kerstkaart maakte. Bij mij is het meer zo dat ik tussen de kerstkaarten door eens een verjaardagskaart weet te maken :-D Hadden we soms maar meer uren in een dag...
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig Daphne dat je meedoet in week 11 met deze prachtige sketchkaart superbedankt hoor !! Kijk alweer
    uit naar de volgende kaartje :-) Fijne donderdag
    Groetjes Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke sketch inderdaad en je hebt er een mooie kerstkaart mee gemaakt Daphne.
    Leuk dat ook de binnenkant gedecoreerd is.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kaartje zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kerstkaartje weer Daphne!
    En ach ja de ene keer gaat het knutselen beter dan de andere keer....
    Ik vind het ook fijn om bijtijds met de kerstkaarten te beginnen, geeft heel veel minder stress...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi met het sleetje met kadootjes erop. Prachtig gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart! Het uiltje boft maar, hopelijk kan hij het dichtlaten tot kerst, dat is wel erg lang om naar ingepakte cadeautjes te staren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een leuk kaartje met een leuke sketch! Het is soms zeker even moeilijk de inspiratie te vinden dat heb ik ook wel maar als je weet waarom je nu kerstkaartjes aan het maken bent is het al goed! Komt vanzelf weer. Bedankt voor je deelname aan 52 WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart heb je gemaakt en ook aan de binnenkant leuk versierd.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kaart heb je gemaakt. Hahaha, hoezo veel papier??? Oeps, ik zeg niets😜. Ik plaats op het moment nog kaarten die ik al gemaakt had, maar binnenkort moet ik wel weer aan de bak, ik vind het lastiger worden om kerstkaarten te maken hoor.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij kennen wij bloggers geen gebrek aan papier (en ook niet aan andere materialen trouwens)>
    Je hebt weer een mooie kaart gemaakt. En het is inderdaad handig om aan het eind van het jaar een mooie voorraad te hebben. En toch kom ik altijd te kort.....
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke, vrolijke kerstkaart met de gevulde slee. Voor mij is kerstkaartjes maken niet erg, die maak ik het allerliefste.
    Mooie verjaardagskaartjes maakte je.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele leuke kerstkaart met een verrassend mooie binnenkant! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk !!!
    Ook de binnenkant !
    groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk kaartje, vrolijk!
    Leuk dat je weer meedoet bij 52WTC.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke kaart met die volle arreslee en ook de binnenkant leuk gedaan!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een heel lief kaartje met de arreslee en het designpapier in die mooie kleurtjes.
    Ook de binnenkant heb je mooi aangekleed.
    Het is zeker een leuke sketch.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Daphne, wat een leuk kaartje. Ik geloof dat ik dat sleetje ook nog ergens heb liggen. Toch weer eens opzoeken die kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig kaartje Daphne! Zowel de voor- als de binnenkant zijn super leuk geworden! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellige kerstkaart weer! Leuke binnenkant ook.
    Bedenk je bij de kerstkaarten ook al van te voren voor wie de kaart is? (Zoals je gisteren schreef bij de verjaardagskaart.)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leuke kaart, al lekker veel pakjes verzameld in je slee ;-)
    Een schets is toch handig als vertrekpunt voor je kaart he.
    Groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja een extra wit randje doet wonderen op een kaart,zo kan een ontwerp eerst niet naar je zin zijn (heb ik met sketches) doe ik er een wit randje omheen en voila....beter!
    Mooi met het zwarte en witte papier en zeker heb jij prachtige papiertjes,je hoeft niet altijd 45 minuten te zoeken toch? Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie kaart met het vrolijke stippeltjespapier! Leuk dat je de binnenkant ook bijpassend versiert.
    Ik ben je gaan volgen, ik zag nog veel meer leuks op je blog.
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen